Gå til innhold

Canal + Vs. Viasat, hvem bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske usikker på hvem av disse to leverandørene jeg skal velge.

Kjøpt meg en HD 50" som jeg vil bruke til det fulleste.

Vil ha de kanalene som viser mest av de nyeste filmene og seriene, i helst HD format.

Ser ikke så mye på sport, så det er ikke noe jeg tenker på.

Flest kanaler hadde vel også vært ganske greit.

Endret av Dankwah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det vel kun Canal Digital som tilbyr noen HD kanaler tror jeg? - De har også tradisjonelt vært generelt bedre på billedkvalitet enn Viasat, så med mindre du er avhengig av TV3 bør vel valget for deg være enkelt ...

Det er mye som tyder på at TV3 og Viasat4 kan havne på Canal Digital og TV2 & TV Norge på Viasat så da vil det ikke være slike problemer lengre. Viasat og Canal Digital har en avtale om at de 5 største kanalene ikke skal være eksklusive og det kan ikke bety noe annet enn at TV3 vil komme på Canal Digital (siden TV3 utvilsomt er blandt de 5 største).

Viasat kommer også med HD men når det skjer og hva det vil inneholde er jeg ikke sikker på. Det som er sikkert er at det har vært tester på Sirius med National Geographic HD, TV1000 og noe Champions League greier ( lyden har vært ukodet så det har vært forholdsvis enelt å sjekke hva det er)

På Canal Digital sender CANAL+ en CANAL+FILM HD kanal som også sender noen serier i tillegg til film.

Det er mulig å sjekke sendeplanen her så kan man selv sjekke om det er interessant.

Canal Digital tilbyr Voom HD,National Geographic HD,Discovery HD,History HD(13 desember),Silver HD,CANAL+FILM HD og CANAL+SPORT HD.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Tror jeg velger Canal digital, men det ser ut som de har utallige mange repriser på visse filmer.

Venter til etter nyttår, da kommer viasat med HD sendinger. Får se da hva de har å tilby ;)

Mister vel ikke tv3 om jeg bestiller canal digital vel? Er ikke det en sånn standard kanal?

Endret av Dankwah
Lenke til kommentar
TV3 er jo en Viasat kanal - kun de som har det, men siden Canal Digital og Viasat nå har tegnet en avtale om samarbeid på visse områder er det ingen som vet helt hva som skjer med de kanalene som før var ekslusive (bortsett fra TV2)

Altså jeg har Canal Digital grunnpakken med 31 kanaler og jeg har tv3.

Når er det de eventuelt praksiserer denne avtalen de har tegnet?

Endret av Dankwah
Lenke til kommentar

Hmm.. da regner jeg med at du har kabel-tv? - Det er to helt forskjellige ting :) (vi snakker om satelitt her ikke sant?)

Kabel-TV selskapet Canal-Digital har (hatt) helt andre distribusjonsavtaler enn satelitt-delen ...

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Hmm.. da regner jeg med at du har kabel-tv? - Det er to helt forskjellige ting :) (vi snakker om satelitt her ikke sant?)

Kabel-TV selskapet Canal-Digital har (hatt) helt andre distribusjonsavtaler enn satelitt-delen ...

Åja okey. Nei snakker om kabel-tv. Men så vidt jeg har fått med meg. Så får jeg parabol hvis jeg bestiller Canal Digital total pakken? (der følger det blant annet hd kanaler).

Men da har jeg vel sikkert ikke lenger kabel tv men parabol? Forstår ikke helt de greiene her jeg altså.

Lenke til kommentar

Åja okey. Nei snakker om kabel-tv. Men så vidt jeg har fått med meg. Så får jeg parabol hvis jeg bestiller Canal Digital total pakken? (der følger det blant annet hd kanaler).

Men da har jeg vel sikkert ikke lenger kabel tv men parabol? Forstår ikke helt de greiene her jeg altså.

Canal Digital har HD kanaler i kabelnett også og i kabelnett får du jo allerede alle de Norske kanalene

og SVT1/SVT2 + Svensk TV4.

http://www.canaldigital.no/templates/gener...e____21155.aspx

http://www.canaldigital.no/templates/produ...nt____4867.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...