Gå til innhold

Er det bare meg eller var det morsommere å spille spill før?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fallout 1 & 2

Jagged Alliance Deadly Games

Syndicate

Ufo X var tøft, men fikk aldri noe til...

Civilization 2, fikk lite til der og men det var rått alikevel...

Warcraft 2

Command & Conquer

Duke 3d

Det var de gode "gamle" dagene ja..

Det var mye kjekt på amiga ja, Turricane var bare genialt.

Lenke til kommentar

Åh jah.. Turrican!

2 ern er best :p

Sitter faktisk med Amiga enda.. har 2 A500 og 2 A4000/030 maskiner som er satt opp i nettverk slik av vi kan linke diverse spill (seriell vel å merke)

Men allting var vel mer moro når vi alle var sneiper (små barn).

Jeg setter min lit til Unreal 2 og Doom 3.. hvis de ikke er som forventet (jeg sammenligner med unreal og q2) så vet jeg ikke hva jeg gjør. Da selger jeg maskina og løper å gjemmer meg i kjelleren.

Jeg trur jeg rett og slett forventer mer enn det som er mulig. F. eks når jeg spilte red alert var jo det helt konge, og når jeg fikk høre at en 2'er var på veig så tenkte jeg att den kom til å røske noe sinnsykt. Men jeg må si at den finfridde bare halveigs.. synes grafikken var barnslig på en måte. Slik er det med masse andre oppfølgere dessverre. :(

Fragile Allegiance og Genewars må vel være de mest innovative spillene jeg har vært borti på pc, og kommander keen.. muaha, han var moro han. 8)

Multiplayer spill fenger fortsatt for der skjer det alltid noe nytt.. som regel men når man bare har modem så er det ikke akkurat store valgmuligheter for tida! Eneste spillet jeg kan spille nå med reasonable ping er half-life + mods og StarCraft (av de spillene jeg har nå som er sånn relativt nye [etter 1997])

Edit: ÅHÅÅ.. jeg glemte ett (eller flere spill) som var/er/kommer til å være det beste fps spillet noensinne! Og det er Terminator spillene fra Bethesda

Terminator (husker ikke navnet)

Terminator:Futureshock

Terminator:SkyNET

Terminator:SkyNET's Revenge

De er de mest geniale fps spillene til dags dato! Alle andre horror spill kan bare gå og legge seg. Kan ikke tenke meg noe værre enn å gå rundt i det post apokalyptiske (rett skrevet?) miljøet for så å plutselig dette over en Terminator pluss noen droner og litt HK fly og noen predators.. fy flate assa.. hoppa himmelhøyt hver gang jeg hørte den motorlyden de maskinene hadde ut av seg. Hvis dem mekker et spill nå som er bare en femte del så tøft som det var/er så kjøper jeg det MED EN GANG! Da er min tro på at det fortsatt er mulig å lage gode spill, gjenopprettet!

Lenke til kommentar

til ALLE dere som synes spill begynner å bli FOR kjedelige = GET A LIFE !!

Dere spiller ALTFOOR mye og burde prøve å begrense det som jeg har fått til. Tidligere i gamle dager når jeg hadde Nintendo 8-bits og Sega Master System ( :lol: ) spilte jeg KONSTANT, kunne faaaen meg spille gjennom Mario og det motorsykkel spillet på Nintendo... Excite ett eller annet (der du bygger bane og slikt)

Altså, det jeg skriver, mener jeg, det er ikke bare for å irritere folk eller noe. Jeg VAR en av dere, men "my jedi forces have vanished, masters" :p Neida, men seriøst, altså jeg får nye spill konstant, TROO meg ( :wink: ) men hadde dere gått ut ei hel helg også prøvd å spille litt i ukedagene, så hadde dere tenkt som meg når FØRST dere spilte : Dette var vanvittig kult, men ikke spill for mye

Må jo innrømme at når jeg får spill som Splinter Cell, GTA : Vice City, Unreal Tournament 2k3, Battlefield 1942 og Warcraft 3 så kan jeg faen meg sitte og spille et helt døgn (eller helt til kjæresten drar meg vekk fra maskinen :p fordi jeg blir sån = :o

Ta dette seriøst og tenk dere om, men uansett have fun med resten av gamer-livet deres :wink:

Lenke til kommentar

Vi har blitt for bortskjemte, nemmelig. Den god grafikken og den gode lydkvaliteten, det skjemmer oss bort på en måte.

Gameplayen blir hengende igjen som minsteman, før så var det gameplayen som var kongen på haugen, ja det var den man satte sin lit til, Nå er det slikt; herregud for en fet grafikk, så kjøper man det, spiller det et par dager, og så er det nedstøvet.

Desuten får vi for mange spill nå, før måtte man bla opp endel penger for et spill, ikke bare stappe cd`n inn i ei maskin,

og nytt spill på 5 min, nei da var det sparing, sparing, sparing gå å ønske seg det over en lengere periode, så når man endelig fikk det ble det en tilfredstilelse uten like.

At det at det var gode, gammle dager har også litt å si, også det at man var yngre. Husker selv hvor gradevis barne-tv ble mer og mer lei, og også hvordan Donald gravis ble mer og mer kjedelig...

Det er trist men det er nok sant, man blir eldre dammit!

Tilbake til gameplayet, det er for lite nyvinning nåtildags, man trenger nye kategorier, nyvinninger, ikke ny grafikk, men nytt gameplay!

Men førsteinntrykket kommer som oftest av grafikken, og ikke av gameplayet. Detter er vel også grunen til at det kommer mindre og mindre demoer av spill, det ensete de har å vise fram er grafikken, og dette gjør en slik risiko at oss gamere blir lei av spillet etter å prøvd demoen, ikke mer lyst til å kjøpe det.

Men såklart er det mange gode spill, orker ikke å ramse opp noen, de fleste er vell sagt her fra før av.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med at de som spillte på 80- tallet og fram til nå begynner å bli gammle. Har heller noe med at industrien forandrer seg, og ikke til det bedre. Spill genererer så inni s***** med penger allerede, og da kan dere tenke dere hva som vilskje i fremtiden. EA kalkulerte med 800k brukere på The Sims Online og ville da få en profitt på 600 millioner. Spill er big biz.

Siden jeg er en iherdig fan av ID så er jeg hvertfall så heldig at de ikke har latt seg rive med på denne bølgen, samme folka som lagde wolf3d og spilla som programmerer idag(+/- et par stykker da).

Ikke det at de har et så enormt bra konsept, men de leverer til de grader mer enn hva andre spill produsenter gjør, ikke bare når det gjelder grafikk osv, men for fanse, med muligheter for mods, man kan stille på grafikken til man blir grønn. Ikke bare har de nok penger, de er verdensledende innen for sitt felt, de gjør det fordi de liker det, mens de andre gjør det for å tjene penger.

Så en eller annen knott som sa at spillene før ikke hadde så mange levels osv. ; spill wolf3d, doom, quake og si at de har få lvls. og når det gjelder rts så har jeg enda ikke funnet noe som matcher opp mot; UFO,Transport tycoon, C&C, warcraft.

grafikk er greit i 5 mins så går det på spillbarhet, derfor ut2k3 suger k.u.k.k

Lenke til kommentar

Å si at spill var bedre før blir helt feil. Kan ikke sammenligne dagens spill med amiga og c64 tiden.

Men å¨si at det var gøyere å spille før kan jeg være enig i. Har aldri hatt så mye gøy med spill som jeg hadde med spillene til min amiga 500.

Tror ting er blitt for voldsomt nå i forhold til hva det var. Er ikke lengre enn joystick enn spiller med, men mus + hele tastaturet.

Lenke til kommentar

Larry rocker verden. Eneren var klart best. Har fått tak i remake versjonen av den nå, men det er liksom ikke samme sjarmen å spille med "god" grafikk.

Alle Sierra sine spill var elskverdige.. Larry, Kings Quest, Police Quest, Space Quest osv.

Det er liksom litt mer enn det som er i dag. Sjarmen var jo å sitte der, på 386'en og høre på den flotte pc-speaker musikken og taste inn så og si hver kommando. "Open door" "pick up ..." "dance" "taxi" "f*ck" :)

Som tidligere nevt helt i toppen, tennis spillet på den firkanta boksen rocka jo i sin tid. På commandoren var det jo Gianna Sisters, Wonderboy, Samantha Fox Strip Poker :wink: for å nevne noen.

På konsoll, der rocka jo Mario verden. Mario 3, senere Yoshi's Island på nyere konsoll.

På PC siden har vel jeg aldri brukt så mye tid på et spill som på Settlers 2.

Holdt på å glemme Tycoon Transport Deluxe, det er like morro å spille idag som det har vært i all tid :smile:

Lenke til kommentar

Det var definitivt morsommere å spille før. Jeg tror heller ikke det har noe med at spill var nødvendigvis så mye bedre før (Men noen var jo det) men som mange har påpekt, at det var mer fokus på gameplay, og dermed fenget spillene bedre. Det er vanvittig lenge siden sist jeg virkelig gledet meg til å spille et spill; jeg har til og med spilt meg lei på fallout 2.. igjen :p

Mens man snakker om gode spill, dette er mine favoritter:

Fallout 2

UFO: Enemy Unknown

Diablo

Darklands (1992, gjennomført RPG fra MicroProse)

Civilization

Colonization

Zak McCracken

Syndicate

Warcraft 2

Monkey Island (Utrolig at ingen har nevnt dette ennå!)

Rangerer dem ikke etter hvilke som er best, men dette er de favorittene jeg kan komme på på stående fot. Alle disse spillene har fenget meg i lang tid, og jeg har spilt dem alle flere ganger, utrolig mye.. Øh, uansett, gode gamle dager! Ingenting var som da.

Lenke til kommentar

Du sa noe om Wonderboy (in monsterland) Det spillet er jo konge.. men ikke så vanskelig, til du komer til den dragen. Den er vel på siste brett formoder jeg. Den er helt UMULIG å ta. Man dauer jo bare man ser på den. hvis du har klart å denge den og runda spillet, VÆR SÅ SNILL å si meg åssen du dengte den drage jevelen! Takk!

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

jepp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...