Velociraptor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hei ! Jeg vil bare først si at jeg ikke ønsker svar ifra fanboyz ( sorry assa ) men godt begrunnete svar ifra saklige personer. Jeg står mellom Xbox 360 og PS3. Valgte denne kategorien fordi jeg har mest lyst på Xbox, men jeg finner valget meget vanskelig. Grunnen er grunnlagt da det kommer spill som Metal Gear Solid: 4 og Ratchet & Clank på PS3, men ikke Xbox. Noen som har noen gode argumenter eller råd til hvorfor jeg skal velge den ene framfor den andre ( mest med tanke på spill og sånt ) Håper på svar så raskt som mulig. Mvh Kim. Endret 27. november 2007 av Slevin Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er det noe utenom selve spillene som er viktig? F.eks innebygd Blu-ray spiller på PS3? Hvis ikke så er vel bare å telle opp hvilke spill du ønsker til plattformene og ta det derfra. Har selv begge konsoller, PS3'n brukes som Blu-ray spiller først og fremst da for meg har vært flest og best spill til 360 (har tross alt vært ute lengst). Men dette vil rette seg litt for PS3 nå og framover da. Så. Tell spill og se hva du lander på. Ellers er det ganske mange tråder om dette temaet her, så spørs hvor lenge denne får leve før den blir stengt da moderatorene ser ut til å foretrekke at folk gjør søk på temaet. Disse trådene ender gjerne i usaklig kriging etter kort stund dessverre. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hvis du vil ha PS3 så har du kanskje fått med deg et Elkøp selger 40GB utgaven for 2995,- på elkjop.no og at Elprice solgte 60GB utgaven (m/spill og ekstra sixaxis) for 3995,- (utsolgt nå). Dette er veldig gode priser og noe du burde vurdere. Har selv Xbox360 og ikke PS3 eller Wii. Hvis du skal se på spillene så må vi fokusere på de som er ekslusive for de forskjellige konsollene. Hvis du har spill PC så vil lista kanskje bli litt kortere. Les gjerne gjennom denne tråden selv om ikke alle spillene som blir nevnt der kun er til Xbox360. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=860599&hl= Endret 22. november 2007 av Mr. Bridger Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Her er det eg meiner er de viktigste forskjellene: 360 støyer mykje meir enn PS3 360 har best håndkontroll PS3 har innebygd trådlaust nettverkskort Så, den einaste grunnen til å velge 360 er håndkontrollen slik eg ser det. Edit: Eg har forøvrig xbox360 og PS2. Endret 22. november 2007 av johnohod Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Xbox 360 er klart noen hestehoder foran PS3 i dag av naturlige grunner, men om 365 dager er det muligens like mange spillgrunner å velge PS3, men hvis du skal nå og ikke vil vente i et år, så er 360 det beste valget av de to. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Så, den einaste grunnen til å velge 360 er håndkontrollen slik eg ser det. Du glemte altså at 360 har et langt større spillbibliotek? Jeg mener du bør kjøpe begge, helt seriøst. Nå som PS3 koster under 3k får du lett begge konsollene for under 6000, og det er vel en grei pris for en 360 og PS3 synes jeg. Begge har sine esklusiver så hvis du har 6000 og lyst til å få med deg alt tar du begge to. Hvis du kun vil ha en av dem, så anbfaler jeg 360. Endret 22. november 2007 av E-wok Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Så, den einaste grunnen til å velge 360 er håndkontrollen slik eg ser det. Du glemte altså at 360 har et langt større spillbibliotek? Ja, eg tenkte ikkje på det. Mi meining er at berre 5% av spilla er verdt å spille likevel, så for meg betyr ikkje det så mykje. Det finns mange fleire for og imot enn dei eg nevnte, men eg valgte å ta med dei som eg synest er viktig. Andre har sjølvsagt andre preferanser. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Takk for svar. Å kjøpe begge er uakseptabelt. Tror nok jeg går for Xbox 360, da jeg elsker kontrollen og spillutvalget er ganske bra. Eneste jeg ikke liker er at det ikke kommer Ratchet & Clank spill til den Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Men det kommer Mass Effect Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 360 fordi den har størst spillutvalg for det er vell pga spilling du kjøper en konsoll til. PS3 har noen få gode eksklusive tittler nå men PS året kommer nok i før neste år. Lenke til kommentar
