Gå til innhold

1UP kårer tidens "spillkalkuner"

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Forsovet greit at folk ikke liker Halo men at man kan si at det er dårlig overasker meg. Spilte gjennom 1ern for noen måneder siden og ble faktisk ganske imponert underveis.

Jeg kan selv ikke fordra world of warcraft og aldri forstå Zelda men jeg kan forstå at det er fremragende spill.

Er det så mange som sier det er dårlig? De fleste innvendingene jeg har sett går på at spillene (i mine øyne med rette) ikke er annet enn middelmådige. At det er middels gode spill som er hypet over alle støvleskaft.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Halo 1 var ren rutine. Man har liksom gjort alt før, liksom. Gå dit, skyt dem, kjør den bilen der, skyt dem, redd verden. I bunn og grunn er det Red Faction om igjen. Dessuten er det noe med det der at man svinger bilen ved å se til siden i stedet for å faktisk svinge til siden. Det ble helt feil. Personling synes jeg det er den verste bil-kontrollen noensinne i noe som helst spill uansett platform. Pole Position på C64 hadde bedre bilfølelse enn det der. :( I Halo og Halo 2 virket det som om man bare styrte forhjulene, og resten av bilen bare fulgte med uten å ha noe særlig kontakt med bakken. Flyene var ikke stort bedre.

Dessuten var det en "boss" i Halo 2 som var direkte kjedelig og skuffende. Her har vi en gigantisk, mekanisk bille, og hva gjør man? Hopper ombord og dreper de som er inne? Hvorfor i svarte kan jeg ikke få lov til å sloss mot billen i stedet? Det ble liksom "Whoa... skal jeg sloss mot det der! Konge!" "Neida, du skal bare kverke enda flere fiender som er identiske med de dusinene du har drept hittil." "SKUFFA!"

Lenke til kommentar

Alle de spillene på listen jeg har spilt har vært langt unna hypen, dårlig? Nei, men helt annet enn det man ble lurt til å tro. Alt fra Fable til MGS2.

PS: Angående dårlige FPS, Far Cry. Kanskje bare jeg som ikke takler den utrolig harry stemninga man får av å høre "I'm gonna put a cap in your ass!", men det virker som C film materiale.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Enig der, Far Cry var et, heh, far cry fra å være et bra, engasjerende spill jeg hadde lyst til å fullføre. Muligens spilte jeg det for sent, så grafikken var ikke akkurat like bra som da det kom. Muligens har jeg spilt for mange andre FPS spill og kjente igjen altfor mye. Eller muligens var det rett og slett for kjedelig. Av samme grunn er jeg skeptisk til Crysis. Far Cry uten imponerende grafikk blir fort veldig kjedelig, så hva skjer når spill begynner å få like bra eller bedre grafikk som Crysis? Selv har jeg aldri vært noe særlig interessert i bra grafikk i første omgang, da jeg har vokst opp med alt fra ZX Spectrum til dagens maskiner. Jeg foretrekker gameplay, noe som for øvrig gjenspeiler seg i filmer. Jeg likte ikke filmer som Lord of the rings og har ikke engang tenkt å se Beowulf uansett hvor bra grafikken er. Derimot elsker jeg de gode, gamle monsterfilmene fra Universal Studios som Wolf Man, Dracula og Frankenstein. Svart/hvitt, så klart, og Phantom Of The Opera er til og med stumfilm (med Lon Chaney Sr), men likevel er de langt bedre enn filmene Hollywood spyr ut i dag. De spyr ut filmer, jeg spyr ut lunsjen. :p

Lenke til kommentar
Mange av de spilla der er lager for "gamere" skal dem lage en "kalkun" liste så er det kansje bedre og lage en som er basert på feks.

Alle film/spilla (matrix,lord of the rings, spiderman, transformers,diverse bil spill)

Dette er jeg helt enig i, men noe av årsaken til at man likevel ikke lager en slik liste er nok det at når det lages et spill basert på en film så forventer faktisk gamere at spillet vil bli dårlig (og tar det som en positiv overraskelse om det skulle vise seg at så ikke er tilfelle) Dessuten er det mange virkelig pill råtne spill som er laget på lisens fra ulike deler av øvrig underholdningsbransje som faktisk selger ganske godt til tross for hvor pill råtne de er. Det er en grunn til at spillselskaper fremdeles betaler godt for å få lage spill av filmer og liknende - grunnen er at de faktisk selger - nær sagt uansett hvor dårlig de blir laget - easy money for utviklerne med andre ord.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...