Gå til innhold

Er det bare meg eller var det morsommere å spille spill før?

Anbefalte innlegg

Dette er bra!

Er selv 15 år, men på grunn av en eldre bror, har til og med jeg fått med meg de gode, gamle spillene :D

Hadde en c64 og en A1200, og en 8-bits nintendo. Ting var jo unektelig gøy, da jeg spilte gjennom monkey island 1 og 2 uten å ha peiling på engelsk! (trodde faktisk at elaine og LeChuck skulle "wedde" om noe i kirken :oops: )

Gameplay var utrolig mye kulere før, da spill faktisk tok laaang tid å runde, og brettene var meget varierte. Jeg rangerer spillene til amiga fra best til nesten best:

1: SHUFFLEPUCK CAFÈ!! (Ingen som har nevnt dette før?)

2: Monkey Island 1 og 2 (resten suger død elg i skogen)

3: Syndicate

4: desert strike

5: swiv

Forresten, den eneste sorgen med amiga 1200 var at desert dream demoen ikke funket skikkelig. Noen som har sett denne? Har den som en dårlig divx ting (10 mb eller noe) og det er ikke spesielt bra å se på. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i den som en videofil med skikkelig kvalitet (har kun pc nå :()? Hadde vært utrolig gøy å gjenoppleve melonkrigen og sirkelsagen :D

EDIT: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det var morsommere å spille spill før fordi jeg hadde så få. Nå i dag så er det altfor mye å velge blant, og altfor lett å "skaffe seg" spill. Da var det bedre før når et spill holdt i nesten et år før en ble lei.

Så gjør som meg, ikke spill mindre, men spill færre. Fjern alt utenom to-tre gode spill.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest denne topicen, vil bare komme med mine 2 cents om topicspørsmålet:

Inntil for tre måneder siden var jeg litt enig med deg, spill var ikke lenger gøy.

Men så kom Battlefield 1942 og gjorde meg til en addicted gamer igjen, er nå aktiv både med clan og site. :)

0wned.

Lenke til kommentar

Jeg har gått den veien fra Commodore 64 via Amiga 500 (og 600 med 20mb HD..) til PC.

De morsomste spillene var på C64 og Amiga. Glemmer aldri kveldene med gode venner foran 14" TV'en min og noen gode spill. Stunt Car racer var vanvittig morsomt, og når vi kjørte racing spill elsket vi å kræsje så brutalt som mulig. I ett racing spill på A500 kunne man kræsje så hardt at motoren falt ut! LOL vi hylte av latter hver gang det skjedde :lol:

Når det er sagt, er OFP 1985 og utvidelsen Resistance samt spillet Deus Ex noe av det beste jeg noensinne har opplevd på PC. Og jeg tror helt 100% sikkert at de helt store spillene fremdeles vil komme de neste årene og i all fremtid, det vil alltid være et selskap med noen lyse hoder som legger kreativiteten foran pengene i selve skapelsesprosessen.

.. og jeg tør vedde på at de også i fremtiden vil være hovedsaklig små, uavhengige Europeiske selskap startet av idealister som vet hva de vil og som elsker spill. De vil bli oppslukt av distributører når de til slutt tegner en kontrakt med djevelen om utgivelse (premature release.. bugs og alt det der), men det vil alltid være et annet lite Europeisk selskap som står klar til da med en annen tittel, et annet spennende spill.

Har dere lagt merke til det? De beste spillene de siste årene har som regel kommet fra Europa.. :woot: og jeg tror det vil være slik i fremtiden og.

Polen, England, Sverige, Norge, Russland o.s.v. Mange gode spill har kommet fra disse landene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Kan det hende at spill før var bedre før siden du var liten confused4.gif

Alt er annerledes nå som man har blitt "stor". De voskne er ikke så svære og farlig lenger. Trær man klatret i før var høye som stjerner er borte. Kjøretur med far tok "evigheter" og det var lengre vekke enn månen.

Nei jeg tror det er mye av voksen stadiet som har skylden for dette

Selv synes jeg verdens beste bil spill var/er Super Cars II til Amiga enn gang for leeeenge siden :)

Lenke til kommentar
Kan det hende at spill før var bedre før siden du var liten confused4.gif

Alt er annerledes nå som man har blitt "stor". De voskne er ikke så svære og farlig lenger. Trær man klatret i før var høye som stjerner er borte. Kjøretur med far tok "evigheter" og det var lengre vekke enn månen.

Nei jeg tror det er mye av voksen stadiet som har skylden for dette

Helt enig med deg der..

Spill var morsommere når man var liten. Men jeg fikk for en stund siden mange gode dager med spillet Mafia: The city of lost heaven. Men spill blir apsolutt kjedliere når man blir større å for mange tror jeg spill danner vaner når man blir større. At man f.eks. holder setg til et spill å ikke prøver så mye nytt.

Lenke til kommentar

Tenk, jeg kan ennå huske da jeg og søstra mi spilte Pong på det originale TV spillet.. Verdens første TV spill for hjemmemarkedet, såvidt jeg vet. Det hadde bare 1 spill, og det var den kula som fyker frem og tilbake på skjermen, og 2 spillere sitter med hver sin håndkontroll med ratt og styrer hver sin stolpe (eller man spiller mot maskinen).

Jeg husker også et spill på Vic 20 - en katt og mus i en labyrint. Av en eller annen grunn var det morsomt. Og på C64 husker jeg godt et lignende spill som foregår i et spiskammers, katt og mus her og, plattform.

Men uansett hvor gammel man blir, vil det alltid være et spill som gir den samme gleden, et spill som lyser av den brilliante spillegleden de gamle spillene hadde. De kommer ikke så ofte, men når de kommer, lever de lenge. Vi får ha det å trøste oss med! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...