Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.

hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er langt i fra sykt, Mcewen er helt alene, i tillegg er Mcewen langt fra samme form som tidligere år.

Thor er ikke raskest på flat mark uansett, det vet han og det har han også sagt selv. Han har ikke den samme eksplosiviteten som Cavendish. Men toppfarten til Thor er nok blant de raskeste.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Contador kan bare stå på den lista deres, at han har mistanker mot seg er en ting, men når han i tillegg sykler for Astana som Tour de France favoritt nærmest skriker juksemaker.. Fint SD er lista opp også, de har neppe rent mel i posen :hrm:

En nevnte Lancy boy her også, KLART han var dopa når han så overlegent knuste alle de store konkurrentene sine hele sju år på rad, som ALLE etterhvert er tatt i doping. Dette etter å ha vært døden nær av kreft. Dessuten er vel snart halvparten av hjelperytterne også ferska. At han ifølge Steffen Kjærgård kjørte det meste av opplegget sitt for seg selv utenfor resten av teamet og at han ikke syklet andre ritt er touren gjør han heller ikke mindre suspekt.

Dessuten irriterer det meg at Cavendishen vinner støtt og stadig. Sur i dag.

Lenke til kommentar

Jeg synes alikevel at Alberto contador skal bort fra den listen!

AC kan stå for et annet navn...

Alberto har også et mellomnavn...

Edit: Mistanker kan også være med på å ødelegge sporten...

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Er de store og tunge gjelder "rolige" brutale bevegelser, mens små ryttere satser på raske og mer agressive bevegelser.

Var noe ala dette jeg egentlig prøvde å få frem:P

det er nok noe sånt det funker!

Det er nok sant ja, men syntes stort sett det er de små rytterne med kjappe bein som vinne de spurtene i et stort felt, må jo være lettere å akselerere/ time riktig

Lenke til kommentar
Contador kan bare stå på den lista deres, at han har mistanker mot seg er en ting, men når han i tillegg sykler for Astana som Tour de France favoritt nærmest skriker juksemaker.. Fint SD er lista opp også, de har neppe rent mel i posen :hrm:

En nevnte Lancy boy her også, KLART han var dopa når han så overlegent knuste alle de store konkurrentene sine hele sju år på rad, som ALLE etterhvert er tatt i doping. Dette etter å ha vært døden nær av kreft. Dessuten er vel snart halvparten av hjelperytterne også ferska. At han ifølge Steffen Kjærgård kjørte det meste av opplegget sitt for seg selv utenfor resten av teamet og at han ikke syklet andre ritt er touren gjør han heller ikke mindre suspekt.

Dessuten irriterer det meg at Cavendishen vinner støtt og stadig. Sur i dag.

I tilleg bor han jo i USA, og vi vet jo hvordan dopingkulturen er der. Mye værre en hva du finner i Europa, mener nå jeg.

Kan fosåvet være enig at jeg burde fjerne Contador. Han har blitt frkjent fra den spanske domstolen, så vi får stole på dem ...

Lenke til kommentar
Er de store og tunge gjelder "rolige" brutale bevegelser, mens små ryttere satser på raske og mer agressive bevegelser.

I tilleg kan vi ta med, at jo eldre rytteren er jo seigere blir dem. Altså mindre akselrasjon, men ofte mer kraft og høyere toppfart.

Min teori ihvertfall. :roll:

Lenke til kommentar

Ja, nettopp.

De små har eksplosiv styrke.. de holder ikke ut så lenge, men aksellererer noe vannvittig når det først gjelder.

Mens thor er mer utholden, og kjører tungt, istedefor eksplosivt.

Lenke til kommentar
rart at beloki dopet seg.... han hadde aldri kommet til toppen uansett.

kanskje han trudde det hjalp, ikke vet jeg

Ja. Han hadde jo bare to 3.-plasser og én 2.-plass i touren. :whistle:

Nå er Astana noe annet etter fjorårets skandaler. Store deler av Discovery gikk over til Astana -- Ikke minst Johan Bruyneel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...