Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.

hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så verst av Thor, når han gikk så tidlig, men alikevel holdt farten oppe, slik at han reddet en fjerdeplass. Synd for Vogondy som ble tatt igjen 50 meter før mål.... :p Tror ingen har slik toppfart på en flat etappe som dagens. kommer det en liten bakke før mål, eller at målgangen er i en liten oppoverbakke, så er det plutselig Thor som vinner istedenfor Cavendish. Thor er bedre i de små bakkene. Det har han iallefall vist, da han vant den 2.Etappen, og i Dauphine hvor han kom rett bak Valverde, i en oppoverbakke spurt.

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Det er som McEwen sier i et intervju i TDF magasinet at Thor er stor å kraftig, og kan holde ut i lange spurter, men han selv er litt mindre, men med mer eksplosiv styrke. Så han ligger på hjulet til en av konkurrentene, og rett før mål så tar han ett "kangaroo-jump" og sprinter forbi og vinner.

Tror Cavendish er nokså lik McEwen der.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg syntes at Thor holder så veldig lenge egentlig...

Thor kan holde dampen oppe nokså lenge. Det føles bare kortere, når de små og aggresive spurterene fyker forbi han i slutten, men han holder forsatt farten oppe, så det vil føles som han slakker ned. Men når det sies så synes jeg Thor pleier å starte spurten for tidlig. Greit nok at han trenger et par ekstra meter på å komme opp i fart, men vis han hadde holdt bakhjulet til en konkurrent og fått opp farten får å så dra forbi, så tror jeg det ville lønnet seg.

Marius. Driver du med aktiv sykling? Terreng eller landevei?

Lenke til kommentar

Jeg har drevet på med sykling siden 5. klassen, men ble for et år siden slått ut av kyssesyken, og har siden hatt bihulebetennelse og bronkitt, så motivasjonen for å satse 100% igjen er borte, men har ennå en sykkel til over 30k som dingler i garasjen, så får se om den får rett til livet på veien igjen, eller om den innkasseres til kamerautstyr.

Gleder meg til å følge Touren hele morgendagen :D

Lenke til kommentar

Huff, jeg gleder meg til fjellene. Det er da man blir sittende og se hele etappen. Disse flate er jo ikke interessante før det gjenstår ca. 50 km. Blir masse spenning på slutten nå, men det beste i fjor var når Rasmussen, Evans og Contador sleit seg opp bratte fjell sammen. Akkurat den etappen jeg snakker om vant Rasmussen, dessverre. Forelsket meg i syklingen til Evans den dagen. Han ga liksom aldri opp.

Så ble Rasmussen sparket ut dagen etter...

Etappe 9 og 10, det er da Touren starter for alvor. Da kan jeg banne på at jeg sitter klistra til TV-skjermen :D

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Er så teit, vi reiser på ferie hvert år under Touren, så jeg får bare med meg de 2-4 første etappene, så blir det å følge sånn litt med på innspurten på utenlandsk TV de andre ettappene. Men for overleve det, kan ikke sitte hjemme å slenge hele sommeren.

Sitter her å tenker på hvor lite fokus det er på opptrekkerene til de store spurtlagene. Det er jo omtrent like stor bragd etter å ha sittet over 18-20mil på sykkel, å ta ut alt av kjelleren din for å dra lagkammeraten din opp i fart. Så jo det en gang under Giroen der en ga seieren til opptrekkeren sin, som en takk for hjelpen(nå husker jeg ikke navn eller lag). Men sånn burde vi se mer av, vis hovedpersonen/kapteinen som trekkes opp, ikke er avhengig av en førsteplass.

Ellers håper jeg på en dopingfri TDF 08'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...