eliash Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Skal kjøpe meg et nytt grafikkort, men har ikke råd til å oppgradere hele maskinen min og må derfor kjøpe et AGP skjermkort, hadde tenkt på et Geforce 7600GT med 256MB ram, men så satt jeg og tittet litt lurte på hvor mye bedre et Sapphire Radeon X1950PRO med 512MB ram er? Hadde et Radeon kort før jeg kjøpte et Geforece 6600GT kortet som jeg har nå, men det begynner å trygle når jeg spiller en stund Og eventuell hvor kraftig PSU jeg budre ha? Har 400Watt nå! Noen som har noen inspill om hva jeg burde kjøpe? På forhånd takk! Endret 22. november 2007 av eliash Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Bra mye ytelse/kr på 1950 pro, men prisen på AGP versjonen er noe høy. Et meget bra kjøp ytelse/kr er 1950GT. (951 kr) billigste 7600GT som er tilgjengelig koster 995 kr. Mao du får bedre ytelse til lavere pris. Se forøvrig faq Lenke Du kan sammenligne ytelse HER Lenke til kommentar
Føss Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 du kunne vel vurdere å kjøpe et PCIe hovedkort som er kompatibelt med prossessoren og minnet du har i samme slengen, da blir det litt lettere å oppgradere senere hvis du har kjøpt et ordentlig skjerm kort, men det kommer jo helt ann på hvor mye penger du skal bruke og hw du har nå... Lenke til kommentar
eliash Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 du kunne vel vurdere å kjøpe et PCIe hovedkort som er kompatibelt med prossessoren og minnet du har i samme slengen, da blir det litt lettere å oppgradere senere hvis du har kjøpt et ordentlig skjerm kort, men det kommer jo helt ann på hvor mye penger du skal bruke og hw du har nå... Tenkt på dette selv også, men har AMD64 med socket 939 og jeg har ikke klart å finne noen PCIE moderkort med denne socketen! Bra mye ytelse/kr på 1950 pro, men prisen på AGP versjonen er noe høy. Et meget bra kjøp ytelse/kr er 1950GT. (951 kr) billigste 7600GT som er tilgjengelig koster 995 kr. Mao du får bedre ytelse til lavere pris. Se forøvrig faq Lenke Du kan sammenligne ytelse HER Takker for bra svar Lenke til kommentar
Føss Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 eneste jeg kunne finne var https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications du kunne jo eventuelt vente til du har rå til å oppgradere hele PC-en, men jeg vet ikke om du vil spille nye spill umiddelbart... det er ditt valg, og heisann80s forslag er bra... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er ganske enkelt å finne hovedkort sokkel 939. Lenke prisguide Sjekk også bruktmarked Lenke. Kan være lurt, men det blir gjerne litt dyrere totalt sett. Den store fordelen er da at du vil kunne ta med deg skjermkortet neste gang du oppgraderer maskinen. Ulempen er at det ikke er så fryktelig mye ytelse å hente til ca samme pris. Vil tro du greier å skaffe deg et pent brukt sokkel 939 kort med støtte for PCI-E til ca 200 kroner, så kan du kanskje kjøpe et ATI 3850 grafikkort til ca 1200 kroner. Du må nesten vurdere selv. Om du har planer om å sitte på den maskinen du har i over et år til er det kanskje like greit å bare kjøpe et AGP kort. Det er ikke noe særlig ytelsesmessig gevinst ved å gå til et hovedkort med PCI-E. Du sparer også deg selv for mye frustrasjon, som et hovedkort bytte kan føre med seg, samt arbeid med å finne et brukt kort til ca 200 kroner. Det er også forventet kort i ATi s 3800 serie på AGP over jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå