lih12 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 har hatt min nokia 7390 i ca 10 mnd (ble kjøpt på nettet uten abo). den har vært inne på service 3 ganger, og alle gangene har tatt veldig lang tid. d.v.s at mobilen tilsammen har vært borte ca 4 mnd på service. problemet har hovedsakelig vært dårlig kamera, filmavspilling henger seg opp, blitz virker ikke. kameraet virker bare noen ganger og hvite striper dukker opp på skjermen, samt dårlig forbindelse under samtaler hvor dekning var vært tilsynelatende god. nå fikk jeg høre av butikken (som sier du føler lover/regler i henhold til andre butikker og norsk lov) at jeg kan sende inn tlf. på nytt (4gang) og at nokia må finne feil og evt. gi dem en ny. jeg vil selvfølgelig ikke ha den samme mobilen, men selger krever at jeg må ta til takke med lik. kan jeg gjøre noe annet? vise til lover evt? jeg bytter gjerne til annen tlf hos samme butikk. kan også betale mellomlegg. men jeg tror denne butikken er litt uklar i forbrukerloven, i likhet med meg, så det kunne vært fint å vise til noen forbrukerlov. noen som kan hjelpe? har svært lite peiling i likhet med selger.. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Gå inn på forbrukerrådets sider. Der står det endel om hvordan du skal forholde deg i slike situasjoner. Det jeg vet er at 3 gangen du lever produktet inn for SAMME feilen har du krav på å heve kjøpet. Ettersom du har hatt diverse feil tror jeg ikke det gjelder. Men det høres fortvilende ut, burde kunne gå an å heve kjøpet i slike tilfeller. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er 3. gang samme feil skjer du har krav på heving. Blir den sendt inn for 4. gang nå og alle servicene har tatt 4-5 uker uker så vil jeg si du har krav på å slippe og se telefonen igjen. Om du må ta til takke med den nye swap'en/salgspakken eller heving vil jeg ikke ta standpunkt til. Det er mye tolkning av lovverket ute og går... Generelt som mobilforhandler kan jeg si at hvis forhandleren får godkjent bytte i ny salgspakning og ikke ønsker en 7390 tilbake kan de som oftest finne en løsning med Nokia for å få en annen modell i samme prisklasse. Hvis de orker å bruke 5 minutter på deg kan jo dette være en fin løsning. At enten du får en annen modell du kunne tenke deg, eller du får pengene tilbake og forhandleren får en ny modell som de kan selge uten problemer. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 du har vel allerede fått endel svar på dette spørsmålet ditt i en annen post. nokia 7390 reklamasjon svaret er at vis du opplever feilen lik, dvs du opplever det som samme feil så har du rett til å kreve omlevering av vare eller heve kjøpet. hvis ikke dette er tilfellet så kan du ikke heve kjøpet på det grunnlag, du kan snakke med selger/bedrift som solgte det til deg og de kan være snille med deg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Holder med den ene tråden. Ueland er redd forumserveren skal gå tom for minne. >_> Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg