Gå til innhold

*slettet*

random85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

vell slik musikk pleier ikke og bli laget via en pc.

man bruker det til og taopp musikken med,

så du trenger mikker..

du kan mikke opp gitar forsterkeren din og bruke synther til bass og sofware trommer

men kvaliteten blir deretter.

du trenger en mikk til vokal.

du trenger en DAW f.eks Cubase og VST plugger som EQ/delay/reverb/compressor/limiter ++

Studio monitorer så du hører hva du driver med

Dynaudio/KRK/Genelec osv...

og en haug med kunnskap om recording/mixing/mastring nettet er fullt av dette

men det meste er på engelsk.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja, men det jeg mener med lages er at band lager denne musikken sammen også går de i studio og tar det opp og legger til eventuele synther..

men du kan lage musikken på pc`en og bruke software, men kvaliteten blir ikke noe og rope hurra for med sammenlignign til ekte instrumenter.

jeg bruker dette til demo innspilling og så taropp alt i et studio senere og mixer det...

til demo innspillinger holder dette helt greit men er det snakk om og gi dette ut på cd eller internett så er det noe annet..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvis du bare er ute etter å skrive ned musikken. (jeg gjør det, er ikke alt som jeg kommer på som jeg kan spille) så burde du prøve Guitar pro, eller Power tab (mener powertab er gratis men ikke så bra som guitar pro) så kan du bruke det til å skrive ned noter, inkludert lage tromme spor. hvis du ikke kan noter så kan du på guitarpro bare taste det inn på et gripebrett eller et keyboard som er der så blir det tastet inn i programmet :). det er også et ganske enkelt program og forstå, du har dessverre ikke et mega stort utvalg av lyder da. tror det er 6 forskjellige gitar lyder eller noe. håper det hjalp

Ps: jeg og bandet mitt bruker guitar pro, det er det også veldig mange andre som gjør er ganske handy hvis du lager metal, rock eller noen andre musikk stiler, ikke noe tess til techno men det er jo ikke det du vil lage heller. ;). jeg tror det finnes en trial verson men ekke sikker.

Endret av Polemos_Theos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...