Gå til innhold

Spørsmål om trening og shaker


stian90_2

Anbefalte innlegg

Heisann, skal begynne og trene på treningstudioet spenst, har jogget, og tatt push up og slikt i et halvt år nå, for kondisjonen sin del, men nå ønsker jeg og bygge muskler, og har derfor et par spørsmål.

 

1: hvor ofte bør man trene ?

Har hørt mange si to ganger i uka, mens noen så ofte som mulig.

 

2: Vil også begynne på diverse shaker etterhvert, som protein, karbohydrat og mucle juice da jeg har lite og bygge muskler av, og etterhvert kreatin ? Hva mener dere om dette ? Og om man trener to ganger i uka, skal man da likevel drikke shaker to ganger om dagen alle dagene man ikke trener ?

 

Det var alt tror jeg, takker for alle hyggelige svar, tar imot alle tips.

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar på det han spør om da :hrm:

 

 

1: hvor ofte bør man trene ?

Har hørt mange si to ganger i uka, mens noen så ofte som mulig.

 

For å få et bra resultat bør du kjøre gjennom alle muskelgruppene 2 ganger i uka, men kjør aldri samme muskelgruppe to dager på rad.

Husk at det er på hviledagen musklene bygges opp.

Dynejonas: Som han skrev i første post, målet hans er å bygge muskler.

Når du skal bygge muskler, altså du kjører mer for volum enn for styrke, bør du ta fra 8 reps og oppover, gjerne 10*6.

Blir det under fem reps bygger du mer for styrke.

 

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia

 

Bra side med oversikt over hvile muskelgrupper du trener til hvilke øvelser.

 

2. Husk på at hva du eter som har noe å si, shakene og tilskuddene er bare tilskudd som dynejonas sa.

 

Et tips du kan huske:

Av 10 poeng så er 3 deler trening, 3 deler er kosten (+tilskudd osv) og 4 deler er hvile.

Så prøv å være nøye med alle de tre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
2. Kosttilskudd skal bare tas som tilskudd til kosten. Ikke noen vits å bynne å trene hvis du ikke har et bra kosthold, resultater avhenger 90% av kosthold og 10% av trening.

Ja, kostholdet er viktig, men ikke SÅ viktig :wee:

Lenke til kommentar

Prøv å ha like mengder protein og karbohydrater i hvert måltid. I tilleg bør du spise fiber. Du bør passe på å få alle vitaminer og mineraler du trenger, omega 3-6-9, sunne fettyper.

 

Du må spise mer en du forbrenner for å gå opp i vekt, så det kan være lurt å spise flere måltider per dag.

 

Det er sikkert noen her som kan mye mer enn meg som kan hjelpe deg mer enn jeg kan.

Og junkfood bør du holde deg unna.

Lenke til kommentar

Jada, det er mange av oss som har erfaring med kreatin-tilskudd. Men du burde seriøst slutte å bekymre deg så mye om kosttilskuddene ! Bruk noen måneder på å få en god rutine med å trene, innarbeide deg teknikk, og begynne å spise skikkelig mat. Først når du har dette på plass er det noe vits i å stresse med alt mulig av kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Og når jeg tenker sunn mat, så står det liksom salat i hode, og det er alt..
Grønnsaker, rent kjøtt (mange forskjellige typer.. kylling er kanskje billigst i forhold til smak), egg og slikt er veldig bra. Det finens mange gode kombinasjoner her ! Litt upolert ris og slikt ved siden av er også godt til veldig mange retter.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg for min del spiser havregryn/god morgen til frokost og brød til resten av dagens måltider, bortsett fra middag, dette funker bra for meg! Men colaen og grandisen bør du kutte ut, så langt det går ann ihvertfall:p Du blir vant til det etterhvert, det er ikke så ille som det høres ut som.

Også og spise regelmessig er ett godt tips, da har du større kontroll over hva du faktisk putter i deg. Da blir det ikke en cola her, en donut der, en grandis her.

Endret av eriksen_243
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...