Haansi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Sjekk bare at kabelen er 1080p-godkjent om man har 1080p-tv, og også HDMI 1.3-godkjent om man har en tv som er dette (eller planlegger å kjøpe slikt utstyr)! Er langt fra alle rimelige kabler som er dette - selv om det finnes rimelige kabler som også er godkjent for 1080p og HDMI 1.3 Er denne det? http://www.yaha.no/?pd=239786&og=33&am...=182&ug=491 Kjøpte den hos komplett. Lenke til kommentar
furu Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Riktig at Elprice driver med parallellimport og ikke kjøper gjennom Nordisk Film. Om det vil si at en PS3 fra Elprice må til utlandet for reparasjon er jeg ikke sikker på. Elprice har vel mulighet til å få en avtale med noen som kan reparere den i Norge. Hvis den må sendes til utlandet så tar det kanskje 2-4 dager med posten. En Elkjøpbutikk som får inn en maskin må vel også i mange tilfeller sende den bort for reparasjon? Om det tar 2 dager ekstra hvis den må sendes til utlandet så går jo det helt greit. Elprice må uansett forholde seg til samme lover og regler som Elkjøp og det gir forbrukerne like rettigheter. Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Kjapt spørsmål; er HDMI-kabel inkludert? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Kjapt spørsmål; er HDMI-kabel inkludert? Nei! Faen jeg er rask! Endret 22. november 2007 av Haansi Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Kjapt svar: Les forrige side. Lenke til kommentar
furu Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Kjapt spørsmål; er HDMI-kabel inkludert? For sen Endret 22. november 2007 av furu Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Riktig at Elprice driver med parallellimport og ikke kjøper gjennom Nordisk Film. Om det vil si at en PS3 fra Elprice må til utlandet for reparasjon er jeg ikke sikker på. Elprice har vel mulighet til å få en avtale med noen som kan reparere den i Norge. Hvis den må sendes til utlandet så tar det kanskje 2-4 dager med posten. En Elkjøpbutikk som får inn en maskin må vel også i mange tilfeller sende den bort for reparasjon? Om det tar 2 dager ekstra hvis den må sendes til utlandet så går jo det helt greit. Elprice må uansett forholde seg til samme lover og regler som Elkjøp og det gir forbrukerne like rettigheter. Hvem skulle det være da? Sony er de eneste som er godkjente for reparasjon av PS3 med mindre jeg er totalt på bærtur. Sony Norge og Nordisk film er rimelig tette på det her, så jeg tviler sterkt på at den vil kunne repareres i Norge noe sted. Det er lettere å følge opp et norsk verksted i forhold til reparasjonstid osv enn et tysk et. Logistikkmessig er det også større risiko for problemer. Den ultimate risken er allikevel dersom Elprice skulle gå konkurs (lite trolig at det skjer seff, men må fortelle om dette), da må du selv reklamere til Sony i land XXX - og forsøke å hevde 5 års reklamasjonsrett . Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Riktig at Elprice driver med parallellimport og ikke kjøper gjennom Nordisk Film. Om det vil si at en PS3 fra Elprice må til utlandet for reparasjon er jeg ikke sikker på. Elprice har vel mulighet til å få en avtale med noen som kan reparere den i Norge. Hvis den må sendes til utlandet så tar det kanskje 2-4 dager med posten. En Elkjøpbutikk som får inn en maskin må vel også i mange tilfeller sende den bort for reparasjon? Om det tar 2 dager ekstra hvis den må sendes til utlandet så går jo det helt greit. Elprice må uansett forholde seg til samme lover og regler som Elkjøp og det gir forbrukerne like rettigheter. Hvem skulle det være da? Sony er de eneste som er godkjente for reparasjon av PS3 med mindre jeg er totalt på bærtur. Sony Norge og Nordisk film er rimelig tette på det her, så jeg tviler sterkt på at den vil kunne repareres i Norge noe sted. Det er lettere å følge opp et norsk verksted i forhold til reparasjonstid osv enn et tysk et. Logistikkmessig er det også større risiko for problemer. Den ultimate risken er allikevel dersom Elprice skulle gå konkurs (lite trolig at det skjer seff, men må fortelle om dette), da må du selv reklamere til Sony i land XXX - og forsøke å hevde 5 års reklamasjonsrett . Du har i hvertfall overbevist meg om at det var lurt å kjøpe der jeg gjorde (elkjøp) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det var egentlig ikke meningen min. Jeg forsøkte bare å opplyse litt om forskjellen på å kjøpe via offisiell kanal og gråimport. Jeg er forøvrig selv ansatt i Elkjøp (som selger), om noen var usikker. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Det var egentlig ikke meningen min. Jeg forsøkte bare å opplyse litt om forskjellen på å kjøpe via offisiell kanal og gråimport. Jeg er forøvrig selv ansatt i Elkjøp (som selger), om noen var usikker. Skjønte det før du sa det :!: Sjekk bare at kabelen er 1080p-godkjent om man har 1080p-tv, og også HDMI 1.3-godkjent om man har en tv som er dette (eller planlegger å kjøpe slikt utstyr)! Er langt fra alle rimelige kabler som er dette - selv om det finnes rimelige kabler som også er godkjent for 1080p og HDMI 1.3 Er denne det? http://www.yaha.no/?pd=239786&og=33&am...=182&ug=491 Kjøpte den hos komplett. Kan noen svare på dette? EDIT: Jeg som trodde du hadde magic skills Endret 22. november 2007 av Haansi Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det står jo nada der, åssen skal vi vite dette? . Sjekk logitechs egne sider - eller se på kabelens eske når den kommer fram. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Æsj, nå fikk jeg lyst på en PS3 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 jeg skal ha denne når den er tilbake på elprice sitt lager http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....71&cid=5553 4k for 60gb utgaven av ps3 + 2 håndkontrollere og 2 spill Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvem skulle det være da? Sony er de eneste som er godkjente for reparasjon av PS3 med mindre jeg er totalt på bærtur. Sony Norge og Nordisk film er rimelig tette på det her, så jeg tviler sterkt på at den vil kunne repareres i Norge noe sted. Det er lettere å følge opp et norsk verksted i forhold til reparasjonstid osv enn et tysk et. Logistikkmessig er det også større risiko for problemer. Den ultimate risken er allikevel dersom Elprice skulle gå konkurs (lite trolig at det skjer seff, men må fortelle om dette), da må du selv reklamere til Sony i land XXX - og forsøke å hevde 5 års reklamasjonsrett . Jeg har kjøpt endel paralelliporterte produkter, blant annet et Sony digitalkamera som måtte repareres. Sony fikset den saken på en særdeles smooth og rask måte for min del i alle fall. Digitalkameraet mitt kom tilbake med en norsk ladekabel helt vederlagsfritt. Jeg skal ikke anbefale pararlellimport men min erfaring er at store seriøse produsenter reparerer produktene sine uansett hvilket land de var ment solgt i. Dessuten blir ikke Sonyprodukter ødelagt. Hehehe. btw: hvis man skal unngå paralellimporterte produkter så bør man ikke handle på nett i det hele tatt. Selv ikke fra norske nettsider. Lenke til kommentar
furu Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Riktig at Elprice driver med parallellimport og ikke kjøper gjennom Nordisk Film. Om det vil si at en PS3 fra Elprice må til utlandet for reparasjon er jeg ikke sikker på. Elprice har vel mulighet til å få en avtale med noen som kan reparere den i Norge. Hvis den må sendes til utlandet så tar det kanskje 2-4 dager med posten. En Elkjøpbutikk som får inn en maskin må vel også i mange tilfeller sende den bort for reparasjon? Om det tar 2 dager ekstra hvis den må sendes til utlandet så går jo det helt greit. Elprice må uansett forholde seg til samme lover og regler som Elkjøp og det gir forbrukerne like rettigheter. Hvem skulle det være da? Sony er de eneste som er godkjente for reparasjon av PS3 med mindre jeg er totalt på bærtur. Sony Norge og Nordisk film er rimelig tette på det her, så jeg tviler sterkt på at den vil kunne repareres i Norge noe sted. Det er lettere å følge opp et norsk verksted i forhold til reparasjonstid osv enn et tysk et. Logistikkmessig er det også større risiko for problemer. Den ultimate risken er allikevel dersom Elprice skulle gå konkurs (lite trolig at det skjer seff, men må fortelle om dette), da må du selv reklamere til Sony i land XXX - og forsøke å hevde 5 års reklamasjonsrett . Dette blir jo bare en rekke påstander. Å spekulere i konkurs hos Elprice skjønner du heldigvis selv er helt tåpelig, men det sier uansett en god del om hvor langt ute på jordet du er i forsøket på å skremme folk fra å handle hos dem. Diskusjonen om hvor fortreffelig norske serviceverksted er kan sikkert bli lang. Jeg personlig er livredd for at Kong Harald skal legge ned forbud mot innlevering av PS3 til service hos Elkjøp. Han innfører en lov som sier at alle som har kjøpt hos Elkjøp må reise til Gambia og levere den til service der. Min spekulasjon er helt på linje med din - grunnløs. Er det en spesiell grunn til at du fremmer Elkjøp som en bedre løsning enn Elprice? Er det utenkelig at f.eks. et tysk verksted kan fikse maskiner kjapt og greit? Er det mulig at Elprice betaler for å få levere inn PS3 til service i Norge? Er det noen som helst grunn til at de hundrevis av nordmenn som har kjøpt hos Elprice har noe å frykte? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hallo? Jeg sier jo selv at Elprice svært lite sannsynlig går konk. Jeg forsøkte bare å si litt generelt om hva som er forskjellen mellom vanlige og paralellimporterte produkter. Om du oppfatter det som skremselspropaganda får så være, det får jeg ikke gjort så mye med . Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Sjekk bare at kabelen er 1080p-godkjent om man har 1080p-tv, og også HDMI 1.3-godkjent om man har en tv som er dette (eller planlegger å kjøpe slikt utstyr)! Er langt fra alle rimelige kabler som er dette - selv om det finnes rimelige kabler som også er godkjent for 1080p og HDMI 1.3 Er denne det? http://www.yaha.no/?pd=239786&og=33&am...=182&ug=491 Kjøpte den hos komplett. Kan noen svare på dette? EDIT: Jeg som trodde du hadde magic skills En kabel på 3m skal veldig mye til for at den ikke skal takle 1080p. Jeg ville ha satt 23,50kr på at den takler 1080p uten noen som helst problemer. HAr ett par grapsebillige 2meters kabler fra elkjøp selv og de leverer 1080p uten problemer selv om det ikke står at de støtter det på pakken. Er forresten veldig enkelt og sjekke. Plugg den i og se om du får bilde uten synlig digitalstøy Lenke til kommentar
Solstice Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jippi! Fikk mail om at maskinen er på vei!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tråden er feilpostet og flyttes til butikkdiskusjon. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jippi! Fikk mail om at maskinen er på vei!! Har ikke jeg fått :/ Du bestilte hos elkjøp? Når? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå