Gå til innhold

Har skjermkort min krav:450W og jeg har 350 vil det gå?

Ullsokk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må dessverre skuffe noen av dere ved å si TULL, TULL og atter TULL! Jeg sitter her med ATI Radeon X1950 Pro 512MB GDDR3 og en 350w jalla-strømforsyning. Antall watt en strømforsyning kan yte sier ikke alt, når det gjelder skjermkort har det mer å si hvor mange ampere den klarer å levere på 12V-rail. Har kjørt det slikt i over et halvt over uten så mye som antydning til problemer.

Lenke til kommentar
Må dessverre skuffe noen av dere ved å si TULL, TULL og atter TULL! Jeg sitter her med ATI Radeon X1950 Pro 512MB GDDR3 og en 350w jalla-strømforsyning. Antall watt en strømforsyning kan yte sier ikke alt, når det gjelder skjermkort har det mer å si hvor mange ampere den klarer å levere på 12V-rail. Har kjørt det slikt i over et halvt over uten så mye som antydning til problemer.

Vel det kan gå bra... men.... Er din 350W pwr supply et som leverer mye peek, vil det funke. Men normalt sett vil du få rare feil, shutdown og blåskjermer. Jeg har selv et 400W pwr, 6 S-ATA masse vifter etc og et ATI 2600 PRO kort. Det går stort sett greit... Men mitt nye Sunbeam pwr på 550(link under) klarte det ikke.. hehe. Men når jeg leser tester ser en hvorfor. Har med oppbygning av pwr. Spesielt peek effekt(har med kondensatorer etc).

Men det er mye som funker. En PC bruker ikke mye støm vanligvis. Det er under oppstart, tunge spill etc der kreves litt mer, det igjen kun i korte pulser. Jeg har målt strømtrekket til min pc og det overrasket. Ved vanlig bruk lå den stort mellom 75 - 150W. Spissene kom derimot godt over 400W, men kun i korte spikes(ms).

Så test og se, er din pc stabil med ditt 350W, bruk. Får du en ustabil pc skift.

Endret av Tom H.
Lenke til kommentar

Det funker ja, men om skjermkortet blir undervolta så er ikke det bra for det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...