rvenes Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det har jo gått noken "rykter" rundt om kring at man med forskjellig harddisk setup så får man problemer med disse hovedkorta, Asus P5K. Nå har eg: 2x WD Raptor 150 GB 1x WD 750 GB 1x WD 160 GB 1x DVD-Brenner Alt sammen er S-ata, også dvd brennern. Eg får nå ikkje kobla til 160gig disken min uten at PC-en blir uhorvlig treig i oppstarten... (vi snakker minutter) og løysinga har vore og kobla den i frå. Det er ein Linux test disken min. Problema var før eg installerte noke so helst på disken, så det er ikkje innholdet den skulle reagere på. Før hadde eg nesten samme oppsett, men da hadde eg 2x500gb samsung disker og 2x raptor disker, da funka alt som det skulle... så det er tydlig vis noke som ikkje er heilt som det skal være. Det spørs litt kordan webshopen tester hovedkortet når dei får det inn til testing, vis dei finner ein bunch med disker, stapper i og tester i veg, så kan det være at dei finner hovedkortet testet OK... og eg er kommet like langt. Skal jo seffølgelig skrive kva feil eg har funnet ut og kordan eg har kobla til ting men... Ville dere sendt det til RMA? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Bare henvis til den kjente feilen med harddisk kontrolleren på disse kortene, så går det nok bra. Har selv måtte sende inn flere kort. Fikk byttet til dette: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=54422# Endret 22. november 2007 av lqpl Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Så lenge systemet skal bestemme hvilke disker som skal brukes,er kortet defekt etter mitt syn. Hadde samme problemet med et P5K Premium,som ikke godtok WD 500gb disker.Sendte inn kortet på rma,og fikk et Asus Maximus Formula i retur. Som lqpl skriver,gi butikken en god beskrivelse på problemet så ordner det seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå