Gå til innhold

Elkjøp har PS3 til 2995,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sony Norge og Nordisk film er rimelig tette på det her, så jeg tviler sterkt på at den vil kunne repareres i Norge noe sted.

 

Lurer egentlig på hva Europakommisjonen (ESA) mener om slik oppførsel. Det er nevnt noe (såvidt)om fri flyt av varer innen EØS, og at diverse leverandører, både Samsung og Sony(Nordisk film) vanskeliggjør dette kan i ytterste konsekvens føre til konsekvenser for disse.

 

Bare en liten tanke.

 

En annen morsom ting, jeg har en kompis som er Key Account i Canon, som sier det at i hver eneste forhandling med Elkjøp, benytter Elkjøp trusselen om å parallellimportere varer. I tillegg har Elkjøp gjort dette i stor grad, husker blant annet en del Nikon Coolpix sent på 90-tallet som Elkjøp parallellimporterte.

 

Syns det da er litt morsomt at Alastor er så "antiparallellimport".

 

Men nå er jeg off topic.

 

On the far side, jeg gleder meg til jeg har spart opp noen lånekassekroner, så bestiller jeg PS3. Forhåpentligvis billigere enn 2995.

Lenke til kommentar
Syns det da er litt morsomt at Alastor er så "antiparallellimport".

 

Jeg synes også det er morsomt at den grønne dinoen som selger alt så billig siden de er så store og kjøper inn så enorme partier i slengen *pust* får grisebank på pris av en liten gul og rød fink.

Det forteller meg at paralellimport er en god ting.

 

Det er også riktig at elkjøp har drevet med og driver med paralellimport. Det er også slik at elkjøp nærmest fant opp konseptet med paralellimport av elektronikk. I følge mine kilder.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfår det bare går og betale med kort på elkjøp og lefdal sine nettbutikker? Står jo i rettningslinjene til elkjøp at de under 18 kan ha sånn postoppkrav om jeg ikke tar helt feil. Men alikevel er det bare kort som er alternativ :S
Haha.. tror nok det er fordi at butikkene ikke har lyst å betale oppkravsgebyrene.. de tror sikkert det blir en mistolkning av ''gratis frakt''. Er faktisk ingen av produktene som kan betales med postoppkrav. :ermm: Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar
newbie spørsmål: Trenger man HDMI-Kabel får å kjøre Playstation 3 på en HD TV?

Om du har HDMI-inngang på HD-tven, så ja, det er jo det som gir deg best bilde. Men om du ikke har mulighet, så ville jeg kjøpt en komponentkabel, som er et lite hakk under HDMI i kvalitet,men som fremdeles gir HD-oppløsning.

Lenke til kommentar
newbie spørsmål: Trenger man HDMI-Kabel får å kjøre Playstation 3 på en HD TV?

Om du har HDMI-inngang på HD-tven, så ja, det er jo det som gir deg best bilde. Men om du ikke har mulighet, så ville jeg kjøpt en komponentkabel, som er et lite hakk under HDMI i kvalitet,men som fremdeles gir HD-oppløsning.

 

Ok, takker får svar :)

Lenke til kommentar

Mhm. Jeg har da PS3 fra før av. Kjøpte den på Norges lanseringa. Some people call me a doctor's son. ;)

Det kommer masse nais til PS3, f. eks Metal Gear Solid 4 og lignende. Er et sitrende og stort fan av MGS-serien. Beste serien som noensinne er laget, etter min mening. Fikk tårer på Snake Eater. Slik en engasjerende, fargerik og dramatisk historie har jeg aldri opplevd i et spill før.

 

Mmja, kjøp dere en PS3. :)

Lenke til kommentar

en playstation 3 sendes uansett til england for reparasjon, nordisk film i norge bare bytter dem ut når de har konstatert feil på dem. deretter blir det sendt på rep, og når de kommer tilbake reparerte så blir de brukt som utbyttekonsoller. innenfor garantitiden så kan jeg aldri tro det er noe problem å få den byttet via nordisk film i norge pga europeisk garanti. det eneste problemet som kunne ha oppstått er om du ønsker å bruke 5 års reklamasjonsrett, men det spiller heller ingen rolle da nordisk film konsekvent avviser slik krav uansett, så om den er kjøpt i norge eller utlandet spiller ingen rolle.

 

og alastor, du jobber for den kjeden som har vært synonymt med gråimport opp igjennom årene så jeg skjønner ikke hvorfor du i dette tilfellet går ut og advarer mot det...

Lenke til kommentar
Jeg har jo sagt flere ganger at hva min arbeidsgiver gjør ikke har noe som helst med mitt synspunkt på gråimport å gjøre?

 

men nå er det viden kjent her at du jobber i elkjøp, og du deler deres synspunkt på veldig mange punkter. derfor finner jeg det pussig at du nå nærmest advarer mot å handle ps3 hos elprice grunnet at de er gråimporterte. det kan oppfattes som om du kaster stein i glasshus.

 

for det det er verdt så deler jeg ditt synspunkt, jeg synes gråimport er noe herk, men man kommer ikke utenom slik som markedet er i dag. er bare å se på panasonic plasma tv-er, tomt hos panasonic nordic, men finnes på lager hos tradere i europa.

Lenke til kommentar
Ehh, får man med component kabel?

 

Nei. Man får med en kompositt/phono. Men siden man nå får maskinen til 3000kr, så er ikke de 200kr man må ut med for en komponent, eller en billig HDMI så alt for galt tørr jeg påstå :p

Kjøpte min PS3 fra statene for ca 3500 med to kontroller. Det var forsåvidt 60GB-utgaven, men det er kjekt å se at prisene faller her i landet også! Håper salget går opp like betraktelig andre steder i verden også, da blir det mer interessant å lage spill til dette sorte vidunderet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...