Gå til innhold

Bra overklokk av E6600?

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om dette var en bra overclock av min E6600(se bilde)

En annen ting jeg lurte på var det som er ringet rundt med rødt, hvordan får jeg skifta det til multi 9? (ser ut som om den er på 7 nå)

Takker for alle svar :thumbup:

HøttenTøtt :ph34r:

EDIT: Hva har det egentlig å si at den står på 7?

post-129031-1195743576_thumb.jpg

Endret av HøttenTøtt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke scoren var så bra, du har jo ikke klokket spesielt langt. Men du forandrer multi'en til 9 i BIOS.

Synes ikke scoren var så bra, du har jo ikke klokket spesielt langt. Men du forandrer multi'en til 9 i BIOS. Akkurat hvor vet jeg ikke, men er ikke verre enn å leite litt.

Lenke til kommentar
Synes ikke scoren var så bra, du har jo ikke klokket spesielt langt. Men du forandrer multi'en til 9 i BIOS.

Synes ikke scoren var så bra, du har jo ikke klokket spesielt langt. Men du forandrer multi'en til 9 i BIOS. Akkurat hvor vet jeg ikke, men er ikke verre enn å leite litt.

Er temperaturene bra?

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at everest hadde rett, har du husket å disable speedstep? Vis du ikke har gjort dette blir den automatisk satt til 7 når PC-en ikke jobber tungt nok.

Men hvilken temp har du i everest? Er jo egentlig en ganske bra nybegynner klokk.

Se bilde!

Jer er nesten sikker på at Everest har feil, se på tempen sammenlignet med Core Temp.

Nei, jeg har ikke disabla speedstep. hvordan gjør jeg det, og hva er vittsen med det?

Takk for svara jeg har fått til nå :thumbup: (og ja, jeg er helt grønn på overklokking :blush: )

post-129031-1195749874_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du finner Speedstep i BIOS. Under "Extreme Tweaker" på ditt hovedkort vil jeg tro.

Speedstep er sikkert genialt hvis du har en laptop og vil spare strøm. Intels svar på AMD's "Cool n Quiet" eller noe i den duren. Det Speedstep gjør er vel å redusere CPU volt/multiplier når maskinen jobber lett for å spare strøm. Andre kan sikkert forklare det mye bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Du finner Speedstep i BIOS. Under "Extreme Tweaker" på ditt hovedkort vil jeg tro.

Speedstep er sikkert genialt hvis du har en laptop og vil spare strøm. Intels svar på AMD's "Cool n Quiet" eller noe i den duren. Det Speedstep gjør er vel å redusere CPU volt/multiplier når maskinen jobber lett for å spare strøm. Andre kan sikkert forklare det mye bedre enn meg.

Er det da fordel å ikke ha på speedstep når man klokker da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Man bør ikke ha på speedstep fordi det kan lage krøll når du klokker.

Hva er det som er dumt med å ha speedstep AV? Blir systemet varmere?

problemet med speedstep og overklokking er at speedstep skrur ned spenningne til prosessoren når den klokker seg ned, og siden at når prosessoren er nedklokket vil den enda være overklokket over standardhastigheten, noe som kan skape problemer siden det kan hende den ikke har nok spenning til og være stabil når den er nedklokket...

Lenke til kommentar
Man bør ikke ha på speedstep fordi det kan lage krøll når du klokker.

Hva er det som er dumt med å ha speedstep AV? Blir systemet varmere?

problemet med speedstep og overklokking er at speedstep skrur ned spenningne til prosessoren når den klokker seg ned, og siden at når prosessoren er nedklokket vil den enda være overklokket over standardhastigheten, noe som kan skape problemer siden det kan hende den ikke har nok spenning til og være stabil når den er nedklokket...

Beklager, skjønnte ikke en j**** dritt, dårlig av meg :thumbdown: Kan du forkllare meg det en gang til? :innocent:

Lenke til kommentar

Speedstep er lagd for en ting, når prossesor ikke blir brukt tungt og du ikke bruker all kraften den har så blir multi satt på 6 istedet for 9 samt at volten blir satt ned. Dette gjør at prossesor blir kaldere.

Siden den gjør dette og du skrur opp FSB så kan prossesor bli ustabil fordi den ikke får nok volt.

Var dette bedre forklart?

FSB er det multi blir ganget med, 9*266 er det prossesoren din er stock, første tallet er multi og andre tallet er FSB.

Lenke til kommentar
Speedstep er lagd for en ting, når prossesor ikke blir brukt tungt og du ikke bruker all kraften den har så blir multi satt på 6 istedet for 9 samt at volten blir satt ned. Dette gjør at prossesor blir kaldere.

Siden den gjør dette og du skrur opp FSB så kan prossesor bli ustabil fordi den ikke får nok volt.

Var dette bedre forklart?

FSB er det multi blir ganget med, 9*266 er det prossesoren din er stock, første tallet er multi og andre tallet er FSB.

Takk dette var litt bedre :thumbup:

Lenke til kommentar
Bra du skjønte det :)

Sån som jeg gjorde det gikk jeg inn på advanced -> Jumper free configuration. Satte Al Tuning på manuel. Så gikk jeg inn på FSB & Memory config, satte FSB - Memory clock time til unlinked. Så stillte jeg FBS, MHz til 1333(3Ghz)

Skjekka om det med speedstep, den stod på disableed. Har ikke stil den til det selv, men det skjedde sikker da jeg stillte på Volten manuelt. Ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...