Gå til innhold

Elkjøp har PS3 til 2995,-


Anbefalte innlegg

Det beste?

 

Hvorfor tror du "60GB Edition" er den beste? Det er kun den eldste og i dette tilfellet er ikke det alltid det beste. Den nye har eks. 65nm CPU etter hva jeg har hørt av andre.

CPU'en har ikkje så mykje å sei. Jobber omtrent likt.

 

Eg vill sammenligne 40 GB og 60 GB med feks bil. Du kan kjøpe ein bil med servo og med/uten ESP. Bilen har like mange hestekrefter, men har mindre utstyr. Det er derfor me kunder betaler litt ekstra for å få med litt ekstra utstyr. I dette tillfellet så får ein med 2 kontrollere og 2 spill(eg har snakket med ein butikk så dei får eg byttet til Ratchet & Clank og eit spill til) Trenger ikkje dei to spillene som følger med. Bakoverkomp. har eg ikkje bruk for da min PS2 er chippet, men kjekt å ha. Minnekortleser og 2 ekstra USB(kjekt å ha dette også). Eg liker ikkje å ha den amputerte maskinen.

 

Så da vil maskinen egentlig koste meir for 40 GB da eg må kjøpe 2 spill og 1 ekstra kontroller.

 

40 GB = 2990 + 500 + 500 + 500 = 4500,- og da har eg ikkje tatt i!

60 GB = 3999,- + 36 (oppkrav) = 4035,-

 

Viss du ser på regnestykket så kommer eg best ut med 60 Gb. Skjønte du denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jobber omtrent likt? Såvidt jeg vet har nyere generasjoner eller krymping av CPU mye å si på bla. varmeutvikling.... som sist jeg sjekket er viktig for et konsoll.

He, he! Kjekt med litt varme i desse kalde vinterstider. Da trenger eg ikkje å sette opp varmen på panelovnen. :D

 

Glemte ein ting og det er at det blir sagt at det er meir feil på 40 GB enn 60 GB.

Endret av balder
Lenke til kommentar
Jobber omtrent likt? Såvidt jeg vet har nyere generasjoner eller krymping av CPU mye å si på bla. varmeutvikling.... som sist jeg sjekket er viktig for et konsoll.

He, he! Kjekt med litt varme i desse kalde vinterstider. Da trenger eg ikkje å sette opp varmen på panelovnen. :D

 

Glemte ein ting og det er at det blir sagt at det er meir feil på 40 GB enn 60 GB.

Kjekt for deg en kald vintersdag, men ikke like kjekt for konsollen på en varm sommerkveld ;). Hvilke feil? link?

Lenke til kommentar
Jobber omtrent likt? Såvidt jeg vet har nyere generasjoner eller krymping av CPU mye å si på bla. varmeutvikling.... som sist jeg sjekket er viktig for et konsoll i en trang plastboks.

 

Spekulasjoner. Dessuten er plasseringen av konsollen mye viktigere enn varmeutvikling fra cpu. 60gb varianten har forøvrig også langt bedre lufting i den trange plastboksen enn 40gb versjonen har.

Lenke til kommentar
40 GB = 2990 + 500 + 500 + 500 = 4500,- og da har eg ikkje tatt i!

60 GB = 3999,- + 36 (oppkrav) = 4035,-

 

Viss du ser på regnestykket så kommer eg best ut med 60 Gb. Skjønte du denne?

 

Hvordan får du det til da? hvis du tenker på spillene kan du få de for snaue 200 kr pr stk. og contolleren koster i hvert fall ikke 500kr :hrm:

 

Hvor får man disse spillene til snaue 200 kroner stykket? Link takk. Og da ikke til brukte spill.

Man bør også estimere en merverdi for 20 gb hd ekstra, bakoverkompatibilitet, 2 ekstra usb innganger og minnekortslot.

Sony selv har priset denne merverdien til kroner 2000,-

Lenke til kommentar
Det beste?

 

Hvorfor tror du "60GB Edition" er den beste? Det er kun den eldste og i dette tilfellet er ikke det alltid det beste. Den nye har eks. 65nm CPU etter hva jeg har hørt av andre.

 

 

Varmeutviklingen er mindre i den nye, men den er ikke produsert med 65nm cpu. Leste det tidligere i en tråd her, på en annen side, så er 65nm underveis.

Lenke til kommentar
40 GB = 2990 + 500 + 500 + 500 = 4500,- og da har eg ikkje tatt i!

60 GB = 3999,- + 36 (oppkrav) = 4035,-

 

Viss du ser på regnestykket så kommer eg best ut med 60 Gb. Skjønte du denne?

 

Hvordan får du det til da? hvis du tenker på spillene kan du få de for snaue 200 kr pr stk. og contolleren koster i hvert fall ikke 500kr :hrm:

Viss du leser heile teksten så får eg byttet spillene til nokone eg vil ha og da vil dei koste ihvertfall kr. 500 pr stk.

Lenke til kommentar
Det beste?

 

Hvorfor tror du "60GB Edition" er den beste? Det er kun den eldste og i dette tilfellet er ikke det alltid det beste. Den nye har eks. 65nm CPU etter hva jeg har hørt av andre.

 

 

Varmeutviklingen er mindre i den nye, men den er ikke produsert med 65nm cpu. Leste det tidligere i en tråd her, på en annen side, så er 65nm underveis.

Ok? Så det kommer snart en ny revisjon av PS3? Blir det utført endringer på GPU biten også?

 

Jobber omtrent likt? Såvidt jeg vet har nyere generasjoner eller krymping av CPU mye å si på bla. varmeutvikling.... som sist jeg sjekket er viktig for et konsoll i en trang plastboks.

 

Spekulasjoner. Dessuten er plasseringen av konsollen mye viktigere enn varmeutvikling fra cpu. 60gb varianten har forøvrig også langt bedre lufting i den trange plastboksen enn 40gb versjonen har.

Tydeligvis ikke bare spekulasjoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så du har betalt norsk moms på den prisen? 25%? Ikke verst. Tollgebyret er kun 150,- omtrent.

 

Jeg vet spillene er sonefrie, men tenkte på BD filmer osv. (sikkert sonefrie de også dog)

Støtter den PAL via RGB mot vanlig tv? Eller har den kun NTSC i Scart RGB modus?

 

Link meg gjerne til hvor du kjøpte dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du ikke 60gb? Eneste grunnen til å kjøpe fra utlandet nå som prisene er så bra er å få full PS2-støtte som bare de amerikanske PS3 har. Det du får er en PS3 som er prikk lik den norske 60GB med 20gb mer plass, men som ikke kan spille av norske filmer. Om du ikke trenger PS2-støtte så kunne du jo kjøpt 40gb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...