Heineoen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei! Har en Dell Optiplex Gx260 Kommer orginalt med 256Mb (Pc2100) ram.. Kjørte Pcmark05 og fikk 2350 i score.. Så installerete jeg en 512Mb (Pc3200) brikke.. PC-en registerte at jeg hadde 768Mb og alt så bra ut Kjørte så testen på nytt og fikk 2319!! Kjørte også PcWiz08 uten at jeg fikk noe mere effekt ved denne oppgraderingen.. Jaha? Kan jeg liksågodt ta den ut igjen og prøve å få pengene tilbake? Takk!... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 kan hendepc'n har redusert hastighet/timings på rammen, siden det er to forskjellige typer/hastigheter.. sånn kan det gå når du velger to forskjellige merker... burde kjøpt to like brikker, da hadde du fått dualchannel og alt... men mer ram skal gjøre pc raskere. kanskje ikke alltid i 3dmark, men generelt i windows skal ting gå raskere. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Slettes ikke unormalt dette. Fordi om du har mer minne, så jobber ikke minnet raskere, men det klarer flere ting på en gang eller større ting. Får nok ikke bedre score i PCmark fordi om du setter inn mer minne, men heller motsatt. Men uansett så vil du nok merke stor forskjell ellers, i "loading" på spill osv. og respons generelt i programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå