kjbu Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei ! Jeg har et problem med utskrift fra Office 2007, via printserver med W2K3. Skal skrive ut 100evis dokumenter forløpende i RIKTIG rekkefølge (har en egen nummerserie som er generert via macro). Problemet er at første dokument på utskriften begynner på dokument 12 og langt ut i serien begynner den på dokument 1-11. Dette må vel ha noe med spooleren å gjøre, slik at den fyller spooleren først, men venter med å skrive ut disse siden nye dokumenter kommer fortløpende ? Har prøvd å velge "Print directly to the printer" i driveren på printserveren, men det ble verre enn sirup. Håper noen av dere vet løsningen. Via følgende innstillinger på printserveren, eller noe annet? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Prøv å restart spoolere i serveren start - cmd "net stop spooler" "net start spooler" Endret 22. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Prøv å restart spoolere i serveren start - cmd "net stop spooler" "net start spooler" Det er ikke noe galt med spooleren, tror dette er standard funksjonalitet. Er i alle fall slik på alle våre flere 10-talls printere på ulike print-servere. MERK : Det er JOBBENE jeg vil ha i rekkefølge. Ikke sidene i et enkelt dokument (for det er selvfølgelig OK). Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Largie Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Du progger det i Visual Basic eller? Siden det var noe macrogreier involvert. Edit: Hvis du har "hundrevis" av docs som skal ut regner jeg kanskje med at du bruker Visual Basic script (eller VBS-saker) via cscript/wscript til å åpne word, printe og lukke doc eller noe i den duren? Endret 23. november 2007 av Largie Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Du progger det i Visual Basic eller? Siden det var noe macrogreier involvert. Edit: Hvis du har "hundrevis" av docs som skal ut regner jeg kanskje med at du bruker Visual Basic script (eller VBS-saker) via cscript/wscript til å åpne word eller lign? Det stemmer : Private Sub Nummer_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean) Dim tall As Long Dim antall As Long Dim teller As Long On Error GoTo slutt MsgBox ("Husk at utskriftene kommer på default printer i Word. Legg blå ark i printer.") tall = InputBox("Tast første nummer i rekken") antall = InputBox("Tast inn antall skjemaer") teller = 1 For teller = 1 To antall Nummer.Value = tall tall = tall + 1 ActiveDocument.PrintOut Next teller slutt: Problemet er at printeren/spooleren ikke skriver ut disse i rekkefølge Endret 23. november 2007 av kjbu Lenke til kommentar
Largie Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Har faktisk fixet noe lignende tidligere i Internet Explorer (dette er fra et vbs-script, enkelt å konvertere)... Nå regner jeg med at du benytter "CreateInstance" for å "åpne" et word dokument ellers så må du få event funksjonene til å fungere: Du kan f.eks mekke en instance med objWord = CreateInstance("Word.Application.12", "word_") Dim bIEPrintFinished as bool 'må være global bIEPrintFinished = false 'Fyr løs en utskrift (den får eventer via word_ referansen) objWord.ActiveDocument.PrintOut(False) 'Event for at HELE dokumentet har blitt send til print Sub word_PrintTemplateTeardown(pDisp) Wscript.sleep 200 bIEPrintFinished = true End sub Jeg er usikker på om PrintTemplateTeardown er et event også for Word objektet, for dette fungerte utmerket med IE. Edit: Som du sikkert skjønner; Scriptet ditt over pusher hver utskrift så kjapt den kan i spooleren... Hvis du da i tillegg har en nettverksprinter vil også latency i nettverket ha noe å si på rekkefølgen. Du må seff før neste ActiveDocument.PrintOut velge å vente på eventet FØR du kan kjøre en ny en... En enkel do/while sak vil funke Endret 23. november 2007 av Largie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå