QBab Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei, jeg er lærling på en skole for tiden og har i det siste hatt det ganske tøft. "Møtt veggen" som noen sier det, så jeg var til doktoren og han skrev ut en sykmelding på 3 uker grunnet depresjon/hardt møte med veggen. Jeg vet ikke om jeg tør å bruke den, ser arbeidsgivere nøye på slikt? Blir det vanskeligere for meg å få jobb senere? Men jeg vet ikke om jeg orker å gå på skolen heller. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Jeg trodde det var slik at en sykemelding var en sykemelding, det skal egentlig ikke stå noe om hvorfor du er syk på den delen du leverer til arbeidsgiver og arbeidsgiver har ikke lov til å spørre. Jeg er ikke sikker på dette, men har blitt fortalt noe lignende av min mor som sitter på arbeidsgiversiden av sykemeldinger. Endret 22. november 2007 av Ekko Lenke til kommentar
krize Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Har du sykemelding er det ok, heldigvis ikke lov i Norge å diskriminere noen viss dem blir syke. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ah, det var godt å høre. Lenke til kommentar
reor Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det er riktig at diagnose på sykemelding ikke kommer til arbeidsgiver. En arbeidsgiver er i sin fulle rett å kontakte den ansatte i sykemeldingsperioden å forhøre seg om tilstand og bedring. Derfor bør du informere skolen hva problemene går ut på. God bedring. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Dessuten har arbeidsgivere plikt på seg til å tilpasse arbeidssituasjonen for deg (innenfor rimelige grenser) slik at du kommer raskest mulig tilbake i arbeid. Og ja, dette gjelder også skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå