eiga Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har kjøpt noen billige RJ45(8/8)-plugger(2-3 kr). På disse pluggene er 'mottakshakket' plassert lenger fram en hva som er tillfellet for ferdig kabel. I noen kort/switcher sitter pluggen bra, mens i andre er den slarkete og kan falle ut. Noen som vet hvorfor det er slik, og om elfa's plug(AMP) til 12,- kr er en slik 'universal' plugg som sitter uansett? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har kjøpt noen billige RJ45(8/8)-plugger(2-3 kr). På disse pluggene er 'mottakshakket' plassert lenger fram en hva som er tillfellet for ferdig kabel. I noen kort/switcher sitter pluggen bra, mens i andre er den slarkete og kan falle ut. Noen som vet hvorfor det er slik, og om elfa's plug(AMP) til 12,- kr er en slik 'universal' plugg som sitter uansett? Hvis de er så dårlige at de faller ut er de jo bare junk, men 12kr pr plugg var da en ekstremt feit pris. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Det finnes vel to typer plugger, flate og runde. de runde passer ikke inn i alle crimper tenger, og jeg tror hakket/mothaken/? sitter litt annerledes enn på de flate. Hvis det da ikke var omvendt. :-? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Det finnes vel to typer plugger, flate og runde. de runde passer ikke inn i alle crimper tenger, og jeg tror hakket/mothaken/? sitter litt annerledes enn på de flate.Hvis det da ikke var omvendt. :-? Interesting.. Pluggene passer i crimper'n uten problem. Det eneste jeg kan se som er forskjellig er plasseringen av hakket på pluggen. Kan hende at det er for runde kabler(har aldrig sett en rundkabel-plugg), men pluggene burde vel holdes på plass? I en switch jeg har kommer det ikke noe 'klikk' som bekrefter at pluggen sitter fast(mens i ett nettverkskort sitter den samme pluggen). Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har klemt pluggene slik at de er skadet. Uansett: Noen som vet av et bra sted jeg kan bestille 'normale' plugger til en fornuftig pris? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Det er ikke uvanlig at det ikke kommer noe klikk. Prøv å bend tappen litt opp, den tåler endel før den knekker. Da vil jeg tro det kommer ett klikk. Gode plugger får du kjøpt på din lokale el-forhandler (eletrikerutstyrsjappe sak) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har kjøpt noen billige RJ45(8/8)-plugger(2-3 kr). På disse pluggene er 'mottakshakket' plassert lenger fram en hva som er tillfellet for ferdig kabel. I noen kort/switcher sitter pluggen bra, mens i andre er den slarkete og kan falle ut. Hvor kjøpte du dem? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Biltema selger plugger, de funket hos meg. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Det er ikke uvanlig at det ikke kommer noe klikk. Prøv å bend tappen litt opp, den tåler endel før den knekker. Da vil jeg tro det kommer ett klikk. Gode plugger får du kjøpt på din lokale el-forhandler (eletrikerutstyrsjappe sak) Jepp, det løste problemet. Bøyde < 1 mm så funket de. Hvor kjøpte du dem? Plukket dem opp i en butikk i Sverige. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Alcatel lager både kabler og kontakter og mye annet stuff av høy kvalitet, de selges vel stortsett overalt, hør på "Telehuset" eller noe lignende sted. Ser du har fått ordnet ditt "gear", men kan jo være andre needy folk som leser dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå