hansenolsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Robert Zemeckis er tilbake med denne animerte 3D-versjon av eventyret om den svenske eposthelten Beowulf. Les mer Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 "Beowulf" har mye for seg. Filmen er ganske rå og ærlig i sin form og er overraskende lite «Disneyfisert» til tross for at den er animert på samme måte som for eksempel Pixars filmer. Dette er vel ikke helt sant? Pixar bruker vel ikke motion capture. er liksom en helt annen ting da. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Skal se denne filmen ja. Gleder meg, men er helst pga. animasjonen, liker 3D. Lenke til kommentar
hansenolsen Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Prosessen er nok annerledes, men det visuelle uttrykket er ikke så langt unna, dog litt mer virkelighetsnært Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Skal se denne på skolen så det var betryggende å se at tiden ikke blir helt bortkastet. Dog er jeg litt skeptisk på animasjonen. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er selv litt i tvil om å se den animerte versjonen. Føler det blir litt for tegneserie for meg. Noen innspill? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Så denne filmen på Tønsberg Kino igår, og dæven så skuffa jeg ble. Hadde igrunn lave forventinger, men filmen var eksremt kjedelig. Ble heller ikke så imponert over animasjonene, menneskene så aldri helt ekte ut heller. Lydsporet var også crap. Lenke til kommentar
edds Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Så filmen i 3D på colosseum kino og ble positivt overrasket. Forventningene var lave, men filmen viste seg å ha underholdningsverdi til tusen. Tror ikke den hadde vært like interessant uten 3D-effekten, men dette var utrolig gøy. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Godt fornøyd med denne jeg også. For all del, sørg for å se den i 3d! Veldig fancy. Animasjonene var rimelig bra og detaljnivået var helt utrolig. Nå må det jo også nevnes at man får se en digitalisert Angelina Jolie naken, noe som ikke er spessielt vondt for øyet. Dette sammen med de mange kamp scenene gjorde filmen vel verdt å se for meg. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 3D? Mener dere sånn at det kommer "ut" av skjermen, eller bare 3D-animasjon? Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 3D?Mener dere sånn at det kommer "ut" av skjermen, eller bare 3D-animasjon? Leste du i det hele tatt artikkelen? Så filmen i dag, synes den var ganske bra. Det var ikke 3D-versjonen jeg så, tipper den hadde vært kjekkere å se. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ingen her som reagerar på dei heilt sinnsjuke faktafeila i filmen? Høge fjell i Danmark? Kristning av den norrøne regionen på 500-talet? Beleiringsvåpen til vikingar? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ingen her som reagerar på dei heilt sinnsjuke faktafeila i filmen? Høge fjell i Danmark? Kristning av den norrøne regionen på 500-talet? Beleiringsvåpen til vikingar? Hva er beleiringsvåpen? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hva er beleiringsvåpen? I filmen brukte dei såkalla "skorpionar", ein våpen slettes ikkje var i bruk av vikingane. Dessuten starta vikingtida på 800-talet, ikkje 500-talet, slik filmen gjev uttrykk for. Bilete av våpena: http://authors.history-forum.com/liang_jie...egecrossbow.jpg http://www.swan.ac.uk/grst/images/Vit%20scorpion%201.jpg Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Man kan ikke forvente annet når det var amerikanere som laget filmen. Men reagerte på det høye fjellet i Danmark når jeg så på filmen, ja... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 I utgongspunktet bør ein kunne ha visse forventningar for ein profesjonell produksjon som satsar sterkt internasjonalt. Det minste ein bør kunne kreve då er ein grundig faktasjekk av dei høve som filmen gjev uttrykk for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg