Submoose Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Jeg lurer litt på hvem av de to konkurentene som sitter på den beste teknologien? I SLI så blir jo 512mb RAM + 512mb RAM ≠ 1024mb men 512mb RAM. Da blir jo det en flaskehals hvis man skal ha en PC med da det kommende 3-veis SLI, eller? Har CrossFire den samme ulempen, eller har den noen andre ulemper. Altså, hvem av de to sitter på den beste teknologien? Endret 22. november 2007 av Submoose Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg lurer litt på hvem av de to konkurentene som sitter på den beste teknologien? I SLI så blir jo 512mb RAM + 512mb RAM ≠ 1024mb men 512mb RAM. Da blir jo det en flaskehals hvis man skal ha en PC med da det kommende 3-veis SLI, eller? Har CrossFire den samme ulempen, eller har den noen andre ulemper. Altså, hvem av de to sitter på den beste teknologien? Ulempe? Aner du noe om hva du snakker om? Er du klar over hvor tragisk det ville ha blitt om to grafikkort skulle ha en slags delt minnemodell? Hele vitsen med å ha eget minne på skjermkortet er jo at dette er mye raskere enn å drive å overføre data over PCI bussen. Hvis to skjermkort i SLI skulle slå sammen minnet til 1024 MB så hadde man måtte drive å overføre frem og tilbake mellom dem over PCI bussen like vel, da kunne man like gjerne bare brukt systemminnet til grafikkminne. Er jo helt logisk at hvert av de to kortene må ha sin egen kopi av dataene og teksturene det jobbes med for at det skal bli noen ytelsesforbedring. Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nå er ikke jeg helt sikker på dette, men tror man har muligheten til å kjøre 2 forkjellige kort i crossfire (den gammle typen med utvendig kabel?) men ikke i SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå