Christian86 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det siste halvåret har jeg kombinert litt for mye jobb og skole. Den siste mnd har jeg hatt to eksamensfremføringer, den ene var i en gruppe hvor alt skar seg mellom oss internt, og hvor fremføringen gikk nokså galt siden vi hadde delt arbeidet feil. Resultatet ble stryk på en 1,8 sp fremføring i kvatiativ metode. Kort tid etterpå ble jeg sykemeldt for belastningsskader i begge armene, men valgte likevel å fortsette på eksamensoppgave nummer 2 selv om jeg visste jeg ikke gav mitt beste. Resultatet ble at jeg skrev hva jeg følte var en god oppgave, men det ble så ubehgaleig å skrive mer etter hvert at jeg lot det ligge og satset. På fremføringen gikk det heller dårlig, og jeg ble stresset av læreren som ønsket at dette skulle gå kjapt. De andre fikk 15 min å forberede seg, jeg fikk 5 og var allerede nokså sliten etter å ha sittet der i 3 timer og hørt på de andre som sa akkurat det samme. Resultatet ble stryk igjen, men denne gangen forstår jeg ikke helt hvorfor. Jeg greide å skrive en god oppgave, jeg kunne besvare alle spørsmålene til læreren og elevene, og det var en del spesifike som gikk på begrepsforståelse etc. Men det jeg undres over, foreldrene er veldig bekymret over disse to strykene. Jeg mener selv at dette løser seg når jeg tar dem neste år. Jeg beholder fokuset på bacheloroppgaven og juss/hr fagene, de skal jeg ha B i. Akkurat nå har jeg B i snitt i fagene som er aller viktigst for utdannelsen min. Vil dette se veldig stygt ut når jeg skal i jobbintervju neste år, når jeg kan forklare hva som skjedde og hva jeg skal gjøre for å få orden på det? Per i dag har jeg strøket på 4 eksamener av 25, har tatt opp en og bestått, skal ta opp en til om 1 mnd og har jobbet mye med den. Håper noen kan svare på dette, jeg ødelegges av all bekymringen og masingen til foreldrene Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er jo nettopp noe av det som er latterlig i Hønefoss; du kan jo ikke ta konte før etter 1 år (tror jeg). Nå vil nok jobbsøkingen antageligvis bli noe preget av at du tross alt ikke har en bachelorgrad til sommeren, men det burde jo gå greit å søke på andre jobber når du eventuelt får tatt opp igjen kvalitativ og kvantiativ metode. Hvis du oppsøker Etty kan du dessuten få begrunnelse for karakteren, og slik også kunne få svar på hva som gikk galt. Du har vel kanskje også fått et intrykk av hvordan opponentgruppenes oppgaver var? Når du får tatt eksamene opp igjen, vil ikke strykkarakterene bli stående, og problemet er dermed ute av verden. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Det er jo nettopp noe av det som er latterlig i Hønefoss; du kan jo ikke ta konte før etter 1 år (tror jeg). Nå vil nok jobbsøkingen antageligvis bli noe preget av at du tross alt ikke har en bachelorgrad til sommeren, men det burde jo gå greit å søke på andre jobber når du eventuelt får tatt opp igjen kvalitativ og kvantiativ metode. Hvis du oppsøker Etty kan du dessuten få begrunnelse for karakteren, og slik også kunne få svar på hva som gikk galt. Du har vel kanskje også fått et intrykk av hvordan opponentgruppenes oppgaver var? Når du får tatt eksamene opp igjen, vil ikke strykkarakterene bli stående, og problemet er dermed ute av verden. Hu? Kjenner jeg deg? Jeg har heldigvis en del frivillig arbeid, arebeidserfaring med meget gode referanser og attester som jeg kan vise til, det burde vel telle for noe? Skal prate med henne på mandag og få svar på det, de andre hadde en mer forseggjort oppgavefremføring, men innholdsmessig etc så var alle oppgavene like, så ser ikke problemet der. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg går juss og ledelse i Hønefoss ja. :!: Utrolig nok har vi ikke blitt kjent, hva dette grunner i vet jeg ikke. Verden er liten gitt. Det hjelper nok med arbeidserfatring og attester ja, men det er jo svært vanskelig å si hvordan arbeidsgiver vil reagere på dette. Det vil jo uansett være et forbigående problem, så om du ikke får lederstilling i Statoil det første halvåret, så ordner det seg nok. I bunn og grunn tror jeg det hjelper lite å bekymre seg, du må bare ta tak i problemet og fikse det. Når det gjelder selve karakteren, kan jeg ikke gi deg noen fasit da jeg ikke har sett oppgaven din. Sier du fra kan jeg alltids sende over vår oppgave slik at du kan få et litt annet perspektiv. Generelt sett kan jeg vel egentlig bare si at det var latterlig å ha en eksamen i et fag som vi har hatt 3 forelesninger i, hvor av 2 timer gikk med til å se film. Strengt å gi strykkarakterer i en eksamen som skal være en støttefaktor til bacheloroppgaven syns jeg.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Jeg går juss og ledelse i Hønefoss ja. :!: Utrolig nok har vi ikke blitt kjent, hva dette grunner i vet jeg ikke. Verden er liten gitt. Det hjelper nok med arbeidserfatring og attester ja, men det er jo svært vanskelig å si hvordan arbeidsgiver vil reagere på dette. Det vil jo uansett være et forbigående problem, så om du ikke får lederstilling i Statoil det første halvåret, så ordner det seg nok. I bunn og grunn tror jeg det hjelper lite å bekymre seg, du må bare ta tak i problemet og fikse det. Når det gjelder selve karakteren, kan jeg ikke gi deg noen fasit da jeg ikke har sett oppgaven din. Sier du fra kan jeg alltids sende over vår oppgave slik at du kan få et litt annet perspektiv. Generelt sett kan jeg vel egentlig bare si at det var latterlig å ha en eksamen i et fag som vi har hatt 3 forelesninger i, hvor av 2 timer gikk med til å se film. Strengt å gi strykkarakterer i en eksamen som skal være en støttefaktor til bacheloroppgaven syns jeg.. Om du finner meg på mandag (når vi skal snakke om bacheloroppgaven) så kan du jo huke tak i meg. Sitter med en sort Hp maskin og lyseblå/sort bergansjakke. At vi ikke har blitt kjent er neppe så rart ettersom jeg sjelden er der, jobber en del og leser fryktelig mye hjemme. Alt jeg egentlig vil ha er en årslønn på ca 320-350 k, da er jeg veldig lykkelig Kan sende deg en kopi på pm. Fremføringen var egentlig middels, ikke ille men meget kort. Jeg får se hva hun sier på mandag og eventuelt skrive klage. At jeg strøk på kvant met var ikke helt min skyld, men jeg burde ha gjort noe med det. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Mandag er jeg nok ikke til stede, gitt. Forelesningen gjelder kun PK-studiet, og vi fra juss og ledelse har allerede tatt juleferie. Men send gjerne oppgaven! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå