Gå til innhold

Bør Åge Hareide fortsette som norsk landslagssjef?

Hewitt

Bør Åge Hareide fortsette?  

84 stemmer

1. 1. Hva mener du?

• Ja
      53
    • Nei
      24
    • Ingen formening
      7

Anbefalte innlegg

EM er over et år før det har begynt for Norges del. Vi hadde kontrollen etter en knallsterk vår og skulle bare sikre det inn, men feilet når det gjaldt så mest. Hareide har gjort en liten U-sving etter uttalelsene om at han går av som landslagssjef hvis EM ryker, men har nå isteden bestemt seg for å ta litt betenkningstid.

Vil du at Åge Hareide skal fortsette som landslagssjef?

Tar en liten runde på det her for å sjekke hva folk mener. Og helst skriv litt om hvorfor, ikke bare "ja" eller "nei". Jeg kommer med mine synspunkt litt senere for ikke å påvirke folk i åpningsinnlegget.

En moderator må gjerne ordne en poll hvis han gidder.

Endret av wh1te
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han bør være mann nok til å stå for det han har sagt, punktum.

Når det er sagt så skulle jeg ønske han ikke sa det, han har gjort en god jobb.

Hvem tenker folk seg som erstatter? Jeg tenker kanskje Tom Nordlie, tror han ville gjort en god jobb som landslagssjef, særlig siden der er samlingene såpass korte at den berømte "Tom Nordlie-effekten" forhåpentligvis ikke vil avta.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke se på Norge kamper lenger, det er ikke så mye spenning lenger, Alt for mange ganger har jeg blitt skuffa.

Når vi mister et mesterskap for ente gang føler jeg det er Hareide sin plikt å gå.

Slik er fotballen.

Hareide er en flink trener, men når resultatene uteblir så beklager

Lenke til kommentar

Ja, han bør fortsette. Det er ikke bare hans feil at Norge ikke gikk til EM. Så på Sporten at han nesten tok på seg skylda for keepertabbene, noe som er urimelig. Det er et helt lag, bestående av endel gode og mange dårlige spillere. Jeg vil si at Hareide er på den øvre halvdelen.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

Syntes dere er veldig strenge med Åge her nå. Norge er en LITEN nasjon. vi har kun ca 4,5 mill innbyggere å velge mellom, i motsetning til f.eks. Tyrkia som har nesten 70 mill. sverige ha vel 6+, danmark 8+. det er vel ingen i nærheten av norge på fifa-rankingen, om kanskje ikke engang på topp 100 som har så få innbyggere.

Vi kan håpe på gode resultater, men vi skal ikke forvente noe mener jeg.

Åge er uten tvil en dyktig trener, det har jo mange av spillerene berømt han for siden han tok over roret. Etter at han antydet at han ville slutte dersom vi ikke kvalifiserte oss, så har han hatt stor fremgang med laget, og mange medier og spillere etc. har oppfordret han til å ikke gi opp...derfor er det tilgivelig at han revurderer sin stilling...

Er ikke lenge til 2010, kanskje vi er med da...

Lenke til kommentar

Har dere som sier Hareide burde dra noen bedre og REALISTISKE forslag? Sollied er uaktuell og Tom Nordlie tror jeg vil fortsette i Lillestrøm.

Det er ikke Hareide sin skyld at vi ikke kom til EM. Vi kan først og fremst takke keeperne våre for det.

Akkurat nå fins det ikke bedre alternativ, så han må bli.

Lenke til kommentar

Solbakken kunne kanskje vært et bra alternativ, men han har jo selv sagt at det er uaktuelt, så da er jo ikke det så mye å diskutere. Jeg synes kanskje også at Solbakken har vært trener i litt kort tid til å ta over et landslag plutselig.

Jeg mener Hareide bør bli. Dette kommer primært av at jeg ikke ser noen alternativer som kan være bedre med unntak av Sollied, som ikke ser ut til å være aktuell. Men også fordi landslaget har hatt en voldsom progresjon under Hareide, vi har gjort store fremskritt. Og let's face it, det er ikke Hareides skyld at vi ikke er i EM. Vi hadde vært i EM hadde det ikke vært for massive keepertabber i to helt avgjørende kamper. Klart at alle er uenige av og til i laguttak, men generelt synes jeg Hareide har vært veldig flink til å ta med unge og sultne spillere i høyere grad, samt at han tar med mange formspillere og spillere fra Tippeligaen, noe som også er med på å utvide vår hjemlige liga på sikt. Det viktigste er selvfølgelig resultater, men fortsetter fremgangen så vil resultatene også komme. Og vi har da tross alt ikke så dårlige resultater med tanke på spillermaterielle i forhold til andre land. For et land som Norge i fotballsammenheng er det ikke særlig realistisk å kunne kjempe om førsteplasser i kvalifiseringsgrupper når vi kjemper mot Hellas og Tyrkia, to fotballnasjoner som er mye større. På tross av det ville vi gått til EM hadde det ikke vært for keeperne.

Kontinutet er noe av det viktigste i dagens fotball. Skulle vi finne en god erstatter til Hareide, vil han bruke lang tid på å sette seg et lag, en formasjon, en spillestil, treningsopplegg, relasjoner til spillerne, etc. Alt dette har Hareide inne nå og kan bruke det frem mot VM-kvaliken. Men det kanskje aller viktigste argumentet for å la Hareide fortsette, er at spillerne støtter ham 100% og nærmest trygler i media om at han må fortsette. Det er spillerne som er tettest oppi det hele og som vet hva som foregår og hva som trengs for å vinne. Og når de har den tilliten til han som de har og mener han gjør så mye godt for landslaget, så er det egentlig det som sier mest.

Lenke til kommentar

Ståle Solbakken har jo innført "kælk og løp" taktikken i kamma, så jeg synes han blir for "norsk" i spillestilen. Hent en fra utlandet som ser litt annerledes på hvordan fotball skal spilles. Roy Hodgson?

Hareide burde ha trukket seg. Jobben hans var å få Norge til EM. Den greide han ikke. Nå får noen nadre prøve seg.

Lenke til kommentar

En trener fra utlandet hadde nok definitivt vært bra sportslig sett. Men jeg synes litt av sjarmen ved et landslag forsvinner om treneren ikke er fra landet jeg da, litt gammeldags på den måten.

Edit:

Hareide sa ja. Da var avgjørelsen hans tatt, til flertallet her på Diksusjon sin begeistrelse.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...