Eltviken Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Trenger en gaming pc til rundt 10 tusen. Hva vil dere på forumet foreslå? Skal seff bruke den til gaming av dei nyaste spela,skole,internet og noen photo program. Har tenkt på acer aspire 5920 men den begynner å bli gammel på markedet. Noen forslag? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Trenger en gaming pc til rundt 10 tusen.Hva vil dere på forumet foreslå? Skal seff bruke den til gaming av dei nyaste spela,skole,internet og noen photo program. Har tenkt på acer aspire 5920 men den begynner å bli gammel på markedet. Noen forslag? Regner med at du vil ha en bærbar PC siden du nevner Acer Aspire 5920? Emnefeltet er da litt misvisende. En gaming bærbar til 10 000,- kan bli vanskelig å få til. I alle fall hvis du har store krav til ytelse og skal spille nye titler. De fleste maskinene (eller alle maskinene) i dag gråter modige tårer av f.eks. Crysis på høy oppløsning og grafiske innstillinger på High og opp. Jeg kan ikke tenke meg at scenariet blir noe annerledes på en bærbar. Andre spill har dog en del lavere krav til hardware, og kjører derfor en del bedre også på en bærbar maskin. Merk: dette gjelder ved høye oppløsninger. Det er mange maskiner som klarer å kjøre de nye spillene uten problemer med alt på maks, sålenge du holder deg til lave oppløsninger. 1024x768 eller 1280x1024 f.eks. Det er helt sikkert noen med mer erfaring enn meg rundt spilling på bærbare maskiner som kan komme med noen konkrete tips, men gaming + bærbar + "lav" pris = ikke sant i mine ører. Et konkret alternativ kan kanskje være Dell XPS M1710. Denne koster en del over 10 000,-, men er også en ganske kraftig maskin. Den koster i følge HW.no ca. 24 000,-. Den vil dog ønske den var død ved forsøk på å kjøre f.eks. Crysis på høy oppløsning og høye grafiske innstillinger. Det kommer veldig an på hvilke krav og forventinger du har til maskinen Endret 22. november 2007 av SilentNET Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ja...skjønnar ka du meiner. Men Acer Aspire 5920 er ikkje den bra då? dell xpsèn blir nok litt for dyrt for meg... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 hva med dell Inspiron 17" ? Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 hva med dell Inspiron 17" ? hmmm..har ikke sett på den pcèn har du link? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10519714;fl:0 Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Her er en link til Inspiron 1720. Ellers kan du se på Vostro 1700 fra Dell, som egentlig er kliss lik Inspiron innvendig, men til en litt billigere pris. Begge maskinene kan du konfigurere selv. Merk at 17" kan bli litt tungt å drasse på, hvis du er ofte på farten med maskinen. Hvis ytelse er første prioritet er det ingen vei utenom ettersom de kraftigste bærbare skjermkortene bare finnes til 17" og større. Hvis du har tenkt å handle fra Dell er det lurt å bestille via telefon. Selgerne får en liten bonus for hver maskin de selger, så de er ofte villige til å gi deg rabatter som du ikke vil kunne få på nett. Det nyeste skjermkortet til Nvidia for bærbare dukker nok også opp snart hos Dell, så kanskje du vil vente og se om de nåværende grafikk-kortene kryper ned et hakk i pris. Jeg har selv en XPS M1710. Ganske kul maskin, men det koster selvsagt. Den er også ganske tung og stor, så sørg for å ha en ryggsekk hvis du skal frakte den noe sted. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Her er en link til Inspiron 1720. Ellers kan du se på Vostro 1700 fra Dell, som egentlig er kliss lik Inspiron innvendig, men til en litt billigere pris. Begge maskinene kan du konfigurere selv. Merk at 17" kan bli litt tungt å drasse på, hvis du er ofte på farten med maskinen. Hvis ytelse er første prioritet er det ingen vei utenom ettersom de kraftigste bærbare skjermkortene bare finnes til 17" og større. Hvis du har tenkt å handle fra Dell er det lurt å bestille via telefon. Selgerne får en liten bonus for hver maskin de selger, så de er ofte villige til å gi deg rabatter som du ikke vil kunne få på nett. Det nyeste skjermkortet til Nvidia for bærbare dukker nok også opp snart hos Dell, så kanskje du vil vente og se om de nåværende grafikk-kortene kryper ned et hakk i pris. Jeg har selv en XPS M1710. Ganske kul maskin, men det koster selvsagt. Den er også ganske tung og stor, så sørg for å ha en ryggsekk hvis du skal frakte den noe sted. ja ok:P tror 17 blir litt for mye å drasse på... litt dumt men maskinen såg bra ut.. men er acer 5920 et godt valg? den har 15..skjerm.. takk for flotte tilbake meldinger Lenke til kommentar
Axl1994 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nisj, gå for Asus C90S....bra pc hvor du kan bytte ut nesten alle delene senere og den koster ikke allverden heller, koster 10-noe på Best-buy...men vet ikke hvor proff best-buy er da :S Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Nisj, gå for Asus C90S....bra pc hvor du kan bytte ut nesten alle delene senere og den koster ikke allverden heller, koster 10-noe på Best-buy...men vet ikke hvor proff best-buy er da :S hmm...hei axel.. du har vell ikke link? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hvis du ikke vil ha 17" kan du jo sjekke ut G1 fra Asus. Dette er en av to gaminglaptoper fra Asus. Syntes dog prisen var kunstig høy, men du kan jo sjekke andre steder om du finner den billigere. Endret 27. november 2007 av Raijin Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Asus G1S er den oppdaterte versjonen av G1, en super bærbar som klarer litt spill. Acer 5920G har også 8600M GT, men leveres med en litt tregere prosessor. Den store svakheten til Acer'en er imidlertid oppløsningen på skjermen. 1280x800 er alt for lite på en 15tommer. Asus'en kommer med 1680x1050 som er utrolig mye mer behagelig å jobbe med. Spillytelse på bærbare maskiner er ikke mye å skryte av. Acer maskinen klarer 3500 3Dmark06, min stasjonære klarer 6500 og jeg får ikke mer enn 25FPS i crysis med alt på medium (1680x1050). Skal du ha en bærbar som virkelig sparker fra seg må du ut med veldig mye penger og du får som regel tunge PC-er som har fryktelig dårlig batteritid. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Hvis du ikke vil ha 17" kan du jo sjekke ut G1 fra Asus. Dette er en av to gaminglaptoper fra Asus. Syntes dog prisen var kunstig høyt, men du kan jo sjekke andre steder om du finner den billigere. takk raijin har sjekka ut den og hatt mine tanker om den..flotte specs:P Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Asus G1S er den oppdaterte versjonen av G1, en super bærbar som klarer litt spill. Acer 5920G har også 8600M GT, men leveres med en litt tregere prosessor. Den store svakheten til Acer'en er imidlertid oppløsningen på skjermen. 1280x800 er alt for lite på en 15tommer. Asus'en kommer med 1680x1050 som er utrolig mye mer behagelig å jobbe med. Spillytelse på bærbare maskiner er ikke mye å skryte av. Acer maskinen klarer 3500 3Dmark06, min stasjonære klarer 6500 og jeg får ikke mer enn 25FPS i crysis med alt på medium (1680x1050). Skal du ha en bærbar som virkelig sparker fra seg må du ut med veldig mye penger og du får som regel tunge PC-er som har fryktelig dårlig batteritid. Jes:P har fått med meg at aceren ikke holder mål:P men håper på at asus slepper nye maskiner ut første kvartal av 2008 som er bedre og til en rimelig peng:P g1s ser veldig fristende ut men som sagt håper på nye maskiner:P takk for at du deltar i emne mitt:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå