urkis Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Testet litt med min D70s og 18-200 VR (har ikke kitobjektivet og dette var det nærmeste jeg kunne komme angående lysstyrke) og etter ca 10 ganger tennes ikke hjelpefokuslampa. Venter deretter noen sekunder og lampa tennes igjen, for så å ikke tennes etter noen få ganger. Kan tenke meg at det er en slags beskyttelse mot overoppheting. Siterer fra side 73 i engelsk manual: "After the AF-assist illuminator has been used for several consecutive shots, it may turn off briefl y to protect the lamp. The illuminator can be used again after a short pause. Note that the illuminator may become hot with continuous use." Hilsen Øivind Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Testet litt med min D70s og 18-200 VR (har ikke kitobjektivet og dette var det nærmeste jeg kunne komme angående lysstyrke) og etter ca 10 ganger tennes ikke hjelpefokuslampa. Venter deretter noen sekunder og lampa tennes igjen, for så å ikke tennes etter noen få ganger. Kan tenke meg at det er en slags beskyttelse mot overoppheting. Siterer fra side 73 i engelsk manual: "After the AF-assist illuminator has been used for several consecutive shots, it may turn off briefl y to protect the lamp. The illuminator can be used again after a short pause. Note that the illuminator may become hot with continuous use." Hilsen Øivind Hei, ser man det, manualen kan brukes til så mangt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå