Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installere windows, alt fryser.

Anbefalte innlegg

Prøver å installere windows XP på en eldre PC. Har prøvd flere ganger, med 3 forskjellige CD'er. Alt fryser, og på forskjellige steder. På det beste kom jeg til 10% på formatering før jeg merket at alt hadde stoppet.

Med 1 CD fikk jeg bluescreen med masse rare meldinger, noe om updating av BIOS og maskingvare-endringer og andre ting jeg ikke skjønner meg på.

Tenkte å prøve med en annen harddisk, ellers vet jeg ikke mine arme råd.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøver å installere windows XP på en eldre PC. Har prøvd flere ganger, med 3 forskjellige CD'er. Alt fryser, og på forskjellige steder. På det beste kom jeg til 10% på formatering før jeg merket at alt hadde stoppet.

Med 1 CD fikk jeg bluescreen med masse rare meldinger, noe om updating av BIOS og maskingvare-endringer og andre ting jeg ikke skjønner meg på.

Tenkte å prøve med en annen harddisk, ellers vet jeg ikke mine arme råd.

Noen råd?

Har du lest her før du poster? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631

Trenger litt mer info her... hardware?

Lenke til kommentar

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

MSI KT3 ULTRA2-B Hovedkort Socket A Bulk

KT333, ATA/133, lyd, ATX, USB2.0,

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

Gainward AGP GeForce4 MX440 64MB 5,0ns

"PRO/600TV" TV-Out, DDR, Retail

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

ATA/100 harddisk 2MB cache WD800BB

PC-en har ikke blitt ryddet på flere år, en fyr som brukte den fylte den med poker hardware, og andre tvilsomme programmer. Slettet det jeg fant, kjørte Ad-Aware, Spybot og antivirus program som jeg ikke husker navnet på. PC-en hadde svensk pirat XP, den var egentlig fylt med software man ikke trenger eller skal ha.

Ganske gammel PC, men prøver bare å få den til "kjørbar stand". PC-en har hatt mange problemer, men har ikke inspisert om noe er ødelagt. Den brukes daglig, men den er litt ustabil.

Ingen oppdateringer av drivere, eller nye program i det siste men har "slettet" partisjonen allerede og prøver å formatere. Kom til 13% på beste forsøk.

Lenke til kommentar

Har du tilgang til en annen pc, last ned et Memory test program. Ofte er slike feil som du beskriver relatert til RAM. Få tak i en boot diskette, lag den bootable(høyreklikk den i Explorer, velg format, bootable). Finn så en gratis memery test på nett og hiv den på disken.

Boot på disken, kjør som Memory vertøyet du har fått tak i....

Får du feil på memory, ta ut memory og sett den inn igjen. Kjenn etter at de sitter skikkelig. Gør så samme testen igjen. Forsatt feil.. da trenger du ny Memory.

Lykke til

Lenke til kommentar
CPU temp: 72c

System temp: 38c

CPU fan speed: 3200 rpm

System fan speed: 0 rpm

Sjekket når jeg slo på, lot den stå på et par minutter. Skal prøve å åpne og rense viftene og se om det er noe galt der inne.

Ikke farlig varmt, men det kan hende det blir varmere under install. Rens du =)

Er enig her!

Prøv å rens CPU og kjøleren og smør på nytt kjølepasta.

Virker som CPU blir varm når du installerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...