Menace2Society Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Playstation 3 har gratis online spilling og maskinen er 10 ganger mer stabil en 360'en. At det går an å skru sammen noe så dritt, jeg ga opp 360 etter 2 ganger på service. MS er jo tross allt et software selskap. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 MS er jo tross allt et software selskap. Og det er faktisk grunnen til at Xbox live er utallige hestehoder foran tilsvarende tjenester. Personlig er jeg glad for at MS tar betalt for Live istedet for å tilby en langt dårligere tjeneste gratis. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Mitt råd; kjøp 360 nå pga spillbiblioteket, og PS3 til neste år. Jeg kjøpte min 360 for ganske nøyaktig 1 år siden, og har hatt mange timer med herlig underholdning. har aldri hatt problemer med den heller. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 MS er jo tross allt et software selskap. Og det er faktisk grunnen til at Xbox live er utallige hestehoder foran tilsvarende tjenester. Personlig er jeg glad for at MS tar betalt for Live istedet for å tilby en langt dårligere tjeneste gratis. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
Menace2Society Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 microsoft er noen svin spør du meg. Først skal dem ha penger for live tjenesten sin (som er bra, ja enig) så skal dem ha meg til å kjøpe trådløs adapter for 700,- og for å ikke snakke om charge kabel til konrollen, 140,-+ der. Og hardisken kan man bytte ut og sette inn en større ? Nei, da. Her må man ut med store penger igjen for en 120gb harddisk, fra ms selvfølgelig. Supporten dems er noe av det værste jeg har vært borte i og de bryr seg kun om penger. NO MORE !! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) så skal dem ha meg til å kjøpe trådløs adapter for 700,- og for å ikke snakke om charge kabel til konrollen, 140,-+ der. Så merkelig. Jeg har hatt en 360 siden desember 2005 og har fremdeles ikke 'måttet kjøpe' hverken trådløs adapter eller ladekabel. Dette er helt frivillige ting som ikke er noe must, og jeg er veldig glad for at de ikke har tatt ekstra betalt for å inkludere dette i standardpakken. At firmaer har et ønske om å tjene penger burde vel ikke overraske noen synes jeg... Endret 22. november 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dersom du ønsker deg en spillkonsoll, ville jeg kjøpte meg en Xbox 360, da den har et langt bedre utvalg av eksklusive titler pr. dags dato enn hva PS3 kan skilte med. Dersom du vil ha et mediacenter i stua ville jeg valgt PS3, fordi den støyer mindre, støtter DivX og spiller av Blu-Ray rett ut av boksen. Lenke til kommentar
Menace2Society Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ta å sjekk ut denne http://www.youtube.com/watch?v=GouBtdgkYao fyren har mye vettig å si. Helt ærlig ms har ikke mye mer å by på ut 2007. 2008=Ps3. De har ninja gaiden 2 ok. Hver ps3=en ny blu-ray spiller solgt. Ps3 er så mye bedre en 360 på så mange stadier. Du er rett og slett en blind fanboy hvis du ikke kan innrømme det. TA å se filmen å hør. Gta 4 hadde sikkert blitt et mye flottere spill sammen med Assasian om de hadde vært ps3 ekslusiv. 50gb å boltre seg på. Halo 3 må være et av årets mest overhypa spill. Word as bones. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 microsoft er noen svin spør du meg. Først skal dem ha penger for live tjenesten sin (som er bra, ja enig) så skal dem ha meg til å kjøpe trådløs adapter for 700,- og for å ikke snakke om charge kabel til konrollen, 140,-+ der. Og hardisken kan man bytte ut og sette inn en større ? Nei, da. Her må man ut med store penger igjen for en 120gb harddisk, fra ms selvfølgelig. Supporten dems er noe av det værste jeg har vært borte i og de bryr seg kun om penger. NO MORE !! Om man skal ta den resoneringen er Sony like store svin siden du må betale for alt dilldallet, enten du har bruk for det eller ikke. Mens Microsoft må du betale mer, om du trenger alt det der. Selv har jeg ett par oppladbare batterier, som brukes til kontrollene, og mye annet rundt i huset. Men, hvilken konsoll? Tja, du må nesten prøve å finne ut hva du er ute etter og hva du foretrekker. Hvilken kontroll? Rumble eller sixaxis? Hvilke spill? Altså, ekslusive, multiplattform er 99% like og du ville nok ikke merket forskjell med mindre du satt og lette etter det. Om du kjenner noen med 360/PS3 stikk bortom og prøv de ekslusive spillene de har, kjenn på kontrollen og se hva du foretrekker. Mange sier 360 bråker, noe den gjør. Hos meg kommer det mer bråk utav høytalerne, men om du er veldig følsom for støy bør du vurdere dette. 360'en kan dø, kan forsåvidt PS3 og, men såvidt jeg vet har 360 en høyere dødsrate. Heldigvis kan du bruke 30 dagers returretten til elkjøp i begge tilfeller om det skulle skjære seg og den må sendes på rep. Selv vil jeg anbefale 360, spesielt om du har venner som spiller. Friends systemet er genialt og hjelper oss å komme oss fort inn i lobby, titte på hva de andre driver med etc etc. Og, jeg foretrekker spillene som har kommet til den. Det ble nevnt at 5% av spillene var brukbar, det samme gjelder forsåvidt for PS3 og for min del. Kun MGS jeg virkelig har lyst å prøve, Ratchet and Clank ser morsomt ut, men har ikke prøvd det første. Hva du syns er morsomt er det du selv som må bestemme Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ta å sjekk ut denne http://www.youtube.com/watch?v=GouBtdgkYao fyren har mye vettig å si. Helt ærlig ms har ikke mye mer å by på ut 2007. 2008=Ps3. De har ninja gaiden 2 ok. Hver ps3=en ny blu-ray spiller solgt. Ps3 er så mye bedre en 360 på så mange stadier. Du er rett og slett en blind fanboy hvis du ikke kan innrømme det. TA å se filmen å hør. Gta 4 hadde sikkert blitt et mye flottere spill sammen med Assasian om de hadde vært ps3 ekslusiv. 50gb å boltre seg på. Halo 3 må være et av årets mest overhypa spill. Word as bones. Hehe, du er en artig skrue. Kommer nok en del fler spill til Xbox 360 i 2008 enn Ninja Gaiden 2. Fable 2 blant annet. Jeg kan på ingen måte se at Playstation 3 er bedre enn Xbox på mange stadier i det hele tatt. Multiplatform spillene er så og si like på begge konsoller. hvorfor ville GTA4 og Assassin's Creed blitt mye flottere hvis det var PS eksklusiv? Plassen på discen ville ikke hatt noe å si for dette. Er jo ikke noe problem å bruke flere DVD-er til Xbox? Bare latskap hvis man ikke gidder å bytte disc en gang etter 10 timer eller noe slikt. Spillene hadde ikke blitt bedre/større av 50GB (dette er vel duallayer) kontra 8? Se på Mass Effect til Xbox360. Stort som faen og ikke minst flott. Og det tar 1 disc! Spillet hadde ikke automatisk blitt dobbeltt så bra og stort hvis man hadde brukt 2 discer. Det handler om hvor lang tid utviklerne vil bruke kontra det de kommer til å tjene på å selge spillet. Blu-ray har så langt ikke gitt noen fordeler for PS3 (kanskje med unntak av Uncharted, men jeg har ikke spilt det enda). Forøverig enig i at Halo 3 er overhypa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå