Manfred Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Sitter og tester WebServices, men er det ikke mulig å ha en constructor der som tar argumenter? Har forsøkt å legge til, og får da beskjed om at det ikke er noen overload av funksjonen. Fjerner jeg constructoren uten argumenter og har bare den med, får jeg beskjed om at constructoren ikke finnes. Så igjen: Er det ikke mulig å ha en constructor som tar imot argumenter i en WebService? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nei. Hvorfor vil du dette? Hva prøver du å gjøre? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Det kan du lure på det Planen var et "access-system" på servicen... for å kunne gi folk tilgang med brukernavn og passord. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det kan du lure på det Planen var et "access-system" på servicen... for å kunne gi folk tilgang med brukernavn og passord. Skjønner ikke helt hvorfor du trenger en constructor med argumenter til dette? Kan du ikke bare bruke sessions og cookies på samme måte som du ville ville gjort i en vanlig asp.net applikasjon med autentisering. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Fordi keg skulle gjort det slik at folk kan hente inn servicen i egne prosjekter, så sender de med brukernavn og passord i det de oppretter objektet i eget prosjekt. Hvordan tenkte du ellers? At de manuelt må kjøre en "login"-funksjon etter at de har opprettet det? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Tenkte at du kunne enable sessions for alle metodene ([WebMethod(EnableSession=true)]) og benytte deg av CookieContainer propertien til web service referansen på klienten. Blir på samme måte som autentisering og bruk av cookies og sessions i vanlig asp.net bare at du selv må holde styr på cookien ved å bruke CookieContainer. Har brukt det selv en gang og de fungerer utmerket. Google "web service CookieContainer" så får du opp mange eksempler som viser hvordan. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Det er lite brukervennlig når det er flere kunder som skal bruke servicen. Det må holdes på et enklest mulig nivå Men takk for tipset Kan komme til nytte i senere prosjekter der jeg skal bruke det bare selv. Skjønte bare ikke hva du skulle frem til og om du hadde misforstått meg med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå