Gå til innhold

Hjelp til CV

MagnusW

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal skrive en CV og trenger litt hjelp. Jeg lurer nemlig på hva jeg skal skrive på min CV? Jeg har ingen tidligere erfaring fra jobb og går på VGS. Skal jeg da skrive opp hvilke skole jeg har gått på liksom? Ungdomskole og barneskole? :p

Har selfølgelig hatt småjobber, som f.eks. 1 uke på advokatkontor under arbeidsuken i 9. klasse, barnevakt osv. :p Dette er vel lite interessant når jeg skal søke jobb nå?

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg litt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan godt nevne vgs og ungdomsskole men ikke barneskole. Vil de se karakterer så kan karakterer fra vgs og ungdomsskole være greit å legge ved. Skriv litt om deg selv i stikkordsform som f.eks. fakta om deg selv og hvilke interesser du har. Har du hatt verv som f.eks. klassetillitsvalg eller andre skoleverv, vært trener for yngre medlemmer i idrettsklubben, vært aktiv innenfor politikken eller andre ting som viser at du tar initiativ og er ansvarlig bør du føre opp dette også.

Da du er så ung som du er, er det viktig å få presentert sider ved deg selv som viser arbeidsgiver at dette er en voksen og ansvarlig person. Alle forstår jo at du ikke har arbeidserfaring og da er det greit å vise til sider ved deg selv som er positive. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...