Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.

hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men Landis var fortsatt ikke dopet :nei:

Landis testet jo positivt, det gjorde aldri Rassmusen. Uansett brøt begge dopingreglementet og har fått sine fortjente straffer for det.

hehe, og hvorfor testet ikke Rassmusen positivt? Fordi han ikke møtte opp. :D

Landis er vel egentlig bare en prinsipp sak fra min side. ;)

Det var jo lenge før TdF

Doping kan vel vare over en lengre periode (?), kommer selvsagt an på hvilken type doping det er, men ihvertfall så er doping (for høye blodverdier) synlig for dopingjegerne når man blir testet (Hvis det ikker er slike ukjente midler som mircea).

Lenke til kommentar

Doping i såkalt off-season har jo vært mye diskutert, hvis du er nøye med ting er det ikke spesielt vanskelig å ikke bli tatt i konkurranse. Bakdelen er jo at det plutselig kan komme et par koselige dopingkontrollører på besøk. Når det gjelder Rasmussen er det veldig suspekt, klart vi vet jo ingenting, derfor jeg skrev "kanskje".

For min del når det gjelder Landis er det mye lettere å tro at han var dopet. Ingen kan snu slik på flisa fra en dag til den neste.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det er bevist at han løy om hvor han var og han har lurt dopingjegerne. Det er etter regelementet bortimot det samme som å dope seg, ergo ble han helt fortjent pælma ut av touren. Giallorossi er inne på noe, ettersom trening med EPO i forkant av en konkurranse er en kjempe fordel.

Jævlig naivt å tro at han ikke var dopa (før touren), selv om det ikke finnes noen harde bevis. Så sterke indisier holder for meg i denne saken. Tipper Contador har kost seg med litt sprøyter, han også...

Lenke til kommentar
Det er bevist at han løy om hvor han var og han har lurt dopingjegerne. Det er etter regelementet bortimot det samme som å dope seg, ergo ble han helt fortjent pælma ut av touren. Giallorossi er inne på noe, ettersom trening med EPO i forkant av en konkurranse er en kjempe fordel.

Jævlig naivt å tro at han ikke var dopa (før touren), selv om det ikke finnes noen harde bevis. Så sterke indisier holder for meg i denne saken. Tipper Contador har kost seg med litt sprøyter, han også...

Enig! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kall meg naiv, men selv har jeg ingen formening om han var dopet eller ikke. Han har aldri blitt tatt, det eneste er det at han brøt meldeplikten. Selvfølgelig synd at han gjorde det, men jeg vil ikke kalle han noen doper av den grunn.

Det mest amatørmessige med hele saken var den blomstret opp mitt i TdF.

Lenke til kommentar

Jeg tror han er en doper av den grunn.

I tillegg til at det ikke er noen som helst grunn til å ikke melde fra til kontrollørene om hvor man befinner seg når man engang er toppsyklist, løy han så vidt jeg kan huske også om å ha vært i et land mens vitner bekreftet at han var i et annet og stod ved dette da han ble spurt om det, noe det er enda mindre grunn til med mindre man har urent mel i posen.

og selv om han ikke hadde dopet seg, ville det vært 100% umulig å gjøre noe annet enn å diske han, da alt annet ville vært det samme som å gi grønt lys til doping off season ved å unnlate å rapportere. Er han for idiot til å forstå det selv, fortjener han ikke bedre.

Lenke til kommentar

I tillegg til at det ikke er noen som helst grunn til å ikke melde fra til kontrollørene om hvor man befinner seg når man engang er toppsyklist, løy han så vidt jeg kan huske også om å ha vært i et land mens vitner bekreftet at han var i et annet og stod ved dette da han ble spurt om det, noe det er enda mindre grunn til med mindre man har urent mel i posen.

og selv om han ikke hadde dopet seg, ville det vært 100% umulig å gjøre noe annet enn å diske han, da alt annet ville vært det samme som å gi grønt lys til doping off season ved å unnlate å rapportere. Er han for idiot til å forstå det selv, fortjener han ikke bedre.

Helt enig at han ikke burde få startet TdF, men å diske han midt under touren er amatørmessig.

Husker det var noen som sa at meldeplikten var veldig vanskelig å holde, man måtte melde fra hva man skulle gjøre da og da lenge i forveien....

Lenke til kommentar

Helt enig at han ikke burde få startet TdF, men å diske han midt under touren er amatørmessig.

Husker det var noen som sa at meldeplikten var veldig vanskelig å holde, man måtte melde fra hva man skulle gjøre da og da lenge i forveien....

Men hvorfor løy han om hvor han oppholdt seg da? Han ble busta av andre syklister, men dette kom ikke frem før i ettertid, da det ble satt press på Rassmussen...

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke alle detaljene så jeg vet jo ikke om andre syklister snakker sant, jeg vet ikke om de så feil, så en fyr i Rabobank trøye og gikk ut fra at det var Rasmussen, godt mulig det var han, men at det kom frem akkurat i TdF, i det han nok hadde avgjort touren syntes jeg er misstenkelig. TdF ledelsen hadde nulltolleranse, det hadde allerede skjedd ett par skandaler så de fikk han ut av touren med en gang...

Om det hadde skjedd på ett annet tidspunkt eller om han ikke ledet touren ville ført til samme følger vet jeg ikke. Men hvis det stemmer at Hushovd også har brutt reglene burde heller ikke han fått starte touren i fjor...

Det som irriterte meg var at at det det ble en stor sak av det midt under touren, noe som ødela hele spenningen.

Noen som vet hvorfor det blesset opp akkurat da?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke alle detaljene så jeg vet jo ikke om andre syklister snakker sant, jeg vet ikke om de så feil, så en fyr i Rabobank trøye og gikk ut fra at det var Rasmussen, godt mulig det var han, men at det kom frem akkurat i TdF, i det han nok hadde avgjort touren syntes jeg er misstenkelig. TdF ledelsen hadde nulltolleranse, det hadde allerede skjedd ett par skandaler så de fikk han ut av touren med en gang...

Om det hadde skjedd på ett annet tidspunkt eller om han ikke ledet touren ville ført til samme følger vet jeg ikke. Men hvis det stemmer at Hushovd også har brutt reglene burde heller ikke han fått starte touren i fjor...

Det som irriterte meg var at at det det ble en stor sak av det midt under touren, noe som ødela hele spenningen.

Noen som vet hvorfor det blesset opp akkurat da?

Er vel den vanlige unnskyldningen: "Jeg har Asma!", hehe. Merkelig nok har alle gode ryttere Asma og tilfeldigvis tar bittelitt for mye asma-medisin :!:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...