Gå til innhold

Stereo i nytt hus

A-DO

Anbefalte innlegg

Vi skal til å bygge nytt hus, og skal dermed også ha nytt stereoanlegg. Hva bør vi velge?

Jeg ønsker å kvitte meg med alle CD-platene og legge alt inn på harddisk. Det enkleste hadde vært en forsterker med harddisk og eget display for enkelt søk på ulike plater. Alternativet er å ha en PC ved siden av, men dette ser jeg på som litt tungvindt.

Vi ønsker 2-3 ulike lydsoner i stua, eks. tv, spisestue og kjøkken. Men neppe noe giga surroundanlegg. Og vi ønsker høytallere som gir bra lyd, men som ikke synes (sikkert en vanskelig kombinasjon :yes: ). Vi er absolutt ingen lydfriker, men øsnker en generelt bar lyd.

Er Bose et alternativ, eller bør en velge vanlig "box"-forsterker?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som Squeezebox er tingen for deg. Trådløs overføring av sanger fra dataen til stereo.

Samtidlig ønsker du et anlegg som ikke synes?, altså så smått som mulig. Bose er jo et alternativ, evt et par bookshelf høyttallere og en minimalistisk forsterker.

offtopic: hvorfoor skal det ikke synes?, synes dere alt av stereokomponenter er stygge?

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Stereokomponenter er i seg selv ikke stygge. Men enorme gulvhøytalere i stua vil vi ikke ha.

Har hørt noen eksperter si at trådløst ikke holder mål. At det eneste som gjelder er kabel.

Hvorfor holder ikke Bose mål? Blir det for små høytalere og for dårlig lyd?

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Stereokomponenter er i seg selv ikke stygge. Men enorme gulvhøytalere i stua vil vi ikke ha.

Har hørt noen eksperter si at trådløst ikke holder mål. At det eneste som gjelder er kabel.

Hvorfor holder ikke Bose mål? Blir det for små høytalere og for dårlig lyd?

trårdløs overføring av lyd til høyttaller holder ikke mål, men å oveføre en sang i losless format til en squeezebox som igjen øverfører via kabel til forsterker holder høy kvalitet.

Build in som nevnt i tråden er en god ide.

Å si at BOSE ikke holder mål bli litt snevert, kanskje det ikke holder mål for meg og deg, men bose kan framstille relativt god lyd og absolutt kan nytes av de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro de fleste ønsker at høyttalersystemet kan gjengi mellomtoneregisteret for å nyte musikken.

Red.: Snakker altså hovedsakelig om disse høyttalerne. Bose kan sine saker når det kommer til PA, men akkurat dette settet låter helt forferdelig.

bose_lifestyle_38_cd_dvd_player_surround_sound_system.jpg

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...