miniPOK Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jævlig artig å se hvor bra CSC kjører og jeg gleder meg stort til etappen om to dager, for der kommer det nok MANGE flere angrep på Cadel Evans, for å skaffe nye minutter/sekunder mtp tempoen. Skremmende for S.Lotto at Cadel kjørte seg så tom på slutten etappen i dag, for den er ingenting ift de to som kommer. Tror Evans er helt avhengig av at Yaroslav Popovic henger mer med i fjellene skal han ha sjangs til å henge med i de neste etappene, for nå er han for alene. Han har ikke klatreegenskapene til Valverde, Menchov og de andre gutta som klarer seg fint på egenhånd. Fortsatt fordel Evans, men jeg tror TdF avgjøres i overimorgen og den etappen tror jeg Frank Schleck tar hjem. Han hadde glatt slått de andre i fjellsidene i dag, hadde det ikke vært for at Sastre kom unna og at han ikke ville kjøre Evans opp dit. Nå har CSC to kanoner å kjøre for og jeg tipper begge får frikort til å kjøre for egne muligheter. Ikke umulig at CSC tar tre trøyer i år, samt lagkonkurransen som de garantert vinner uansett. Frank/Sastre på den gule, Frank på klatretrøya (minst sannsynlig) og Andy på den hvite. Sistnevnte var voldsom på det siste fjellet i dag. Skuffet meg i pyreneene, men nå er han back in business. Pass opp for han, Nibali! Må nesten få si at det var synd på Oscar Pereiro Sio i dag. Cadel Evans har da minst like gode klatreegenskaper som Valverde... det såg man jo i Pyreneene hvor valverde datt av og tapte 5 min.... Hvordan er styrkeforholdet mellom Evans og Menchov på en tempoetappe? Evans vil nok sannsynligvis hente noe på Menchov på tempoen... hvertfall med tanke på at den er så lang som den er... Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Valverde var ræva i Pyreneene, men på en god dag, så henger han med gutta langt opp i fjellene. Men vi får vente å se, jeg tror at Evans blir helt hekta av i Alpene for å være ærlig. Enda det er en rytter som ble nummer 2 i fjor og var 23 sekunder (knappe 3, uten tilleggssekunder) bak A. Contador... Endret 20. juli 2008 av The Game Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Poenget er at Evans er såpass smart at han slipper seg heller litt ned og kjører sitt eget tempo, istedenfor å bruke masse krefter på temposkifte hele tiden... han vet at han kan hente opp til flere minutter på tempoen... såg jo ifjor hvor flink han var til å klamre seg fast når Contador og Kyllingen kjørte på... Endret 20. juli 2008 av miniPOK Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Noen av dere som spiller Tour manager på DR sine sider? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, jeg spiller. Men som vanlig har jeg hatt et par etapper hvor jeg har glemt å bytte ryttere. Noe som har resultert i litt lav plassering. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Starta litt sent jeg da, men har ikke tapt så mye penger at det gjør noe lissom EDIT: hva heter laget ditt? Endret 20. juli 2008 av Sameboe Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Skjønte ikke helt at Riis lar Sastre gå på den måten, Schleck kunne antakelig tatt minst 30-40 sekunder på Evans. Nå må de bestemme seg for hvem som skal være kaptein. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Poenget er at Evans er såpass smart at han slipper seg heller litt ned og kjører sitt eget tempo, istedenfor å bruke masse krefter på temposkifte hele tiden... han vet at han kan hente opp til flere minutter på tempoen... såg jo ifjor hvor flink han var til å klamre seg fast når Contador og Kyllingen kjørte på... Helt enig! Det han ikke har i beina, har han i hodet. Edit: Tror Bjarne Riis har bestemt seg for å kjøre for Sastre (siden han lot Sastre gå og ikke Schleck som åpenbart var i kjempe form). Endret 20. juli 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Tror han sparte Schleck og heller brukte muligheten til å øke mulighetene for Sastre. Schleck får nok muligheten neste etappe Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Tja, jeg tror heller at Bjarne (Utrolig ille navn!) satser på Sastre siden han er under minuttet bak Cadel og er mye bedre på tempo. Nå vet jeg riktignok ikke hvor god Schleck er på Tempo (Anyone?), men regner med at Sastre er vesentlig bedre. Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hmm.. nå er vel ikke Sastre kjent for å være god... men tipper di er i omtrent samme klasse Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kyllingen tok seg jo sammen på tempoen da han luktet gul trøye... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Sastre slo Schleck med noe sånt som 25 sekunder på tempoen og det var en veldig dårlig tempo av Schleck. De er antakelig rimelig jevngode. Husker Kaggestad flere ganger poengterte at Schleck hadde kjørt en veldig dårlig tempo. Kyllingen hadde vel også kanskje tatt litt for mye möller's tran. Endret 21. juli 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Sastre slo Schleck med noe sånt som 25 sekunder på tempoen og det var en veldig dårlig tempo av Schleck. De er antakelig rimelig jevngode. Husker Kaggestad flere ganger poengterte at Schleck hadde kjørt en veldig dårlig tempo. Kyllingen hadde vel også kanskje tatt litt for mye möller's tran. Kyllingen var nok aldri dopet under TdF, det dreiet seg om at han hadde brutt meldeplikten noen måneder før touren... Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Sastre slo Schleck med noe sånt som 25 sekunder på tempoen og det var en veldig dårlig tempo av Schleck. De er antakelig rimelig jevngode. Husker Kaggestad flere ganger poengterte at Schleck hadde kjørt en veldig dårlig tempo. Kyllingen hadde vel også kanskje tatt litt for mye möller's tran. Dopfanatiker! Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Sastre slo Schleck med noe sånt som 25 sekunder på tempoen og det var en veldig dårlig tempo av Schleck. De er antakelig rimelig jevngode. Husker Kaggestad flere ganger poengterte at Schleck hadde kjørt en veldig dårlig tempo. Kyllingen hadde vel også kanskje tatt litt for mye möller's tran. Kyllingen var nok aldri dopet under TdF, det dreiet seg om at han hadde brutt meldeplikten noen måneder før touren... hehe, det var kanskje en grunn til at han ikke "møtte" opp? Men Landis var fortsatt ikke dopet Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men Landis var fortsatt ikke dopet Landis testet jo positivt, det gjorde aldri Rassmusen. Uansett brøt begge dopingreglementet og har fått sine fortjente straffer for det. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Sastre slo Schleck med noe sånt som 25 sekunder på tempoen og det var en veldig dårlig tempo av Schleck. De er antakelig rimelig jevngode. Husker Kaggestad flere ganger poengterte at Schleck hadde kjørt en veldig dårlig tempo. Kyllingen hadde vel også kanskje tatt litt for mye möller's tran. Kyllingen var nok aldri dopet under TdF, det dreiet seg om at han hadde brutt meldeplikten noen måneder før touren... hehe, det var kanskje en grunn til at han ikke "møtte" opp? Men Landis var fortsatt ikke dopet Det vet ikke jeg, sier bare at han aldri ble tatt og han ikke var dopet under selve TdF med mindre han klarte å lure dopingjegerne. Hva får deg til å si at Landis ikke var dopet? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men Landis var fortsatt ikke dopet Landis testet jo positivt, det gjorde aldri Rassmusen. Uansett brøt begge dopingreglementet og har fått sine fortjente straffer for det. hehe, og hvorfor testet ikke Rassmusen positivt? Fordi han ikke møtte opp. Landis er vel egentlig bare en prinsipp sak fra min side. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men Landis var fortsatt ikke dopet Landis testet jo positivt, det gjorde aldri Rassmusen. Uansett brøt begge dopingreglementet og har fått sine fortjente straffer for det. hehe, og hvorfor testet ikke Rassmusen positivt? Fordi han ikke møtte opp. Landis er vel egentlig bare en prinsipp sak fra min side. Det var jo lenge før TdF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå