Logitech87 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei Sakal ha en harddisk på 500 GB. Så lurer jeg på åsen jeg skal fordele GB'ene. Jeg kunne tenkte meg musikk på en partisjon, film på en annen og bilder på en tredje. Og går det an å installere spill på en egen partisjon? Altså ikke på samme plass om Windows. Hvor mye trenger Vista i gb? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvis du leter opp tilsvarende tråder tidligere om akkurat det samme, så vil du se at de fleste er enige om at det ikke er så lurt å bruke mange partisjoner. Bruk heller mapper til å sortere filene, det er mye mer fleksibelt. Velger du 50 GB til systempartisjon så har du god plass. Lenke til kommentar
emva Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 C: 40GB (windows, nytteprogrammer osv osv) D: 200GB (spill, film osv) E: 200GB (diverse) men jeg ville ha nokk bare ha brukt to partisjoner. til spørsmålene dine: Ja. og minimum 15GB ville jeg ha gitt vista, men jo mer plass du gir den jo greiere for system restore. Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Så når jeg installerer et spill, så går det bra å installere spillet på partisjonen med film, musikk og spillene vil virke? Selv når de ikke er på samme partisjon som vista!? Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ja det har ingenting og si. En grei regel er jo og la windows og div nytteprogrammer ligge i fred på en partisjon, gjerne egen disk Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Bare av nysgjerrighet: Hvorfor lønner det seg ikke med mange partisjoner, blir det ytelsestap eller no?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nei, men det er lite fleksibelt. Før eller siden får du for lite plass på en partisjon mens det er masse plass på en annen. Da er det mange som drar igang Partition Magic, og for noen vil det skjære seg og alle data forsvinner. Har sett mange slike historier her på forumet. http://www.pcguide.com/ref/hdd/file/partOrganized-c.html Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ok, sånn sett ja. Får se hva jeg gjør framover. Takk for tipset =) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du bør ikke ha noe mindre enn 20GB til Vista-partisjonen. Vista tar ca 8-12 gb nyinstallert, men så skal du ha adobe, itunes, noen dokumenter, samt recovery-filene til Vista, og da er du fort oppe i endel gb ekstra. Og når en harddisk begynner å bli full blir den veldig treig. Men bare en liten ting; trenger du virkelig èn partisjon for spill/musikk/programmer/film osv? holder det ikke med mapper...? ganske kjiipt når filmmappa er full og du må legge nye filmer på musikk-mappa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå