Gå til innhold

Kan ikke Asus P5K-E kjøre wake on LAN?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har satt sammen en PC med nevnte hovedkort og prøver å kjøre Wake On LAN (siden den skal kunne slå seg på til bestemte tider av døgnet). Men jeg får det bare ikke til. Jeg har sjekket alt jeg finner i Windows og på hovedkortet. Har noen klart dette?

Den støtter Wol. ja. Se om du kan aktivere den i bios.

Lenke til kommentar

På power-siden er det mulighet til å aktivere wake up på RTC Alarm, External Modems, PCI Devices, PCIE Devices og keyboard. Alarm funker ikke, for tidspunktene varierer etter dagen. Og jeg har sagt ja på alt det andre, så den våkner uten problemer med et trykk på mellomromstasten. Men ingenting på nettverk. :(

Lenke til kommentar
Det var min løsning hvertfall på mitt P5K.

Takk, da vet jeg iallfall at det er mulig! Jeg har gjort alt det (det er ikke min første WOL-pc). Men jeg hadde bare valgt å la administrasjonsstasjoner vekke den (ellers vil all nettverkstrafikk sørge for at den våkner, og i dette huset, med ei ti år gammel jente på 123spill og en 12-åring på WoW er det mer nettverkstrafikk enn i StatoilHydro!). Da jeg fjernet den avkrysningen, våknet den av all nettrafikk i ventemodus, men ikke i dvalemodus eller avslått. Når jeg skrur av dette, kan jeg verken vekke pc-en fra ventemodus, dvale eller avslått tilstand. :( Lurer på om jeg må tjuvkoble et relé inn på startknappen. Det er jo ganske idiotisk med et så nytt hovedkort! For ikke å snakke om å sette inn et gammelt PCI-nettverkskort!

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...