Gå til innhold

[Løst]Kan jeg bruke xbox 360 hddvdleser på datamaskinen?

ybn

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har lenge lurt på å kjøpe en HD DVD-spiller til datamaskinen min. Har et radeon HD 2900 XT skjermkort, 4 GB ram og Intel Core 2 på 2,4GHz. Er det noen som vet om det er mulig å spille av HD-DVD-er knirkefritt, altså uten hakking og lignende, på en data med disse spesifikasjonene. Evt. noen som allerede har kjøpt denne og har erfaringer de er villige til å dele?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Har lenge lurt på å kjøpe en HD DVD-spiller til datamaskinen min. Har et radeon HD 2900 XT skjermkort, 4 GB ram og Intel Core 2 på 2,4GHz. Er det noen som vet om det er mulig å spille av HD-DVD-er knirkefritt, altså uten hakking og lignende, på en data med disse spesifikasjonene. Evt. noen som allerede har kjøpt denne og har erfaringer de er villige til å dele?

På forhånd takk.

Har lest at det skal være mulig å få mekket det til å bruke 360 spilleren. Ikke alle har fått det like knirkefritt - men nå er det en stund siden jeg sjekket dette så kanskje det går greiere nå. Men hvorfor kjøpe Xbox 360 spilleren? Den koster vel rundt 1500 kroner eller mer?

Kjøp et HD DVD drev i stedet beregnet for innbygging i PC. Koster fra ca 700 kroner bare!

https://prisguiden.no/product.php?productId=77318

Ut fra specs på PC-en din ser en ut til å være rimelig oppdatert og burde kunne spille av HD DVD helt greit. Toshiba selger vel selv bærbar PC med dårligere specs og innebygd HD DVD drev for filmbruk.

Lenke til kommentar

Drevet fungerer helt fint på en PC, når jeg koblet til mitt på PC-en så fant den det med en gang.

Men hadde større problemer med å finne en grei avspiller av HD DVD-er, kan være at maskinen min var litt sær. Powerdvd skal være bra i følge flere kilder, men fikk den ikke til å spille av smertefritt på min maskin.

Orket ikke å pirke med det så lenge ettersom jeg hadde nå X360'en som avspiller/mellomledd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har også sett på Toshiba SD-H802A, som Dr.Peedee nevnte, men er tilbudet med spiller pluss 5 filmer som gjør at jeg heller vurderer dette... Med snittpris på 250 blir det jo på en måte 1250 i avslag :D I tillegg gikk jeg på smellen å kjøpe hovedkort med bare 4xsata :confused: Med 2 hdd og en cd/dvd-brenner hadde vert greit å kunne koble HD-DVDen til via usb...

Til avspilling har jeg CyberLink PowerDVD Ultra, som er aktivert for avspilling av HD-DVD og Blu-ray. Har også installert en del programmer som skal gjøre det lettere med avspilling. Har tidligere spillt av en LOSTepisode på over 16GB uten problem, så håper det skal gå greit å spille av. Har også spillt av HDfilmer på rundt 50 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...