maynard7 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 $xml = new DOMDocument(); $url = 'users.xml'; $xml->load($url) $new = $xml->createElement( "user" ); $n = $xml->getElementsByTagName("users"); $n->appendChild( $new ); $xml->save($url); XML struktur: <users> <user id="1" cam="cam01"> <userid>A</userid> <username>name</username> </user> </users> feilmld: Fatal error: Call to undefined method DOMNodeList::appendChild() in blabalbalblabla/groups.php on line 111 Hvorfor får jeg ikke legge til et barn til 'users'? Dersom jeg endrer $n->appendChild( $new ); til $xml->appendChild( $new ); så får jeg lagt til elementet 'user' til rooten. men jeg får ikke lagt den som barn til parenten som er users. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 getElementsByTagName returnerer en SAMLING med noder. Tror du må appende til en spesifikk node. Lenke til kommentar
maynard7 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 fikk det til no..problem solved Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) DomDocument må få rota koblet på (igjen). Tipper det er det h*n gjorde. Det enkleste ville vært å hente ut rota direkte uten å bruke getElementsByTagName, men heller $root = $xml->documentElement. $new legges til $root, $root legges til $xml og $xml kjører save() Edit: dette ser forøvrig ut som en huin205-oppgave. Er det? Endret 22. november 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå