Fjellhesten Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei, Til neste år skal jeg ha meg lett-MC og lurer litt på dette ang. trim da jeg kanskje skal kjøpe sykkelen i høst/vinter. Altså, de eneste reglene får lett-MC er maks 125cc og maks 15 hk, am I right? Tenker mye på å skaffe emg en Aprilia RS 125, og denne har jo 15 hk orginalt. Hvordan kan ejg trimme denne uten at purken merker det? Politiet sjekker jo ikke hele sykkelen ved kontroll... Og hvor ofte har politiet kontroller hvor de setter sykkelen oppå en mølle og sjekker hk? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Og hvor ofte har politiet kontroller hvor de setter sykkelen oppå en mølle og sjekker hk? et slikt apparat til å ta med seg ut på kontroller har de ikke fått enda om jeg ikke er helt utdatert, så det er veldig vanskelig å bli tatt for trim, de kan mistenke deg pga for høy lyd for eksempel, men da må du bare gjøre den original og på visning for å motbevise de. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Kjørte mye rundt på småtrimma lettsykkel for en stund siden, blir egnetlig så og si aldri stoppa, kjørte 4-takt jeg da, men på en 2-takt så kan jo ett effektannlegg gi mye "rarere" lyd, no som igjen kan tiltrekke seg onkel blå, men om du blir oppdaga kommer helt ann på politimannen/kvinnen som stopper deg, har han/hun peiling så blir du busta, har de ikke kan du kjøre videre. men det somer no shit med trimma sykkel er at hvis du kræsjer og forsikringsselskapet finner ut at du kjørte ulovelig kan du få regress... men, det er vel en risiko og ta antar jeg Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Okey. Så da er det lyden og synlig trimsett jeg burde passe meg for. Har ikke lyst på å ha en kjempe høy lyd, men heller en smud og "rask" lyd Men hva kan jeg trimme den med da? Et lite, halvdiskre effektanlegg(potte osv) ? CDI sperre ? Plombe ? Kjøre noe med forgasseren ? Det er jo egentlig 34 hk i en aprilia rs 125 orginalt, så hvordan kanjeg slippe fram effekten uten at det blit tydelig synlig eller bråkete? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Okey. Så da er det lyden og synlig trimsett jeg burde passe meg for. Har ikke lyst på å ha en kjempe høy lyd, men heller en smud og "rask" lyd Men hva kan jeg trimme den med da? Et lite, halvdiskre effektanlegg(potte osv) ? CDI sperre ? Plombe ? Kjøre noe med forgasseren ? Det er jo egentlig 34 hk i en aprilia rs 125 orginalt, så hvordan kanjeg slippe fram effekten uten at det blit tydelig synlig eller bråkete? altså..de kan jo ikke si du har trim og gi deg bot utifra lyden...fjern plomba eller kjøp effekt "svane" og ha på original lyddemper.. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Kjøp et beskjedent eff. anlegg det ikke oser trim av, par mm større gasser, sylinder om du vil men helst uten 140cc ++ inngraveringen. Også gjemmer du ei turtallssperre et lurt sted Btw så er purken mye strengere på mopedtrimming enn de er på lettsykkel trimming Endret 23. november 2007 av WD40 Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Angående det siste du sa WD40 så tror jeg det er veldig sant. Men ja, blir nok å ta ut plomba og CDI-sperra + et diskre effektanlegg, gidder ikke bytte sylinder eller borre. Men jeg skal altså gjemme en turtallsperre som jeg slår på når jeg ser purken? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Angående det siste du sa WD40 så tror jeg det er veldig sant. Men ja, blir nok å ta ut plomba og CDI-sperra + et diskre effektanlegg, gidder ikke bytte sylinder eller borre. Men jeg skal altså gjemme en turtallsperre som jeg slår på når jeg ser purken? Veit ikke om det finnes til sykkelen din men, ja slik at den sperrer på et visst turtall og du oppnår mindre fart hvis de skulle teste den på tralla Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) En i klassen har en diskre politiknapp, han erstattet fjernlysknappen med en tenningssperre Altså, når fjernlys knappen er aktivert, kjører sykkelen som bare fy, og når han deaktiverer den så aktiverer han sperra, skjønner? Men da har han ikke parkeringslys, men hva skal man vell med det? Endret 23. november 2007 av Abn0rmal Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 turtallsperrer har en tendens til å fucke opp lettsykler Ville heller satset på programerbar cdi da. da har du en som er til å kjøre fort og en til å kjøre med 15hk. Er bare en knapp du vipper ... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Man får ikke hk antall ved "mølla" - man får fart. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 turtallsperrer har en tendens til å fucke opp lettsykler Ville heller satset på programerbar cdi da. da har du en som er til å kjøre fort og en til å kjøre med 15hk. Er bare en knapp du vipper ... Hvis man kjører med det over tid er det vell sånn? Men hva hvis man trykker den inn hver gang man setter fra seg sykkelen på skolen, eller ser politiet? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 På mopeder er det slik at den blir fucked når en kjører en lengre tid med den på. vet ikke hvordan det er med lettsykkel, men har hørt at det blir fucket til ganske fort Man får hester ved møllen JD_Scrubs. På mopeder er det fart, lettsykler har HK. en lettsykkel kan gå 200km/t så lenge den har 15hk. Men det går jo ikke ann da ... Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Okey, hvor mye koster en programerbar CDI da? Og må jeg programmere den selv, finner jeg koden/programmet på nettet eller hva? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Til rs125 koster den rundt 2-3k, da med programvare til å tune selv ... Du får nok en kvassere sykkel da Det sier værtfall de som har rcdi hos aprilia.7kt.net <--- Skal du ha rs _må_ du innom denne siden Masse bra der Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Okey, Har vært innpå der ja. Fin side =) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Går ikke en 125ccm fort nok fra før av da? ... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Går ikke en 125ccm fort nok fra før av da? ... den første uka så Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 120 kmt er ok fart, men det er ikke akkurat bare toppfart du vil en vil ha Er draget Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Når det gjelder regler for 125ccm, så er det ganske enkelt. Sykkelen skal ikke ha større slagvolum en 125ccm, og heller ikke yte mer en 15hk/11kw. Hvis du vil at motorsykkelen skal overstige dette, så er trimpotensialet veldig stort når det kommer til 2-takts motorer. Det som er så utrolig fint er at purken ikke kan bevise at din motorsykkel overstiger 15 hk når du blir stoppa. Og for å gi deg bot, MÅ det bevises. Eneste måten og gjøre dette på er og ta deg på dynotralla til Biltilsynet. Hvis du skulle være så uheldig og bli stoppa, og purken mistenker trim. Ja, han kan sender deg på "visning" det betyr at biltilsynet sjekker om den er lovlig. Med andre ord, du får noen dager på deg til og gjøre den original før visningen. Aprilia er egentlig en ganske tungvindt sykkel og trimme i motsetning til EXC, gasgas og husky. De siste leveres med eksosventil, noe som gjør utrolig mye på effekten. Med andre ord fjerner du plomba på en exc får du fort 30-40 hk. fjerner du en RS får du ca 20. Monterer du Eksosventil blir saken en annen. Jeg har selv en blotrimma husky, og må innrømme at det er utrolig morsomt og bli stoppa av purken når han står og glaner ned på effektanlegget og sier "bare kjør videre du.." De gidder rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå