Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kyssesyke, burde eg røyke/snuse ? ?


MrBirken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da hadde du vel svart "Selvfølgelig er det dumt å bruke det nå, mer dumt enn til vanlig, da tobakk er veldig skadelig for deg, og på ingen måte bedrer helsesituasjonen", og fortsatt ikke svart på spørsmålet.. (overdreven bruk av komma??1?)

 

Personlig syntes jeg nå du burde benytte anledningen til å slutte med tobakk i alle fall. Innse det, det er jo ikke bra for deg. Har aldri hatt kyssesyken, men regner med du får vond og sår hals av det i alle fall, og da er jo ikke røyk noe 'godt'. Snus har jeg så og si ingen erfaring med, så akkurat det overlater jeg til noen andre. Du kan forresten ikke sammenligne tobakk og alkohol på den måten, du kan jo røyke om du går på antibiotika selv om du ikke kan drikke.

Lenke til kommentar
nei, leveren fungerer ikkje som den skal. derfor man ikkje kan drikke.

Antibiotika går man bare på om man får bakterieinfeksjon i tillegg til kyssesyken som er ein virusinfeksjon!

 

Slik som jeg har forstått det, får man lever-infeksjon nesten uansett. Alle jeg vet om som har hatt kyssesyken gikk på antibiotikakur hvertfall

Lenke til kommentar

Da jeg hadde kyssesyken snuste jeg fast. Så var jeg riktig nok syk i nesten 3 år også, da. Om det er noen sammenheng det tviler jeg på. Jeg lever fremdeles...forresten.

 

Når det kommer til at man ikke bør drikke alkohol så stoler jeg på det legen sa til meg. Det er fordi leveren ikke tåler det. Jeg kunne heller ikke ta paracet, da det også kunne være skadelig for leveren (kunne ta smertestillende med ibuprofen som virkestoff). Jeg har også hørt at alkohol kan ødelegge effekten av diverse medisiner, for eksempel pencilin, men da jeg hadde kyssesyken gikk jeg ikke på noen slike medisiner.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det virker ikke som at noen har peiling på hva de snakker om i denne såkalte diskusjonen.

Kyssesyken behandles IKKE med antibiotika ettersom at det er en virusinfeksjon.

 

Grunnen til at man ikke kan drikke er at leveren ikke fungerer som den skal. Rensefunskjonen som den har er nedsatt.

 

Er usikker på hvordan nikotin påvirker leveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...