NilsiT Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er Schuhmacher blitt tatt for doping før? Ja,på en måte....I høst(litt etter VM) ble han tatt for bruk av amfetamin! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Med den summen han får inn på reklmae osv er det ikke snakk om så mye i % Det var vel ikke poenget heller...? Nei poenget er at Lance vet han ikke hadde klart det uten laget, tror ikke Thor er slik... I sin første Tour vant Eddy Merckx alle trøyene, bortsett fra den hvite, som ikke var blitt innført på den tiden, men Eddy var under 25, så om det hadde vært en hvit trøye hadde han dratt med seg den også. Imponerende? Å jadda. Kilde: Wikipedia In his Tour de France debut in 1969, Merckx immediately won the yellow jersey (overall leader), the green jersey (best sprinter) and the red polka-dotted jersey ("King of the Mountains" - best climber in the mountain stages). (...) If the young riders' white jersey (for best rider in the Tour under 25 years of age) had existed at that time, Merckx would have won that as well, as he had only just turned 24. Eddy Merckx er en legende, men tror vi han hadde tatt Lance om de hadde kunne konkurert begge på sitt beste? Der er jeg i tvil... Ikke mange som hadde samme grunnlag for å kunne bli god før, men når man ser på tider osv på distanser er det litt rart for jeg mener å huske tidene matcher, og da må man også huske at veiene var annerledes, service var annerledes, syklene var annerledes, osv osv osv... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Schuhmacher gikk på trynet i dag. Er marginene så små at han ikke har mulighet lenger? Neida, det er mange muligheter til å ta trøya tilbake. Men, marginene er små. Favorittene passer på hverandre, og det er vanskelig og hardt å ta igjen minutter på favorittene. ihvertfall når bonussekundene er borte, og når fjellene kommer for fullt. Men, det er lenge igjen og alt kan skje. synd for Schumacher at det var unntak i 3km-regelen i dag.. det må ha vært bittert, men sånn er det bare. Kirchen har syklet seg opp som stor favoritt for meg, men han er nok ikke en sammenlagtrytter. Jeg liker også det fokuset som er på doping nå. Vi har sett hvordan dopingjegerne holder på, og vi kan lene oss tilbake og se på skikkelig sykkel igjen! Jeg er så naiv ved å tru at Tour de France er neeesten helt dopingfritt! Er Schuhmacher blitt tatt for doping før? Ja,på en måte....I høst(litt etter VM) ble han tatt for bruk av amfetamin! jøss, det visste jeg ikke. Bra han ble tatt for det, og ikke slapp unna. var det ikke under konkurranse han ble tatt, siden du sier på en måte, og at han ikke har blitt utestengt? Amfetamin påvirker jo sentralnervesystemet på den måten at man ikke merker at man blir sliten. Endret 11. juli 2008 av spax Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Dobbelpost... Endret 11. juli 2008 av spax Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nei poenget er at Lance vet han ikke hadde klart det uten laget, tror ikke Thor er slik... Nemlig, og jeg synes det er en fin ting og gjøre for laget sitt. Tror nok at Thor setter stor pris på laget sitt, seieren i 2. etappen kan han takke Renshaw for. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Var ikke i konkuranse at Schumacher ble tatt for å ha brukt Amfetamin, men på "fritiden" eller hva dere nå vil kalle det, og derfor sa jeg "på en måte" Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Når man er inne på det med Eddy, Lance, før og nå i TDF så er mye forandret. Veiene er bedre, sykklene er lettere, løypene er bedre generelt. Men den største forandringen er at nådagens TDF er ren taktikk. De sitter å snakker og får oppdateringer hele tiden på øret, og sportsdirektørene snakker i telefon og avtaler hva som skal skje, når de skal ta igjen utbryterene og hvem som skal rykke. Før var det ingen komunikasjon mellom ryttere og sportsdirektører, da gikk det på ren magefølelse og ta sjanser. Da var det ikke noe som het å safe inn den gule trøya, for ingen visste så mye. Jeg vil si at det var større prestasjon å vinne TDF for 30år siden enn det er nå. Endret 11. juli 2008 av Pirja Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Tror nok Lance hadde tatt Eddy, men det blir uansett berre spekulering.. går vel egentlig ikke å sammenligne sånt Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Var ikke i konkuranse at Schumacher ble tatt for å ha brukt Amfetamin, men på "fritiden" eller hva dere nå vil kalle det, og derfor sa jeg "på en måte" Men da kan det ha hjulpet han under trening. Håper for guds skyld han blir fort borte i kampen om den gule trøya, doping er doping Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Tror nok Lance hadde tatt Eddy, men det blir uansett berre spekulering.. går vel egentlig ikke å sammenligne sånt Tror nok nivået er ganske mye høyere nå enn det var den gang ja.. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg synes C.A er alt for sløv og passiv med tanke på å ta poeng, ta igjen utbrytere, og ellers ta tak for å la Thor få mest mulig poeng. Ser svart på det nå som Kirchen ser ut til å kombinere sammenlagt med poengtrøya. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Tipper Kirchen innerst inne går for den grønne, men vil jo naturlig nok holde den gule så lenge som mulig. Syntes Evans har vært smart hele veien med tanke på den gule Lenke til kommentar
mintman Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg synes C.A er alt for sløv og passiv med tanke på å ta poeng, ta igjen utbrytere, og ellers ta tak for å la Thor få mest mulig poeng. Ser svart på det nå som Kirchen ser ut til å kombinere sammenlagt med poengtrøya. Helt enig. Har tenkt en del på dette jeg og, og når 2 ryttere som overhodet ikke fokuserer på den grønne trøya ligger foran Thor, virker det som om CA laget rett og slett er altfor svakt. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Mor hadde hørt på radioen at Beltran var tatt i doping. Bekreftelser? Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 seriøst:S ?? håper mora di ikke er helt oppegående Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nei, det er nettopp det, hun aner jo ingenting om Touren, så det at hun kom hit og sa noe om Beltran i det hele tatt betyr at hun må ha hørt det på radioen. Håper radioen ikke er oppegående heller. Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 leste nettopp at han avga positivt etter fyrste etappen :/ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 http://www.vg.no/sport/sykkel/tour-de-fran...hp?artid=193667 Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Huff og huff.. Selvfølgelig godt å få de ut av sporten, men dette viser bare at det kommer til å ta tid, lang tid, før vi blir kvitt dette svineriet! Hvis det noen gang kommer bort.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det positive er jo at antidoping-gruppene hele tiden forsker på måter man kan dope seg ubemerket på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå