AndArne Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Jeg har behov for en løsning for å kunne dele tastatur og mus mellom to PC-er. I gamle dager var det svitsjer for å løse dette problemet, men de var alle (såvidt meg bekjent) PS/2 basert. Trenger tilsvarende produkt for USB tastatur/mus. Noen som kjenner til et slikt produkt? A Endret 22. november 2007 av AndArne Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 KVM-svitsjer med USB finnes selvsagt. Selv anbefaler jeg Avocent sine modeller. Sjekk ut f. eks. MM1 og MM2. Tror det er det de heter. Lenke til kommentar
AndArne Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 MM1 ser jo helt perfekt ut. Thanx! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ingen problem! Notis: På den modellen jeg har her (mener det er en MM1) er det ikke mulig å bruke hurtigtaster (for eksempel 2xScr. Lock for å skifte skjerm) med USB-tastatur, da må du ha PS/2 ... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Ingen problem! Notis: På den modellen jeg har her (mener det er en MM1) er det ikke mulig å bruke hurtigtaster (for eksempel 2xScr. Lock for å skifte skjerm) med USB-tastatur, da må du ha PS/2 ... Noen som vet hva forskjellen på MM1 og MM2 er? Vil denne funke med trådløs usb tastatur? Eks Logitech MX 3200? EDIT Ser ut til at forskjellen kun består i usb 1.1 på MM1 kontra usb 2.0 på MM2 Endret 22. november 2007 av sony123 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det vil fungere med trådløst utstyr, ja ... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det vil fungere med trådløst utstyr, ja ... Bruker du trådløst tastatur? Mitt MX3200 trådløse virker ikke på den jeg har idag, husker ikke hvilket merke det er. Men mitt "gamle" trådløse Logitech, med den store senderen virker. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg personlig bruker det ikke med trådløs utstyr, men noen andre på jobben benytter trådløs mus (husker ikke om de har trådløst tastatur også) på en Avocent, i hvert fall. Benytter selv MX3200 (med MX1000-mottaker) på jobb, kan teste det på mandagen. Om jeg husker det, vel å merke. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg personlig bruker det ikke med trådløs utstyr, men noen andre på jobben benytter trådløs mus (husker ikke om de har trådløst tastatur også) på en Avocent, i hvert fall. Benytter selv MX3200 (med MX1000-mottaker) på jobb, kan teste det på mandagen. Om jeg husker det, vel å merke. Høres flott ut Hvordan minne deg på det på mandag da? Regner med du er innom her sånn i "arbeidsøyemed" på mandag, så poste en litn påminnelse?=)) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Heisann. Kan nå bekrefte at MX3200-tastaturet og LX7-musen koblet opp mot en MX1000-mottaker fungerer mot Avocent SwitchView MM1. Når alt dette fungerer i lag, burde det meste gå, egentlig ... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Flotte greier, da er KVM switch bestilt. Tusen takk for at du orket teste, kjempebra gjort!! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 No problem. En femminutter mellom et møte og lunch kunne jeg lett avse til den slags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå