miniPOK Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er så teit, vi reiser på ferie hvert år under Touren, så jeg får bare med meg de 2-4 første etappene, så blir det å følge sånn litt med på innspurten på utenlandsk TV de andre ettappene. Men for overleve det, kan ikke sitte hjemme å slenge hele sommeren. Sitter her å tenker på hvor lite fokus det er på opptrekkerene til de store spurtlagene. Det er jo omtrent like stor bragd etter å ha sittet over 18-20mil på sykkel, å ta ut alt av kjelleren din for å dra lagkammeraten din opp i fart. Så jo det en gang under Giroen der en ga seieren til opptrekkeren sin, som en takk for hjelpen(nå husker jeg ikke navn eller lag). Men sånn burde vi se mer av, vis hovedpersonen/kapteinen som trekkes opp, ikke er avhengig av en førsteplass. Ellers håper jeg på en dopingfri TDF 08' Tror det var Cavendsih som gav seieren til hjelperytteren... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Lance Armstrong doblet jo premiepengene til US Postal med penger fra egen lomme og ga det til laget som en takk for hjelpen. Husker ikke eksakt årstall, men jeg leste det i biografien hans. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Sinnsykt spennende i dag! Trur Chavanel tar over polkadott-trøya. Blir spennende å se på den grønne trøya. Og Solér Brøyt i går Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er så teit, vi reiser på ferie hvert år under Touren, så jeg får bare med meg de 2-4 første etappene, så blir det å følge sånn litt med på innspurten på utenlandsk TV de andre ettappene. Men for overleve det, kan ikke sitte hjemme å slenge hele sommeren. Sitter her å tenker på hvor lite fokus det er på opptrekkerene til de store spurtlagene. Det er jo omtrent like stor bragd etter å ha sittet over 18-20mil på sykkel, å ta ut alt av kjelleren din for å dra lagkammeraten din opp i fart. Så jo det en gang under Giroen der en ga seieren til opptrekkeren sin, som en takk for hjelpen(nå husker jeg ikke navn eller lag). Men sånn burde vi se mer av, vis hovedpersonen/kapteinen som trekkes opp, ikke er avhengig av en førsteplass. Ellers håper jeg på en dopingfri TDF 08' Tror det var Cavendsih som gav seieren til hjelperytteren... Det var Mark Cavendish som gav seieren til Andrè Greipel. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Hvorfor ga han seieren bort? Og hvordan regner man ut sammenlagtvinneren i Touren? Er vinneren han som har flest etappeseire? Eller gis det poeng for plassering? Eller er det han som har brukt kortest tid sammenlagt? Hvor mange syklister startet i Brest, og hvor mange er igjen? Endret 10. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Sammenlagtvinneren er den som bruker kortest tid fra Brest til Paris. Ganske logisk, sant? Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 180 startet i Brest... lurer på om det er to styker som har trekt seg? hvertfall Solèr og han som veltet på førsteetappen... Lenke til kommentar
isbit Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva er innlagte spurter? Og hvordan kåres vinneren av dem? Sammenlagtvinneren er den som bruker kortest tid fra Brest til Paris. Ganske logisk, sant? Vel, det kunne jo like godt vært han som har samlet flest poeng. At man f. eks. fikk 100 poeng for å komme først i mål på en ettappe, 50 for 2. plass, 40 for 3. plass, 30 for 4. plass eller noe lignende... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Det er 4 som har brutt touren til nå. Hva er innlagte spurter? Og hvordan kåres vinneren av dem? Innlagte spurter er steder i etappen man kan skaffe poeng. vinneren av dem er de som kommer først av alle. de tre første får poeng Vel, det kunne jo like godt vært han som har samlet flest poeng. At man f. eks. fikk 100 poeng for å komme først i mål på en ettappe, 50 for 2. plass, 40 for 3. plass, 30 for 4. plass eller noe lignende... Da har man spurtpoeng = grønn trøye Og klatrepoeng = Prikkete trøye EDIT: Her kan man lese om de forskjellige reglene Endret 10. juli 2008 av spax Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Personlig synes jeg det er best at sammenlagtvinneren bestemmes av tid, tror det ville blitt alt for mye taktikkeri om det gikk på poeng. Cadel ligger godt an Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 For meg er Evans den helt soleklare favoritten for gult. Er dog ganske usikker på utfallet med den grønne trøya - håper uansett på at Thor får den! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Lance Armstrong doblet jo premiepengene til US Postal med penger fra egen lomme og ga det til laget som en takk for hjelpen. Husker ikke eksakt årstall, men jeg leste det i biografien hans. Med den summen han får inn på reklmae osv er det ikke snakk om så mye i % Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 180 startet i Brest... lurer på om det er to styker som har trekt seg? hvertfall Solèr og han som veltet på førsteetappen... Av de 180 som startet, så er det 176 igjen - som spax sa. Riccò har ikke trukket seg. Han vant nemlig dagens etappe. Cunego slet på dagens etappe. Synd å se Cunego slite allerde på dagens etappe. Han kom inn i mål 32 sekunder bak vinneren, Riccardo Riccò. Evans er for meg storfavoritten, men jeg tror at vi får se en overaskelse i fjellene. Håper Cunego kommer sterkt tilbake. Han er tross alt under 2 minutter bak i sammendraget. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Schuhmacher gikk på trynet i dag. Er marginene så små at han ikke har mulighet lenger? Og går det an et én syklist har alle trøyene, eller er det da nr. 2 i de respektive konkurransene som får de andre trøyene (bortsett fra den gule)? Jeg har alltid vært fascinert over hvor få sammenstøt det er i den sporten. De sykler jo tett som faen. Endret 10. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) En syklist kan vinne alle trøyene ja, men kan kun bære den med høyest rang, altså gul, hvit, grønn og polkadott. Forutsett at rytteren er under 25 (for å kunne ta den hvite). Endret 10. juli 2008 av MartinF Lenke til kommentar
miniPOK Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 En syklist kan vinne alle trøyene ja, men kan kun bære den med høyest rang, altså gul, hvit, grønn og polkadott. Forutsett at rytteren er under 25 (for å kunne ta den hvite). Er hvit trøye rangert forran den grønne? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Med den summen han får inn på reklmae osv er det ikke snakk om så mye i % Det var vel ikke poenget heller...? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er Schuhmacher blitt tatt for doping før? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) I sin første Tour vant Eddy Merckx alle trøyene, bortsett fra den hvite, som ikke var blitt innført på den tiden, men Eddy var under 25, så om det hadde vært en hvit trøye hadde han dratt med seg den også. Imponerende? Å jadda. Kilde: Wikipedia In his Tour de France debut in 1969, Merckx immediately won the yellow jersey (overall leader), the green jersey (best sprinter) and the red polka-dotted jersey ("King of the Mountains" - best climber in the mountain stages). (...) If the young riders' white jersey (for best rider in the Tour under 25 years of age) had existed at that time, Merckx would have won that as well, as he had only just turned 24. Endret 10. juli 2008 av Stonemeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå