Montolio Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Heisann! Har et problem med en av mine harddisker. Ca. hvert 5-6. minutt (avogtil opp til 30 minutter) "spinner" harddisken opp og mens den spinner opp stopper windows å jobbe, bare for å fortsette et par sekunder etterpå. Veldig irriterende om man ser på f.eks film og dette skjer ofte. Noen som vet hva problemet kan være? Er en S-ATA disk, i maskinen som står i signaturen min. Har ordna power-options slik at diskene ikke skal stoppe opp, men det hjalp lite. Takker for alle svar Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Har skjedd slikt her før også med 2-3 disker, ~uke etterpå døde de. Er ikke sikkert den er i ferd med å dø, men jeg ville tatt backup i alle fall Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Har tatt backup av det viktigste. Er dog ikke sikker på hvilken av diskene mine det er.. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hvis du har satt i Power Options at de skal stå på hele tiden ser jeg bare at det kan være to ting: 1. Dårlig kontakt mellom strømforsyningen og harddisken. 2. Harddisken er på vei til de evige jaktmarker. Jeg ville sjekket ledningene og se om de sitter godt i, hvis det ikke er noe galt der ville jeg tatt backup og sendt disken(e) tilbake til forhandler med en feilbeskrivelse. Endret 22. november 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Kan være noe med koblingene ja.. Er veldig knotete nedi kabinettet ettersom PSU og harddisker ligger så og si inntil hverandre. Skal prøve å flytte litt rundt, og muligens skifte kabler i tilfelle det er problem med de Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå