Gå til innhold

1UP kårer tidens "spillkalkuner"


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Selv synes jes FF har gått nedenom og hjem siden FF2 på SNES. (FF5 i Japan). Det var det ultimate FF spillet, synes nå jeg. Greit grafikken er elendig i forhold til dagens standard, men det hadde en sjarm ingen spill har klart å etterligne. Humoren var på topp, historien genial, folkene svært interessante og det jobb-systemet det beste i serien. FFX-2 var også ganske bra, og det eneste FF spillet jeg noensinner har klart å fullføre uten juks. (bruke en save på FFVII for å bli lvl 99 rett før sluttkampen). Spørsmålet er om dagens FF er "Final Fantasy", eller om de heller bør kalles spin-off'er. De har jo ingenting med FF å gjøre lengre. Grafisk er de helt forskjellige, folkene er helt forskjellige, spillsystemet er helt forskjellig (det er ikke engang tilfeldige kamper), og klassene er helt forskjellige. For meg var FFIX det siste "ekte" FF, og selv det var i grenseland. FFX og videre er altfor realistiske når det gjelder grafisk stil. Det blir som en spillefilm av Dragon Ball Z. Greit nok det er i produksjon, men hallo. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.1up.com/do/feature?cId=3164530

 

Kortversjonen av listen:

 

-Final Fantasy 8

-Assassin's Creed

-Fable

-Metal Gear Solid 2

-Perfect Dark Zero

-Lair

-Super Mario Sunshine

-Red Steel

-Enter the Matrix

-Shenmue 2

 

 

Det er en del bra spill der, men jeg er enig i at mange av dem kunne (og burde) vært mye bedre. Hva synes folket?

 

Helt uenig i at FF8 skal være der. MGS2 også. Ellers bra liste.

Lenke til kommentar
Helt uenig i at FF8 skal være der. MGS2 også. Ellers bra liste.
Hvis du ikke har fått det med deg, så er dette spill som 1up ikke syntes innfridde til forventningene/hype. Spillene er nødvendigvis ikke dårlige. ;)

 

Ja...? Jeg vet det ikke er en liste over dårlige spill. Synes ikke MGS2 eller FF8 skuffet i det hele tatt.

Og Raiden i MGS2, jeg synes det var dritkult å se Snake fra sidelinjen jeg. Og Raiden er da ikke SÅ femi.

 

At halo ikke er representert på denne listen sier litt for mye om lite relevant og treffende denne listen er for min del. Halo 3 er tidenes mest hypede spill, og det var ingenting spess med det. Fortjente ikke karakterene det fikk..

Lenke til kommentar
Men var vell heller ikke noe skuffende med Halo3. Infridde vell alle forventninger og var ett ypperlig skytespill, hverken mer eller mindre. Men skjønner heller ikke at MGS2 var der da jeg syntes det var utrolig gøy. Men så hadde jeg ingen forventninger da jeg kom over det ved en tilfeldighet:P

 

Vet jeg er i mindretall når det kommer til Halo. Men står på det jeg alltid har sagt, Halo serien er det mest oppskrytt jeg har vært borti etter min mening. At det er greit nok spill med ok underholdning er jeg enig i (har spilt gjennom alle selv), men det et helt gjennomsnittlig spill. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar

jeg støtter deg jakoozie, men de klarte å "leve" opp til en hyp sort off.. :p

 

men er rett ut smak sak om man liker spill eller ikke, de kan score 10 av 100% og fortsatt være bra for deg. men men

 

det de skriver som turkey time moment på mgs 2 er helt latterlig, nydeligste delen i spillet:) har jeg sagt det før?

Lenke til kommentar
Hvorfor er egentlig Lair på den listen? Lair hadde da ikke den hypen rundt seg som de andre på listen, dessuten så må folk skjønne at fly på en drage ikke kan være så veldig gøy i lengden.

 

Tror det har mye med å gjøre at Lair var ett av spillene Sony drog frem fra starten av, og det skulle definere ka Sixaxis kunne gjøre for spill uten å ende opp som dassimplement. Men slik endte det altså ikkje.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Mario Sunshine, så ble det rett og slett for lite revolusjonerende/viktig.

 

Tenk Super Mario Bros. > Super Mario World > Super Mario 64 > Super Mario Sunshine.

 

Tidligere generasjoners Mario-spill hadde hele veien forbedret konseptet og tatt det et steg videre og på alle måter definert sin generasjon, men Sunshine klarte ikke det. Mario Galaxy ble på en måte det Mario Sunshine skulle ha vært.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Mario Bros -> løp rundt og deng fiender i et svært enkelt (men utrolig avhengighetsskapende) plattformspill på en enkelt skjerm. Svært bra.

 

Super Mario Bros -> Super Mario som vi kjenner ham i dag i et ganske revolusjonerende plattformspill, om jeg ikke husker helt feil. Mario Bros skapte Mario, men Super Mario gjorde ham, øh, super. ;)

 

Super Mario Bros 3 -> Mario gikk amok i det beste Mario spillet til dags dato. Større, bedre og morsommere enn noe annet plattformspill og en ekte klassiker.

 

Super Mario World -> I stedet for å i det hele tatt prøve å lage SMB4 lagde de World, og på en eller annen måte klarte de nesten å toppe SMB3. Nesten.

 

Super Mario 64 -> Mario gikk 3d for første gang, og selv om mange inkludert meg selv var svært skeptisk viste Nintendo at de er genier som virkelig elsker Mario og ikke bare spyr ut dårlige spill for å tjene raske penger. Mario var i 3d for første gang, men det føltes hele tiden som en verdig oppfølger til 2d spillene. Kontrollen var helt fantastisk, brettene, fiendene og bossene så ut som de skulle, og til tider kunne man nesten "glemme" at de forrige spillene "bare" var i 2d. En verdig oppfølger til SMB World.

 

Super Mario Sunshine -> Unnskyld uttrykket, men hva faen? En liten øy ulikt noe man har sett noen gang før? Mario bevæpet med vannkanon? Ingen stjerner? Som alle andre Mario-plattformere er det slettes ikke dårlig, men det manglet "Mario følelsen" når man spilte. Det ble for forskjellig fra alle andre spill i serien. Skulle jeg sammenligne det med en annen serie, vil jeg si det er som Resident Evil 4. Ikke dårlig, men har ingenting med de andre spillene å gjøre.

 

Super Mario Galaxy -> Mario er tilbake, bedre enn noensinne. Borte er den teite vannkanonen, og i stedet har vi de vanlige oppgraderingene man er vant til fra forrige spill. Har dessverre ikke hatt anledning til å prøve det ennå, men er det egentlig noen som tviler på at dette er en klassiker? Skjønt, jeg synes litt synd på Nintendo. Genier eller ikke, det skal godt gjøres å leve opp til forventningene til neste spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...