Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.

hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror egentlig alri man kommer til å få vekk doping fra idrett, så lenge noen tjener penger på å skaffe doping til utøverne :( men viktig med mange tester å få tatt de som prøver! strengere straffer må nok også til..

Endret av stwa
Lenke til kommentar

Hver gang jeg hører om noen som har dopet seg, og spesielt i en så sterkt bevoktet idrett som sykkel, så spør jeg meg selv. Hva i huleste foregår oppi hjernen til han som doper seg. Han vet jo at sjansen for å bli tatt, og få ødelagt karrieren sin er 99%. De må da umulig ha klart seg med en så lav IQ gjennom grunnskolen.

Lenke til kommentar
Han vet jo at sjansen for å bli tatt, og få ødelagt karrieren sin er 99%.

Det er dette jeg tror er problemet.. Selv om ryttere tas av og til, tror jeg det er mange flere som bruker doping, enn vi vet.. Det må satses knallhardt.

Masse midler og masse penger må inn for at dopingjegerne kan forske mer, og komme på linje med utviklerne. Sånn som det er nå, ligger jegerne for langt bak på fronten som gjelder å utvikle nye stoffer..

(Nei, dette vet jeg selvfølgelig ikke sikkert, men det er slik jeg har forstått det)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok også det at det er flere toppsyklister som bruker doping og mange som slipper unna. Men under Tour de France blir de som regel luket ut da det har blitt svært strengt. I år er dopingjegerne på hugget mer enn noen gang, så håper dette i det minste vil gi en vitamininnsprøytning til dopingjegerne til å ta andre som forgifter sporten :roll:

Lenke til kommentar
Han vet jo at sjansen for å bli tatt, og få ødelagt karrieren sin er 99%.

Det er dette jeg tror er problemet.. Selv om ryttere tas av og til, tror jeg det er mange flere som bruker doping, enn vi vet.. Det må satses knallhardt.

Masse midler og masse penger må inn for at dopingjegerne kan forske mer, og komme på linje med utviklerne. Sånn som det er nå, ligger jegerne for langt bak på fronten som gjelder å utvikle nye stoffer..

(Nei, dette vet jeg selvfølgelig ikke sikkert, men det er slik jeg har forstått det)

Dopingjegerne ligger faktisk forran nå (Litt vanskelig å være 100% sikker, da man ikek vet om noen som doper seg har sluppet gjennom, naturligvis) men i fjor var det vel kaggestad som var ganske klar på at dopingjegerne har funet måter som en kan dope seg på, uten å vise det på dagens tester, men uten å si hvilke metoder, emn han understreket at alle rytterne som blir testet blir testet for noe de ikke vet. Så vanlig bloddopind og EPO osv er kjent, men de testen altså for andre typer doping som ennå ikke er kommet ut, for å ligge et hakk forran.

Lenke til kommentar

Reglene er strengere enn noensinne nå. Men jeg tror også at flere ryttere doper seg i andre pro tour ritt, og endagsritt. Og de fleste blir luket ut under TDF, siden det er sikkerheten så enorm stor. Er igrunnen tragisk at idretten har kommet så langt inne doping.

Lenke til kommentar
blir det fengsel på beltran da eller?

Tviler.. Men det blir i alle fall ikke mere proffsykling på han!

Selv om dopingjegerne mener det er et skritt foran utviklerne har jeg vanskelig for å tro nettopp det. Problemet er jo at jukserne jobber i mørket, og da blir det utrolig vanskelig å anse hvor langt de er kommet med ulike stoffer osv. Men det som er sikkert: Nå går det i alle fall rett vei :)

Lenke til kommentar

Er det ikkje mange proff-syklistar som vart tatt for doping for 2 år sidan som no er med i TDF igjen? Hugsar ikkje navn, men eg meiner å hugse at dei sa det på tv i går. Eg syns straffa bør vere minst 3 år eller aller helst burde syklistane bli utestengt på livstid.

Og blir syklistane overvåka imens dei er utestengt, eller kan dei dope seg i kjempeform imens dei ventar på å få delta igjen?

Lenke til kommentar
Er det ikkje mange proff-syklistar som vart tatt for doping for 2 år sidan som no er med i TDF igjen? Hugsar ikkje navn, men eg meiner å hugse at dei sa det på tv i går. Eg syns straffa bør vere minst 3 år eller aller helst burde syklistane bli utestengt på livstid.

Og blir syklistane overvåka imens dei er utestengt, eller kan dei dope seg i kjempeform imens dei ventar på å få delta igjen?

Ja, si det du.. Interessant, ingen kan jo teste de når de er utestengt, så man kan ikke kontrollere om de doper seg eller ei såvidt jeg vet da. Enig i at 2 års utestengelse er altfor mildt, de burde selvfølgelig ikke få lov til å konkurrere på øverste nivå igjen.

Lenke til kommentar
Noen som så sammendraget av dagens ettape og kan fortelle meg hvilken sang det var? De bruker jo bare bra sanger i sammendragene jo :D

Helt enig. Liker sammendragene med bra musikk. Jeg lurer også på hvilken sang det var...?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Etappe 8. Søndag 12 juli 08. Figeac > Toulouse 172.5 km

1) Thor Hushovd (ren tipping)

2) Robert Hunter (følelse av at han alltid tar hjulet til Thor)

3) Oscar Freire

Bytter ut Hunter med Cavendish.

Jeg vil tro at dagens etappe er for tøff for Cavendish. Jeg tipper

1)Thor Hushovd

2)Oscar Freire

3)Erik Zabel

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...