Gå til innhold

D70s - dårlig fokusering, spesielt i mørke - oppdatert

Anbefalte innlegg

Testet litt med min D70s og 18-200 VR (har ikke kitobjektivet og dette var det nærmeste jeg kunne komme angående lysstyrke) og etter ca 10 ganger tennes ikke hjelpefokuslampa. Venter deretter noen sekunder og lampa tennes igjen, for så å ikke tennes etter noen få ganger. Kan tenke meg at det er en slags beskyttelse mot overoppheting.

Siterer fra side 73 i engelsk manual:

"After the AF-assist illuminator has been used for several consecutive shots, it may turn

off briefl y to protect the lamp. The illuminator can be used again after a short pause.

Note that the illuminator may become hot with continuous use."

Hilsen Øivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Testet litt med min D70s og 18-200 VR (har ikke kitobjektivet og dette var det nærmeste jeg kunne komme angående lysstyrke) og etter ca 10 ganger tennes ikke hjelpefokuslampa. Venter deretter noen sekunder og lampa tennes igjen, for så å ikke tennes etter noen få ganger. Kan tenke meg at det er en slags beskyttelse mot overoppheting.

Siterer fra side 73 i engelsk manual:

"After the AF-assist illuminator has been used for several consecutive shots, it may turn

off briefl y to protect the lamp. The illuminator can be used again after a short pause.

Note that the illuminator may become hot with continuous use."

Hilsen Øivind

Hei, ser man det, manualen kan brukes til så mangt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...