Berga Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei! Lurte på om det var mulig å bestille Ipod fra den amerikanske apple siden å få den sendt til Norge uten problemer. Må jeg isåfall betale toll og frakt for den, og hvor mye koster det? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 nope, www.apple.com er for USA/Canada only. no.Apple.com er for Norske brukere, og som du ser av prisene, vises det. Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Jeg spurte om akkuratt det samme for noen dager siden. Her er svaet jeg fikk (tekst er kopiert fra Matland) __________________________________________________________________________________________ Du må bruke firma som feks Jetcarrier for å få det frakta til norge. Det vil si at du bestiller varen til adressen du får fra de, og de bruker seg selv som et mellomledd før det sendes til Norge. Du får kun bestilt til amerikanske adresser på us apple store. Dessuten må du huske på at du må betale 25% mva på varer du kjøper fra utlandet. Så la oss si at en vare koster 1000kr i en utenlands webshop, vips, så må du betalte 250kr ekstra når det kommer til tollvesenet, du kan jo selvfølgelig håpe at den ikke blir stoppet, men må nesten regne med at dette skjer. I tillegg får du ikke de overlegene norske forbrukerrettighetene når du bestiller på denne måten. __________________________________________________________________________________________ Endret 22. november 2007 av kimmy1505 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå