Gå til innhold

Reéll hastighet på G-standarden?

holos

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har raskeste linja fra nextgentel (20/1mbit). Både trådløsruteren og laptopen min kjører på G-standarden som har en teoretisk hastighet på 54mbit. Jeg har fri sikt til ruteren og perfekt signal, men jeg oppnår aldri hastigheter over 4mbit (med kabel får jeg max speed). En kompis av meg målte 12mbit med sin nye laptop.

Hva er reéll hastighet på g-standarden? Har jeg kanskje funnet den (4mbit)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har raskeste linja fra nextgentel (20/1mbit). Både trådløsruteren og laptopen min kjører på G-standarden som har en teoretisk hastighet på 54mbit. Jeg har fri sikt til ruteren og perfekt signal, men jeg oppnår aldri hastigheter over 4mbit (med kabel får jeg max speed). En kompis av meg målte 12mbit med sin nye laptop.

Hva er reéll hastighet på g-standarden? Har jeg kanskje funnet den (4mbit)?

Husker ikke helt hva den reelle hastigheten er, men har hatt samme problem selv. Prøv å skifte sendefrekvens på trådløsroutern din. Du har vel 13 forskjellige frekvenser å velge mellom tar jeg ikke feil. Flere frekvenser som blir forstyrret og gir samme dårlige hastighet i mitt hus hvertfall

Lenke til kommentar

Har prøvd forskjellige kanaler/frekvenser nå uten at at det var noe forskjell. Tror kanskje den lave hastigheten kommer av at det er mange trådløse nettverk i nærheten som forstyrrer. Men merkelig at kompisen min målte så mye mer enn hva jeg får.

Endret av holos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...