citronen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei Førstkommende helg har jeg tenkt å ta for meg cluchen på min gamle sliter. Har haynes-manualen, har skrudd en del før og regner med at med litt utholdenhet så vil det meste gå. Men, det er noen småting jeg lurer på: - Må jeg regne med at olja på kassa renner ut? - Hvilken type olje er dette? - Trenger jeg sentreringssett, eller er dette noe som løser seg selv? - Cluchen er i en komplett pakke fra mekonomen, med lager og plate - er det noe mer jeg trenger da? - Er det noe jeg skal passe på når jeg demonterer drivverket på venstresida? Har også en mekaniker-venn som har sagt seg villig til å stille opp dersom det skulle bli problemer, men - grunnen til at jeg poster her er sånn at jeg ikke skal virke som en komplett idiot hvis jeg tråkker i et hull. Haggbard. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du må regne med at olja på kassa renner ut. Tapp den før du begynner så slipper du mye klin. Ta evt. vare på oljen så slipper du og kjøpe ny. Går rød olje på kassa. Dx2 er vel kravet, men fyll vanlig rød automatolje DX3 hvis du skal fylle. i spsifikasjonene til ford står det vel girolje blablabla 17267619. Drit i det fyll dx3. Du trenger ikke sentreringsett, men det blir letter hvis du har. Jeg har aldri brukt det før. Tar det alltid på øyemål. Du skal ikke trenge mer en det som er i sette fra mekonomen. Er det LUK? Pass på at du ikke drar de indre drivledda fra hverandre. Da vil det gå noen timer i dass for og få satt dem sammen igjen. Drivakselene pleier og sitter noe satans godt fast i navene så jeg anbefaler deg og kjøpe inn en kobberslegge. Den er veldig stum og du skader ikke gjengene på drivleddet under demontering. Man får godt drag med den. Måtte demontere alt av hjuloppheng og presse ut drivakselen engang. Den satt med over 20tonn. Alt ble bøyd og ødelagt så det ble komplett nytt hjuloppheng med drivaksel på den bilen. Har aldri bytta på mondeo, sånn jeg husker ifarta. Du må hvertfall ned med traversen. Den står i veien på venstresiden. Lykke til Lenke til kommentar
citronen Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Supert svar Mekker'n! Tusen takk. Cluchen er av typen Valeo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå