Sovesofa Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Heisann.. i det siste har jeg blødd sinnsykt mye neseblod, såpass mye at det er litt skremmende. sitter og blør akkurat nå, har stått med hodet i vasken i kanskje 10 min, begynte å avta littegrann så jeg rulla sammen en papirbit og putta den i nesa, setter meg ned i stolen og etter 5 min kjenner jeg at det begynner å komme ned i halsen, brekker meg og holder det i munnen til jeg kommer inn på badet, tar ut "neseproppen" og ut bare renner det blod, begynner derfor å lure om det er noe rart her, mister jo en god del blod, på detta her, og må skifte "neseproppen" ganske ofte, pluss spytte masse blod som kommer nedi halsen... noen som har no tips til åssen jeg skal få det til å stoppe fortere, og om det er farlig? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er kanskje ikke bra å blø heftig sånn ofte..? Mange forskjellige kjerringråd angående bløing, det som funker for meg er å faktisk bøye hodet fremover/nedover og gni på nesa.. Men om det funker for andre er jo uvisst. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Tror heller ikke at det helt bra, mista nok mye blod istad, for jeg har skikkelig huepine akurat nå... Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg kjenner flere som har (hatt) problemer med neseblod. Du kan dra til legen og få svidd blodkarene i nesa sånn at du ikke blør så mye Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Tingen er å få blodet til å koagulere, pust inn med delen av nesen som mister blod, mens du puster ut med den andre delen. Hvis du blør fra begge borene, puster du ut med munnen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 hørte det samme, at det var en eller annen blodåre som var ødelagt og måtte fixes, men har ikke blødd så mye før, så vegrer meg litt for å gå til legen... vil ikke virke som hypokonder.. liker meg ikke hos legen, aaaaaaaaaaaaltfor mye vente tid Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg kjenner flere som har (hatt) problemer med neseblod. Du kan dra til legen og få svidd blodkarene i nesa sånn at du ikke blør så mye Amen! funker fett som fjell! Blødde neseblood nesten kronisk i mange år, så gjorde jeg dette! har ikke blødd på 3 år nå Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) jeg hadde en periode vår/sommer. blødde masse neseblod. fant ut 2-4 uker senere at jeg hadde heiners schoenlines purpura(eller hur i helvete det staves) merka det med at føttene hovnet jævelig opp og fikk store lilla flekker over natta. ble sykemeldt av legen i 4 uker. er et virus som gir infeksjoner i blodårene + er noe med nyrene/levera. er en barnesykdom, men kan fåes i voksen alder. er 50% sjangse for alvorlige komplikasjoner i følge legen da. dette er ikke foten på det verste, men pen er den ikke. makan til jenter altså, skulle bare vise han hva det var i tilfelle han fikk det selv. la det i /skjul nå, måtte bare søke hvordan først Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 23. november 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 fint at du ville dele det bilde med oss Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) jeg hadde en periode vår/sommer.blødde masse neseblod. fant ut 2-4 uker senere at jeg hadde heiners schoenlines purpura(eller hur i helvete det staves) merka det med at føttene hovnet jævelig opp og fikk store lilla flekker over natta. ble sykemeldt av legen i 4 uker. er et virus som gir infeksjoner i blodårene + er noe med nyrene/levera. er en barnesykdom, men kan fåes i voksen alder. er 50% sjangse for alvorlige komplikasjoner i følge legen da. dette er ikke foten på det verste, men pen er den ikke Wooot!! Tråden handler om neseblod, scroller ned og får se en kjempe fot! Damn! Lukter neste foten bare ved å se på det.. sorry måtte bare kommentere.. OZ-Racing, tror du slipper å beskymre deg så kjempe mye. Tror neppe du har purpura eller den slags Prøv å våt tørkepappir med kaldt vann og hold det over nesen, ikke dekk neseborene. Og hold nakken bakkover.. de pleier å hjelpe meg.. Endret 23. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg sleit også med dette for et års tid siden. Hadde hørt om noen som hadde vært å "brent" i nesa, og bestemte meg for å teste dette. Det er det beste jeg noengang har gjort mtp legebehandling. Dro til en øre/nese/hals-spesialist og det tok 10-15 min fra jeg kom til jeg var ferdig. Han sa at mange utvikler en form for åreknuter i nesa. Disse ligger på utsiden av blodårene og sprekker veldig lett. Jeg kunne sitte helt stille da det plutselig begynte å blø. Det han gjør er å ta en tang inn i nesa di som åpner opp så han kan se skikkelig. Deretter tar han en bit med bomull dynket i en slags bedøvelsesvæske. Denne sitter i 4-5min. Så dyppes en stor qtip i lut/syre som reagerer med åreknuten og "brenner" denne bort. Det er altså aldri snakk om noe varme selvom det kalles å brenne, men det er en kjemisk reaksjon som får denne til å forsvinne. Har ikke blødd en eneste gang etter at jeg gjorde dette... Det er ikke smertefullt i det hele tatt, bare litt ekkelt fordi den kjennes ut som om han stikker qtip`en opp bak øynene. Håper det hjalp deg litt. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 King-Nothing: takk for ett utfyllende og informativt svar. Satt helt stille i badstua en dag så begynte det bare å silrenne, satt 10 min før det begynte å avta... er utrolig irreterende. så tror jeg skal få svidd av disse åreknutene Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Visst dette er ett problem som har kommet nå i det siste kan det ha noe med årstiden og gjøre og at du ikke får i det nok øh..... b-vitaminer tror jeg det er visst jeg ikke husker helt feil. Men ikke hold hode ditt fremoverbøyd selv om det føles bedre når blodet da renner da enn å samle seg i nesa! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) nå begynner jeg virkelig å bli skremt har fått røde små prikker nederst på bena som brer seg litt oppover mot kneet, er ikke så mange men noen... har kommet over natta kan jeg virkelig ha fått detta viruset Endret 28. november 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Slik som på det bildet mener du, OZ-Racing? Kanskje du skal ta en tur til lege som nevnt før? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ikke sløs bort tid her, skaff deg en legetime og få et fagmenneske til å se på dette. Trenger ikke å være alvorlig, men i dette tilfelle tror jeg det kan være bedre å være tidlig ute enn sent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå