_perulv_ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg og en venn skal lage et radioprogram i skolesammenheng. Programmet skal hovedsaklig handle om populærmusikk. Ideen er å ha en lineær oppbygging på populærmusikkens historie fra 1950 til i dag der vi tar for oss ett tiår om gangen. Vi skal presentere de mest populære artistene/sangene fra hvert tiår og si litt rundt disse. Dette er ment som et program basert på norske hitlister, ikke internasjonale. Til nå har denne typen liste vært nyttig. Jeg lurer på om noen vet om en lignende side eller kan si noe om nøyaktigheten på denne? Hadde vært flott med noen innspill på ideen eller noe annet som vi gjør feil/kan gjøre bedre. Til nå har jeg kun sett på 60-tallet og har kommet fram til følgende artister(sanger). Jim Reeves: ·I love you because ·I wont forget you ·Distant dreams Ricky Nelson: ·Hello Mary Lou Elvis Presley: ·Good luck charm ·Return to sender The Beatles: ·Yesterday ·Michelle ·Penny lane Sven-Ingvars: ·Froken Franken ·Önskebrunnen ·Under ditt parasoll The rolling stones: ·Satisfaction ·Paint it black Wenche Myhre: ·La meg være ung The monkeys: ·I'm a believer Noen innspill på disse? Noe jeg mangler? Håper på svar Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 På 70 tallet kom disco, f.eks Abba og Rockband som Led Zeppelin, Deep Purple osv. Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 På 70 tallet kom disco, f.eks Abba og Rockband som Led Zeppelin, Deep Purple osv. Har notert meg det discotiden. Abba var ganske store i Norge, men Led Zeppelin ble aldri listetoppere over lengre tid Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Punken gjorde jo stort inntrykk på de fleste. De spilte stor rolle i musikkhistorien, og gjør det fortsatt. Ikke så mange som kom på listetoppene, men feks London Calling av The Clash ble kåret til 80-tallets beste skive, noe som må bety noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå